אריקסון תובעת את סמסונג בגין הפרת פטנטים

התביעה מגיעה לאחר שהענקית הקוריאנית סירבה לחתום על הסכם תשלום תמלוגים עם אריקסון – חרף דיונים בנושא שנמשכו כמעט שנתיים ● לטענת אריקסון, יש בדבר משום הפרה של פטנטים של החברה שקשורים להנדסת מערכות התקשורת והשימוש ברשת האינטרנט

אריקסון (Ericsson) החליטה השבוע להגיש תביעה על הפרת פטנטים כנגד סמסונג (Samsung), לאחר שהאחרונה סירבה לחתום על הסכם מולה – חרף דיונים בנושא שנמשכו כמעט שנתיים בין שתי החברות. על פי התובעת, למרות שבעבר נחתמו הסכמים דומים ב-2001 וב-2007, כשתוקף ההסכם האחרון פג ב-2010, מסרבת סמסונג לחתום על חוזה חדש.

לטענת אריקסון, העובדה שסמסונג אינה מסכימה לחדש עמה את הסכם תשלום התמלוגים, שדומה להסכמים שחתמה החברה עם יצרניות טלפונים אחרות, יש בה משום הפרה של פטנטים של אריקסון שקשורים להנדסת מערכות התקשורת והשימוש ברשת האינטרנט.

"עד סוף 2012 יהיו בשוק כ-6.6 מיליארד מנויים ניידים ברחבי העולם. שיתוף הטכנולוגיה בתעשיית הטלקום הוא אחד המנועים החשובים ביותר שעומדים מאחורי ההתפתחות שלו. האקו-סיסטם של הטלקום בנוי על תנאי שימוש הוגנים והגיוניים, שיצרו שוק גלובלי מסיבי עבור מכשירים ניידים ושימוש בפס רחב – ואריקסון היא אחת התורמות העיקריות לכך", אמר קסים אלפחי, מנהל ראשי של תחום הקניין הרוחני באריקסון.

לאריקסון פורטפוליו שמכיל למעלה מ-30,000 פטנטים בטכנולוגיות בהן משתמשים ברכיבים סטנדרטיים, עבור שימוש ב-GSM ו-GPRS, וכן ב-LTE ו-EDGE, כמו גם ב-Wi-Fi. על פי החברה, סמסונג סירבה לחתום מולה על הסכם בתנאי FRAND (חוזה הוגן, הגיוני ולא מפלה), ולכן למרות כל מאמציה – היא חייבת להגיש את התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים