אושר הסכם הפשרה של פייסבוק בנוגע לשימוש בשם ובתמונה של גולשים בפרסומות

הרשת החברתית הסכימה לשלם פיצוי של עשרה דולרים לכל משתמש שהתנגד לשימוש שנעשה בשם ובתמונה שלו במסגרת פרסומות Sponsored Stories ● כמו כן, היא התחייבה ליישם אמצעי בקרה שיאפשרו למשתמשים להורות שפרטיהם לא ייכללו בפרסומות ● מדובר באישור ראשוני בלבד של ההסכם

"אין בעיות ניכרות לעין" בהסכם הפשרה שהשיגה פייסבוק (Facebook) בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה בגין השימוש שעשתה הרשת החברתית בשמות ובתמונות של החברים בפרסומות, כך קבע השופט המחוזי ריצ'רד סיבורג, שאישר את ההסכם.

במסגרת הפשרה הסכימה פייסבוק לשלם פיצוי של עשרה דולרים לכל משתמש שהתנגד לשימוש שנעשה בשם ובתמונה שלו במסגרת פרסומות Sponsored Stories. כמו כן, התחייבה פייסבוק ליישם אמצעי בקרה שיאפשרו למשתמשים להורות שפרטיהם לא ייכללו בפרסומות.

עוד קבע השופט, כי נראה שהסכם הפשרה הוא "תוצר של משא ומתן רציני" שנערך בין הפרקליטים של פייסבוק לפרקליטי המשתמשים שהגישו את התביעה בשנה שעברה.

בפייסבוק הביעו שביעות רצון מהאישור של הסכם הפשרה, שהינו אישור ראשוני. יצוין, כי הסכם פשרה ראשון שהושג בתביעה נדחה על ידי השופט סיבורג בחודש מאי.

השופט סיבורג מונה לדון בתיק לאחר שהשופטת לוסי קוה, שקיבלה את התיק בתחילה לידיה, פסלה את עצמה מלדון בו יום אחד לפני הדיון שאמור היה להיערך בהסכם הפשרה הראשון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים