חברי אנונימוס פרצו לשרתי משרד החוץ הסורי וגנבו יותר מ-2,500 אי-מיילים

ההאקרים יירטו אי-מיילים בהיקף של יותר מ-1 ג'יגה בייט שהתקיימו בין המשרד לנציגויות סוריות ברחבי העולם ● אחד האי-מיילים סוקר את הנעשה באיראן והודעה אחרת מתייחסת להפרות לכאורה שביצעו המורדים הסוריים ● לדברי ד"ר טל פבל, מומחה אינטרנט ואיומים מקוונים במזרח התיכון, "התאריכים הם עדות לכך שהפריצה בוצעה בימים האחרונים"

האקרים חברי אנונימוס (Anonymous) פרצו למחשבי משרד החוץ הסורי וגנבו תכתובת אי-מיילים בהיקף של יותר מ-1 ג'יגה בייט. המיילים כוללים תכתובות שונות של המשרד בין התאריכים 2 אוגוסט 2010 ל-20 נובמבר 2012. לדברי ד"ר טל פבל, מומחה אינטרנט ואיומים מקוונים במזרח התיכון, "התאריכים הם עדות לכך שהפריצה בוצעה בימים האחרונים".

האי-מיילים נשלחו, בין היתר, לנציגויות של סוריה בטהרן, ז'נבה וניו-יורק, כמו גם אי-מיילים קבוצתיים לנציגויות השונות ותכתובות למשרד שר החוץ הסורי ולמחלקת המדיה של המשרד. "להערכתי, מדובר ביותר מ-2,500 אי-מיילים", אמר ד"ר פבל. "פירוט האי-מיילים נפרס על פני 13 עמודים. בדגימה שביצעתי על פני עמוד אחד ספרתי יותר מ-200 תכתובות".

רוב ההודעות שנגנבו נכתבו בערבית ומיעוטן באנגלית. מדובר בעיקר בהודעות מנהלתיות ובכאלה שמתייחסות למברקים שונים. חלקן כולל קבצים מצורפים, בהם קובץ PDF ובו דרכוניהם הסרוקים של שרים סוריים. אי-מיילים אחרים הם מברקים שנשלחו לפני 11 ו-10 ימים, ב-17 וב-18 בנובמבר, למשרד החוץ הסורי משגרירות המדינה בטהרן ובהם סקירה למחלקת אסיה של המשרד אודות הנעשה באיראן. באי-מיילים שנשלחו מלשכת השר לנציגויות בז'נבה ובניו-יורק נכללו מברקים שכללו תיעוד לכאורה של הפרות שבוצעו על ידי הקבוצות החמושות במדינה.

על פי אנונימוס, בין האי-מיילים השונים קיימת הודעה מ-20 נובמבר מהנציגות הסורית בטהרן לנציגות בריטניה במינסק, בירת בלרוס, אודות חקירה שנעשתה בעניין משלוחי נשק מאוקראינה לסוריה ולמצרים ומשם לעזה, באמצעות מטוסים אוקראיניים. מצוינים בו סוג המטוס האוקראיני שנשלח לביצוע המשימה, התכולה המוצהרת ונקודת הכניסה של המטען. אותה הודעה אף כוללת מכתב ברכה של אבו מאזן לנשיא אזרבייג'אן ולמופתי שלה לרגל השנה המוסלמית החדשה.

פריצות – גם לאתרים פקיסטניים
בתוך כך, בשבת האחרונה פרץ ההאקר התורכי KriptekS לשורה של אתרים פקיסטניים, מרביתם אתרים מקומיים של תאגידים בינלאומיים מערביים. בין האתרים שנפרצו מצויים אלה של HP, ויזה (Visa), אי-ביי (eBay), גוגל (Google), אפל (Apple), מיקרוסופט (Microsoft), קוקה קולה (Coca Cola), סוני (Sony) ו-PayPal.

כמו כן, כמה אתרים הקשורים ב-Google Pakistan נפרצו על ידי קבוצה פקיסטאנית, לטענתם – על מנת לעורר את המודעות לרמת האבטחה של אתרים אלה וליכולתם לחדור אליהם. בשל כך, שירותים דוגמת ג'י-מייל (Gmail) לא היו זמינים במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים