החלה ההצבעה על השינויים המתוכננים במדיניות פייסבוק

הרשת החברתית החלה היום (ג') את ההצבעה על השינויים אודותיהם פרסמה לפני כשבועיים ● בין היתר, מבקשת פייסבוק לבטל את ההצבעות שנערכו עד כה לגבי שינויים במדיניות, ובמקום מנגנון ההצבעה מוצע כעת דף תלונות שייענו סלקטיבית על ידי מנהלת הפרטיות הראשית של הרשת החברתית ● עוד מבקשת החברה לשתף נתוני משתמשים עם אינסטגרם

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

היום (ג') נפתחה רשמית ההצבעה על השינויים המתוכננים במדיניות הפרטיות של פייסבוק (Facebook), עליהם הכריזה החברה ב-21 בנובמבר.

השינויים עליהם נערכת ההצבעה כוללים, בין היתר, ביטול של ההצבעות שנערכו עד כה לגבי שינויים במדיניות, ובמקום מנגנון ההצבעה מוצע כעת דף תלונות שייענו סלקטיבית על ידי מנהלת הפרטיות הראשית של פייסבוק, ארין איגן, בתשדיר אינטרנט קבוע שתערוך. עוד מבקשת הרשת החברתית לשתף נתוני משתמשים עם אינסטגרם (Instagram) – שירות שיתוף התמונות שרכשה פייסבוק לא מכבר – ולהקל את ההגבלות על משלוח מיילים בין החברים ברשת.

שני ארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות פנו כבר בחודש שעבר לפייסבוק בבקשה לבטל את השינויים המתוכננים בתנאי השירות. במכתב ששלחו למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, טענו מנהלי הארגונים Electronic Privacy Information Center ו-Center for Digital Democracy, כי "השינויים שמציעה פייסבוק עומדים בסתירה לתנאים של הסכם הפשרה שהושג לא מכבר עם רשות הסחר הפדרלית (FTC)". זאת, משום ששיתוף המידע עם אינסטגרם פותח פתח לפרופילים אחודים של המשתמשים, על סמך נתונים שמקורם הן בפייסבוק והן באינסטגרם.

בהודעה שפרסם בבלוג אתמול טען אליוט שרג, סגן נשיא לתקשורת בפייסבוק, כי "על סמך המשוב שקיבלנו מהמשתמשים והתייעצויות שערכנו עם הרשויות, ובכלל זה הממונה על הפרטיות באירלנד, הבהרנו חלק מההצעות שלנו". עם זאת, קשה להבחין בשינויים כלשהם שנערכו בהצעות העומדות להצבעה.

השינויים מתבצעים בתקופה שבה חווה הרשת החברתית הגדולה בעולם, שמונה כמיליארד משתמשים, האטה חדה בקצב הגידול של ההכנסות. מקורו של החלק הארי של הכנסות פייסבוק בפרסום באתר האינטרנט.

על פי השינויים המוצעים בתהליך ההצבעה, שמוסד לפני ארבע שנים, המשתמשים יוכלו להגיב לשינויים במשך שבעה ימים. אם יתקבלו יותר מ-7,000 תגובות תתקיים הצבעה שבה יוכלו המשתמשים לאשר את השינויים. תוצאות ההצבעה יחייבו את פייסבוק רק אם מניין המצביעים יעלה על 30% מכלל המשתמשים – מה שלא קרה בהצבעות קודמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים