ארצות הברית: בית הנבחרים אישר חוק שיאפשר לסטודנטים לתכנות והנדסת מחשבים להישאר במדינה

למרות התנגדות הבית הלבן, עברה הצעת החוק, שנתמכה על ידי ענקיות היי-טק, ברוב של 245 תומכים מול 139 מתנגדים ● על פי החוק יקבלו 55 אלף סטודנטים זרים שלמדו לתואר שני ושלישי בתחומים טכנולוגיים באוניברסיטאות אמריקניות אשרת שהייה, אם לא ניתן לאייש את המשרות בעובדים אזרחי ארצות הברית ● אובמה אמנם לא אמר, כי הוא מתכוון להטיל וטו על החוק, אולם נראה שהדמוקרטים "יקברו" אותו בסנאט, שנמצא בשליטתם

בית הנבחרים האמריקני אישר בסוף השבוע הצעת חוק לרפורמה בחוקי ההגירה, שתאפשר לסטודנטים זרים שלמדו בארצות הברית תכנות והנדסת מחשבים להישאר ולעבוד במדינה. ההצעה אושרה ברוב של 245 תומכים מול 139 מתנגדים.

רבים במפלגה הדמוקרטית, ובהם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתנגדים להצעת החוק לרפורמה בהגירה, בה תומכות, בין השאר, החברות מיקרוסופט (Microsoft), אפל (Apple) ואדובי (Adobe). אנשי הבית הלבן פרסמו את ההודעה המפתיעה על התנגדות הממשל לקראת ההצבעה על הצעת החוק, המכונה STEM – הצעה שהגישה המפלגה הרפובליקנית.

על פי החוק שאושר יקבלו 55 אלף סטודנטים זרים שלמדו לתואר שני ושלישי בתחומים טכנולוגיים מסוימים באוניברסיטאות אמריקניות אשרת שהייה בארצות הברית, בכפוף לאישור של רשויות ההגירה לפיו לא ניתן לאייש את המשרות בעובדים שהם אזרחי המדינה.

המתנגדים טוענים, כי הצעת החוק מפלה לרעה מהגרים בעלי השכלה נמוכה יותר, רבים מהם היספאנים, שנמנים, כידוע, על קהל הבוחרים של המפלגה הדמוקרטית. משום כך מבקשים הדמוקרטים לקדם הצעת חוק רחבה יותר, שתאפשר להעניק אזרחות לכ-11.5 מיליון המהגרים ששוהים כיום בתחומי ארצות הברית.

בחודש ספטמבר שלחו מנהלים רבים של חברות וארגונים איגרת לחברי בית הנבחרים ובה ביקשו את תמיכתם בהצעת החוק. על המכתב חתומות, מלבד מיקרוסופט, אפל ואדובי, גם יבמ (IBM), סיסקו (Cisco), אורקל (Oracle), קוואלקום (Qualcomm) ו-HP, כמו גם לשכת המסחר של ארצות הברית (UFI) וארגון IEEE-USA.

הנשיא אובמה אמנם לא מאיים במפורש להטיל וטו על החוק, אך גם לא שולל אפשרות זו. ככל הנראה, הדמוקרטים יניחו להצעה לגווע בסנאט, שנמצא בשליטתם, לאחר שעברה בבית הנבחרים, שבו נהנית המפלגה הרפובליקנית מרוב.

בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר מטעם הבית הלבן צוין, כי בממשל לא מתנגדים בהכרח לרעיונות הניצבים מאחורי הצעת החוק, אך סבורים, כי STEM ספציפית היא "הצעה צרה שהותאמה למטרה ספציפית" וכי היא לא מתיישבת עם "היעדים ארוכי הטווח של הנשיא לרפורמה מקיפה בחוקי ההגירה". אחת הסיבות הנוספות להתנגדות, על פי ההודעה של הבית הלבן, היא שבעקבות הצעת החוק יבוטלו 55 אלף הוויזות המיועדות למדינות ששיעורי ההגירה מהן לארצות הברית נמוכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים