האקר מקבוצת LulzSec צפוי לעונש של עד מאסר עולם

שופטת פדראלית מניו-יורק ציינה במהלך משפטו של ג'פרי המונד, המוח שמאחורי המתקפה על האתר של חברת Stratfor, שהוא צפוי לעונש של יותר מ-30 שנות מאסר, ואף מאסר עולם, אם יימצא אשם בכל סעיפי כתב האישום שהוגש נגדו ● היא הגדירה את המונד כמי שעלול לברוח מארצות הברית וסירבה לשחרר אותו בערבות ● עורכת הדין של המונד טענה כי ב- FBI טמנו לו מלכודת.

ג'פרי המונד, שחבר, על פי החשד, בקבוצת ההאקרים Lulzsec, צפוי לעונש של יותר מ-30 שנות מאסר, ואף מאסר עולם, אם יימצא אשם בכל הסעיפים הנכללים בכתב האישום שהוגש נגדו – כך ציינה השופטת לורטה פרסקה מבית המשפט הפדראלי של המחוז הצפוני בניו-יורק, שדנה בבקשה שהגיש המונד לשחרור בערבות.

בתחילת מאי השנה קבע חבר מושבעים גדול בפסק דין ראשוני שניתן נגד ראשי קבוצות ההאקרים Lulzsec ואנונימוס (Anonymous), כי המונד תכנן את המתקפות על אתר האינטרנט של חברת Stratfor (ר"ת Strategic Forecasting), שהחלו בדצמבר 2011. המונד (שהסתתר מאחורי כינויים רבים, ובהם Anarchaos ,burn ,POW ,ghost ו-anarchaker), הואשם בשימוש בפרטים של כרטיסי אשראי גנובים כדי לקחת חלק בחיובים לא מורשים של יותר מ-700 אלף דולרים ובהשתתפות במתקפה על אתר האינטרנט של המחלקה לביטחון הציבור של מדינת אריזונה. המונד טען, כי הוא חף מפשע בכל הסעיפים של כתב האישום שהוגש נגדו.

הפריצה לאתר של Stratfor הובילה לחשיפת פרטים על 860 אלף לקוחות החברה ולפרסום של חמישה מיליון הודעות דואר אלקטרוני בוויקיליקס (WikiLeaks), במסגרת פרויקט עולמי של תיקי מודיעין. בסופו של דבר נאלצה Stratfor לשלם פיצוי בשווי של 1.75 מיליון דולרים – שניתן במתכונת של מנויים בחינם או ספרים אלקטרוניים – כדי ליישב תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה בעקבות הפריצה ואוחדו לתיק אחד.

בדיון שנערך בבית המשפט בניו-יורק טענה אליזבת פינק, באת כוחו של המונד, כי ה-FBI הצליח להניח יד על הלקוח שלה רק לאחר שטמן לו מלכודת. השופטת השיבה לפינק, כי ההגנה רשאית להעלות טיעון זה במהלך המשפט, אך לא תהיה לו שום השפעה על ההחלטה לגבי השחרור בערבות של המונד.

עוד קבעה השופטת, כי המונד לא מפגין "שום יחס של כבוד לחוק" וכי אם יימצא אשם הוא צפוי, כאמור, לעונש מאסר של יותר מ-30 שנים, או אף מאסר עולם. היא הוסיפה וקבעה, כי המונד עלול לברוח מתחומי ארצות הברית ומשום כך סירבה לבקשה לשחרר אותו בערבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים