שמעון ברונר, התמ"ת: "יש ניצנים של הצלחות בהנגשת השירות לאזרח; אנחנו מתקרבים למיליון טפסים ממוחשבים"

המיחשוב הממשלתי בישראל נמצא במצב "לא כל כך נורא" לעומת העולם, אמר ברונר, מנמ"ר המשרד ● "אני רוצה שבשנה הבאה, תהליכים רבים שרצים בין משרדי הממשלה יהיו מאוחדים", הביע ברונר תקווה ואמר, כי "לא ראיתי יישום של איחול יום הולדת שמח לאזרח או יישום שמודיע שהוא שילם יותר מדי מס הכנסה"

שמעון ברונר, מנמ"ר משרד הכלכלה. צילום: קובי קנטור

"מצב המיחשוב הממשלתי בישראל לעומת העולם לא כל כך נורא. למשל, בנושא הנגשת השירותים לאזרחים, אנחנו מתקרבים למיליון טפסים ממוחשבים שלנו", כך אמר שמעון ברונר, מנמ"ר משרד התמ"ת.

ברונר דיבר במסגרת פאנל בנושאי אסטרטגיה במיחשוב הממשלתי שנערך במהלך כנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-Gov Forum 2012. הכנס התקיים לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-700 מקצוענים, והופק על ידי אנשים ומחשבים. מנחה הפאנל היה ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי למגזר הממשלתי.

לדברי ברונר, "האסטרטגיה המשרדית שלנו בשנתיים האחרונות היא הנגשת המידע ושיפור השירות לאזרח. אנחנו כבר רואים ניצנים של הצלחות בשל כך". "ייחודו של המשרד שלנו הוא שהוא כולל 50 יחידות", אמר. "עברנו תהליך של בחינה מחדש של כל התהליכים במשרד והם מוחשבו מחדש, בעיקר ה-'משרד האחורי', שכעת כולו מונגש. אנחנו שוקדים על עוד פרויקטים".

ברונר ציין, כי "מהלך התכנון המשרדי מלווה במערכת IT לניהול תכניות עבודה אותה פיתחנו והטמענו בעצמנו בתחילת השנה שעברה. המערכת הוכחה ככלי אפקטיבי לניהול תכניות עבודה שנגזרות ממטרות ויעדי המשרד והיא מקנה יכולות סנכרון ותיאום גבוהות בין יחידות. כמו כן, אימצנו את מערכת תמ"ר (ר"ת תכנון ממשלתי רוחבי) לכלי לניהול תוכניות עבודה בשישה-שבעה משרדי ממשלה נוספים. המהלך יוביל לטיוב מנגנוני התכנון המשרדיים ולהשגת תוכניות עבודה מתואמות ומסונכרנות בין המשרדים השונים".

יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: קובי קנטור"אני רוצה שבשנה הבאה, תהליכים רבים שרצים בין משרדי הממשלה יהיו מאוחדים", סיכם ברונר ואמר, כי "לא ראיתי יישום של איחול יום הולדת שמח לאזרח או יישום שמודיע שהוא שילם יותר מדי מס הכנסה".

"אנחנו חושבים כל הזמן על DR"
יאיר פרנק
, מנמ"ר משרד המשפטים, ציין ש-"יש לנו הרבה חדרי מחשב קטנים. אנחנו מצויים בעיצומו של פרויקט ארוך שנים לקונסולידציה. השימוש בטכנולוגיית סיטריקס (Citrix) יעזור לנו לכנס את השרתים".

"אנחנו חושבים כל הזמן על DR, אבל כעת יש לנו DR רק לנתונים ולא לרציפות עסקית", ציין פרנק.

"פיתחנו מערכת דוק-סנטר מבוססת Documentum-EMC", אמר. "היא עברה למשרד האוצר ותהווה תשתית לסע"ר (ר"ת סביבת עבודה רוחבית)". הוא הוסיף, כי "יש בממשלה משרדים שבהם המידע לא מנוהל כלל והקבצים שוכבים להם סתם בתיקיות".

"נקווה שנוכל להתקדם", אמר פרנק. "יש לנו כל מיני סוגי לקוחות ולא כולם מרוצים. אנחנו בתנופת פיתוח והנגשת מידע ואני מקווה שב-2013 נראה את הניצנים הראשונים של הפעילויות הרבות שלנו. אנחנו רוצים מערכות שתשפרנה את קבלת ההחלטות על בסיס נתונים".

הוא סיכם באמרו, כי "יש שני חסמים שמשפיעים על ההתקדמות בתחומים השונים: האחד הוא ההזדהות מבוססת תעודת זהות חכמה והשני הוא אבטחת מידע. עלינו לעשות הכול כדי שהאזרחים יעבדו מולנו בצורה מקוונת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים