בריגדיר גנרל (דימוס), רון יאגי: "מרכז הנתונים 2.0 מסמל עידן של מהפכה"

"המעבר לדור 2.0 מאפשר לנו להיות מהירים, חכמים וטובים יותר. לוקח עד 128 ימים עד שמרכז הנתונים מוכן לפריסה, וזה בניגוד להרבה מאוד שבועות עד חודשים בדרך המסורבלת והישנה", אמר יאגי בכנס Data Centers Infrastructure ● דורון קרופמן, APC ישראל: "אנחנו רואים כיום מגמה של מעבר לפתרונות ניהול מרכז נתונים מתקדמים וחכמים מאוד"

"אנחנו מאמינים שבימים אלו אתם לא צריכים לשלם עבור משהו שאתם לא זקוקים לו. אנחנו נמצאים כיום, עם גישת מרכז הנתונים 2.0 שלנו, בעידן של מהפכה", אמר רון יאגי – בריגדיר גנרל (דימוס), סגן נשיא בכיר, פרויקטים ממשלתיים, IO. יאגי אמר דבריו אלו היום (ב') בכנס Data Centers Infrastructure 2012 של אנשים ומחשבים, שנערך באולם האירועים אבניו שבקריית שדה התעופה.

בכנס, שעמד לפחות בתחילתו בסימן מעבר מתשתיות ישנות של מרכזי נתונים לתשתיות חדשות שמאפשרות יותר גמישות ויותר התאמה לצרכים, אמר יאגי כי כל מרכזי הנתונים מהדור הראשון, באופן בסיסי, הם בהתאמה אישית אשר נבנו בלי סטנדרטיזציה. "כולם שונים זה מזה, וכמעט כולם בנויים בשטח גדול מדי ועם יותר מדי חלקים, רק מתוך מחשבה שאולי יהיה צורך בהגדלה. מרכזי נתונים אלו גם נזדקקו להרבה מאוד קירור, גם בגלל שהם היו במבנים ענקיים בהם הקירור פעל גם על נפחי אוויר שהם לא היו זקוקים להם. התוצאה היא בזבוז כספים, שלפעמים הוא משמעותי מאוד", אמר יאגי.

לדבריו, מעבר ממרכזי נתונים מסורתיים שנמצאים בסביבה כ-40-30 שנים הוא חשוב. "בצד של ה-IT הכל מהיר יותר, זול יותר והישגי יותר – ובצד של מרכז הנתונים זה בדיוק ההפך. כאן זה הופך ליותר ויותר יקר. זה לא נראה עבורנו הגיוני. כל דולר שמוציאים על הון או הוצאות תפעליות שאתה לא זקוק להן, זה באופן מפורש דולר פחות בבנק", קבע יאגי.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

מרכזי הנתונים שבונה החברה מאפשרים ללקוח, על פי הסטנדרטים החדשים, לצרוך בדיוק את מה שהוא צריך. "זו הסיבה שברגע שמגיעים לאתר פשוט צריך לחבר אותם לחשמל ולהתחיל לעבוד. המעבר לדור 2.0 מאפשר לנו להיות מהירים, חכמים וטובים יותר. לוקח עד 128 ימים עד שמרכז הנתונים מוכן לפריסה, וזה בניגוד להרבה מאוד שבועות עד חודשים בדרך המסורבלת והישנה. כמו כן, לא צריך להדמים את מרכזה הנתונים כדי לבצע שדרוג. מעבר לכך אנחנו מספקים נראות וניהול לתשתית מרכז נתונים, והכל בזמן אמת, כדי שאפשר להביט פנימה ולראות את הנתונים באמת", סיים יאגי את דבריו.

דורון קרופמן, מנהל פעילות ב-APC ישראל. צילום: קובי קנטורדורון קרופמן, מנהל פעילות ב-APC ישראל, הציג את הדרך בא ניתן לטייב את מרכז הנתונים בעזרת פתרון StruxureWare, אותו מציעה החברה. לפי קרופמן, בסקר שנערך התברר, כי הדבר שהכי מטריד את מנהלי ה-IT זה מרכז הנתונים. "הרבה מאוד לחצים פועלים על מרכז הנתונים, רגולוטיביים ואחרים. זה אומר שצריך לתכנן את מרכז הנתונים ולנהל ולנטר אותו כמו שצריך. אנחנו רואים כיום מגמה של מעבר לפתרונות ניהול מרכז נתונים מתקדמים וחכמים מאוד, שיכולים בעזרת הדמיות לעזור לסדר את מרכז הנתונים ואת היישום שלו עם ניטור ובקרה שוטפים ועוד", אמר קרופמן.

הפתרון שמציעה החברה, StruxureWare, הוא פתרון לניהול תשתית מרכז נתונים. "הקונספט שלנו הוא לקשר בין התשתית הארגונית למערכות הניהול הארגוניות. אנו שמים שכבת ניטור שמעליה שכבה שמכילה מספר תוכנות, כמו טיפול בנפח שמציע מרכז הנתונים, ניהול תזרים עבודה ועוד. חבילת תוכנות זו מגיעה עם לוחות בקרה, שעוזרים בסופו של דבר לגלות לנו כמה עולה לנו מרכז הנתונים. הוא כולל הדמיות שמאפשרות לבחון בזמן אמת תסריטים שונים", אמר קרופמן.

יוסי בר אל, מנכ"ל סומת. צילום: קובי קנטוריוסי בר אל, מנכ"ל סומת, התייחס בהרצאה שלו בכנס לטכנולוגיות ופתרונות חדשים להגדלת היעילות התפעולית והזמינות במרכז הנתונים, כשהוא מתרכז בעיקר בגלגל התנופה במקום שימוש מסורתי במצברים במערכת אל פסק. "ככל שהמערכת צורכת פחות ככה היא מבזבזת פחות אנרגיה, שכן זה גורם לירידת הצריכה של מערכות המיזוג ועוד", ציין בר אל. לדבריו, "מערכות מצברים רגילות יכולות לגרום לבזבוז אנרגיה רב לעומת פתרון גלגל התנופה שאנחנו מציעים, ולדעתנו ההצעה שלנו לאספקת האנרגיה יכולה לחסוך כ-200 אלף דולרים בתקופה של כעשר שנים. גלגל התנופה בהמערכות אל פסק מציע זמינות ויעילות מאוד גבוהים על פני מערכות מצברים, והן מערכות שמיועדות לעבוד 20 שנים – בעוד שבאותה תקופה מחליפים פעמיים מערכות מצברים. זהו דבר נוסף שיש לקחת בחשבון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים