אראל מרגלית: "הצלחתו של ההיי-טק לא חלחלה עד היום למקומות רבים במדינה"

מרגלית - יו"ר קרן JVP, יזם ואיש היי-טק המתמודד בפריימיריז של מפלגת העבודה - הכין תוכנית אב הקוראת לממשלת ישראל להוציא את מרכזי ההיי-טק אל מחוץ לגבולות חדרה-גדרה ● הרעיון: הקמת מוקדי היי-טק, מרכזי תעסוקה, דיור ומרכזים קהילתיים - בפריפריה ● "המהפכה הבאה אינה טכנולוגית, אלא חברתית ואנושית - וההיי-טק יכול להציל אותה", הוא קובע

"בעשרים השנים האחרונות הפך ענף ההיי-טק לנכס לאומי ואסטרטגי למדינה. אולם, הצלחתו של מגזר זה לא חלחלה עד היום למקומות רבים במדינה", כך אומר יזם ואיש ההיי-טק אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP, המתמודד בבחירות המקדימות (פריימריז) למפלגת העבודה, שייערכו מחר (ה').

במהלך מסע הבחירות שלו כתב מרגלית הצעה לתוכנית לאומית עבור ענף ההיי-טק, וכינה אותה "היי-טק בר השגה". התוכנית מבוססת על כך שלדעת מרגלית, צריכה המדינה לבזר את הפעילות של ענפי ההיי-טק לכל חלקי הארץ, ולא להתיר לה להמשיך לפעול "רק בין גדרה-לחדרה", כפי שהוא מכנה זאת. "היי-טק הוא כוח שיכול להגיע לאזורים רבים שלא נהנו מפירותיו עד היום", אומר מרגלית. "נכון הוא שנעשו נסיונות לפתח את ההיי-טק באזורים חדשים, סביב פארקים ואזורי תעשייה, אבל הם נכשלו כי לא דאגו שם לאינטראקציה עם אזורי מגורים מבוססים. כך, רובם המוחלט של העובדים נשאר לגור במרכז, ולא נבנתה תוכנית מסודרת לשילוב האוכלוסיה המקומית".

התוכנית של מרגלית כוללת הקמת רשת של שבעה מרכזי מצויינות אזוריים, שיהוו לדבריו קפיצת דרך כלכלית עבור הגליל, הנגב ואזורים נוספים. "במקומות אלו תהיה התמקדות בתחומי תוכן וטכנולוגיה בהם כבר יש לישראל יתרון יחסי מוכח. סביב מרכזים אלו יוקמו מוקדי פיתוח ייחודיים, כמו דיור בר השגה, חממות חברתיות, מוסדות תרבות ועוד. על פי התוכנית של מרגלית, הליבה תכלול חמישה מקורות מימון: קרן הון סיכון שתלווה כספים למדינה, הקמת חממה מתקציבי המדען הראשי בהתאם לנהלים, תמיכה מצד הרשויות המקומיות והכנסת משקיעים אסטרטגיים, שיביאו לאזורים כוח אדם איכותי.

להערכת מרגלית, "כל מוקד פיתוח יכול להכיל 1,000 דירות שיוקמו סביב כל מרכזי המצויינות, כאשר בסך הכל מדובר ב-7,000 יחידות. המהפכה הבאה אינה טכנולוגית, אלא חברתית ואנושית – וההיי-טק יכול להציל אותה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אוהד

    כולם חושבים על זה וסופסוף אחד שגם עושה. אני עוסק בהייטק ומאוד הייתי רוצה לעבור לגליל העליון ולהנות מהשלווה והנוף שאחרי העבודה. הרעיון מצויין

אירועים קרובים