דאסו מציגה: 2,000 שנות היסטוריה

אחד הפרויקטים המעניינים שהציגה דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) בכנס שערכה בבריסל בשבוע שעבר, שאותו פיתחה בפלטפורמת 3DExperience שלה, היה "2,000 שנות היסטוריה: פריז בתלת מימד". בסיוע היסטוריונים וארכיאולוגים, יצרה דאסו את אגדת פריס 3D – תוכנה אינטראקטיבית שמציעה סיור ב-2,000 שנות היסטוריה של עיר האורות.

הסיור מוביל את הצופה לאתרים החשובים בבירה הצרפתית, בתקופות שונות של התפתחותה, החל מהתקופה הגאלית, עבור בעיר הרומאית ועד ימינו. הצופה יראה את מבנה הבסטיליה ונוטרדאם, יטייל ברחובות האבן המפותלים של ימי הביניים, ואז יבקר ביריד העולמי שהתקיים בפריס ב-1889 ויראה את מגדל אייפל בדיוק לאחר שהושלמה בנייתו. הפרויקט הוצג בפריז לראשונה לפני כחודשיים, בנוכחות 15 אלף פריזאים. "הדגמנו כיצד מציאות וירטואלית היא כלי אמיתי למחקר, חינוך וסקירה תרבותית עבור הציבור הרחב", הצהירה החברה. הצוות של דאסו עבד על הפרויקט במשך שנתיים, ולפני כן יצרה דאסו את פרויקט גיזה 3D, שהוצג במאי השנה ומציע סיור היסטורי בגיזה שבמצרים.

בעקבות הפרויקטים האלה, קיבלה דאסו בקשות מכמה ערים בעולם, שביקשו ממנה ליצור גרסאות של מציאות וירטואלית היסטורית של הערים האלה, כדי להשתמש בהן לסרטים דוקומנטריים ולהציגן במוזיאונים. בקרוב ירושלים?

פריז בראי ההיסטוריה. צילום מתוך התוכנה של דאסו סיסטמס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים