ארצות הברית: רשויות האכיפה דורשות לשמור הודעות טקסט במשך שנתיים

הדרישה הוגשה לקונגרס האמריקני ועל פי הרשויות, נחוצה למקרה שהמסרונים ישמשו בעתיד לחקירות פליליות ועל מנת שלא לפגוע בהן ● מהלך זה עלול להחריף את הוויכוח הציבורי בארצות הברית על האמצעים הננקטים ולהפחית את הסיכויים לתמיכה מצד ארגונים שפועלים לשמירה על זכויות הפרט ● חלק מחברות הסלולר בארצות הברית שומרות את הודעות ה-SMS של הלקוחות שלהן בעצמן - אולם לפרק זמן קצר בלבד

רשויות אכיפה של מדינות ורשויות מקומיות בארצות הברית דורשות להורות לחברות סלולר לשמור רישומי יומן מפורטים של הודעות טקסט במשך שנתיים לפחות, למקרה שהם יהיו נחוצים בעתיד לחקירות פליליות.

על פי הצעה שהגישה המשטרה לקונגרס האמריקני יידרשו AT&T, וריזון (Verizon), ספרינט (Sprint) וחברות סלולר נוספות לתעד ולשמור מידע על הודעות טקסט פרטיות שיישלחו בארצות הברית במשך שנתיים לפחות. ההצעה הוגשה על ידי שורה ארוכה של רשויות אכיפה, "על מנת למנוע פגיעה בחקירות שמנהלות הרשויות".

במשטרה מבקשים שההצעה "תילקח בחשבון" במסגרת הדיונים בקונגרס על עדכון חוק הפרטיות משנת 1986 והתאמתו לעידן מיחשוב הענן. מהלך זה עלול להחריף את הוויכוח הציבורי בארצות הברית על האמצעים הננקטים ולהפחית את הסיכויים לתמיכה מצד ארגונים שפועלים לשמירה על זכויות הפרט.

הודעות ה-SMS חגגו אתמול (ב') 20 שנים ובשנים האחרונות גואה הפופולריות שלהן וגובר השימוש בהן כראיות במשפטים פליליים – משוד מזוין והפצת קוקאין ועד הונאה בתקשורת. במשפט שנערך במישיגן ב-2006, למשל, הגישה חברת הסלולר SkyTel את התוכן של יותר מ- 626,838 מסרונים כראייה לבית משפט פדרלי – כמות שאפילו השופט הגדיר כ-"מופרזת".

צ'אק דוויט, דובר האיגוד של מפקדי המשטרה בערים הגדולות, שמייצג משטרות של 63 ערים, בהן ניו-יורק, לוס אנג'לס, מיאמי ושיקגו, מסר ש-"יש לשמור את כל הרישומים במשך שנתיים". כיום שומרות חלק מחברות הסלולר, בהן וריזון, את התוכן של ההודעות במשך פרק זמן קצר בלבד – בעוד שחברות אחרות, ובהן טי-מובייל (T-Mobile), אינן שומרות את ההודעות כלל.

"הסוגיה אינה נכללת כלל בהצעת החוק שמונחת כיום על שולחנה של הוועדה והחשיבות של שמירת ההודעות תהיה גבוהה עוד יותר בעתיד", מזהירים ברשויות האכיפה את החברים בוועדת החוק והמשפט של בית הנבחרים בוושינגטון, שאישרה בשבוע שעבר תיקונים גורפים בחוק הפרטיות. הצעת החוק נחשבת מיטיבה עם הפרטיות שכן על פיה המשטרה נדרשת, למשל, לקבל צו כדי לקרוא תוכן של הודעות דואר אלקטרוני.

מהמסמך שנשלח לוועדה לא ברור אם הרשויות דורשות לשמור את התוכן של ההודעות עצמן או מסתפקות בשמירה של מידע ביחס להודעות (נתוני META דוגמת שם השולח, שם הנמען ומספרי הטלפון שלהם). בכל מקרה, מדובר בכמויות ענק של נתונים, שכן על פי חברת המחקר פורסטר (Forrester), בשנה שעברה נשלחו יותר משני טריליון מסרונים ובכל יום נשלחות שישה מיליארד הודעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים