HP השיקה ארכיטקטורת אחסון יחידה ואחודה לארגונים מכל גודל

תחת הכותרת "ההכרזה הגדולה והמהפכנית ביותר בתולדות HP", הציגו מנהלי החטיבה הארגונית על ענקית המיחשוב את החידושים של החברה בתחום האחסון - ובעיקר את החידושים האחרונים בפורטפוליו האחסון האחוד שלה ● דיוויד סקוט, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת האחסון ב-HP: "ספקי מערכות האחסון המסורתיות פשוט אינם ערוכים לסייע לארגונים להתמודד עם העומסים החדשים"

04/12/2012 15:30

הכנס השנתי הגדול של HP ללקוחותיה באזור EMEA נפתח הבוקר (ג') בפרנקפורט שבגרמניה. האירוע משך אליו קרוב לעשרת אלפים משתתפים, מתוכם מעל ל-100 מישראל – מספר שיא של לקוחות, שותפים עסקיים ומנהלי HP עצמה. הכנס, ששמו DISCOVER 2012, מכסה ומציג את כל תחומי הפעילות של HP, לרבות מערכות אחסון, תוכנה ושירותים.

במסיבת העיתונאים שנערכה לפני פתיחת הכנס, הציגה הנהלת החטיבה הארגונית, בראשותו של דייב דונטלי ודיוויד סקוט – מנהל האחסון העולמי ב-HP, את מה שהם כינו "ההכרזה הגדולה והמהפכנית ביותר בתולדות HP", או לפחות בפעילותה בתחום האחסון בעשור האחרון. ההכרזות כווונו בעיקר כדי להגדיל את נתח השוק של HP מול המתחרה העיקרית שלה, EMC.

הנהלת HP מאמינה שאיחוד כל פלטפורמות האחסון שלה לכל השימושים, כולל ארכוב וגיבוי, וניפוקו לכל סקטורי התעשייה במתקן ובענן הפרטי, הציבורי וההיברידי – הכול על ארכיטקטורה יחידה ואחידה – יקנה לה יתרון מהותי מול כל מתחרותיה. טיעונה המרכזי הוא, שספקי האחסון המסורתי – EMC, נט-אפ (NetApp) ו-יבמ (IBM), מבססים את פורטפוליו מוצרי האחסון שלהם על ארכיטקטורות שפותחו לפני עשרים שנה ומאז הם "שבויים" בהן.

במקביל, אומרים ב-HP, כי עולם אחסון הנתונים חזה בעלייתן של מגמות חדשות, כמו Big Data, מיחשוב ענן והתקני אחסון פלאש (SSD) – אולם מערכות ההפעלה הישנות מבוססות  שיטת הבקר-הכפול (Dual Controller) אינן בנויות על מנת להתמודד עם הדרישות החדשות של ניהול אחסון הנתונים "המתפוצצים" לארגונים במרכזי הנתונים ובעננים שלהם. כך, HP בנתה את הארכיטקטורה האחידה החדשה שלה בשיטת Quad Controller, המקנה לה יתרונות מהירות וגמישות משמעותיים ביותר.

בכנס הציגה HP את החידושים האחרונים בפורטפוליו האחסון האחוד (Converged Storage) שלה – פורטפוליו שבנתה כדי למצמצם את מורכבות הניהול, להקטין את ההוצאות ולהאיץ את תהליכי הפקת התובנות מהמידע, בסביבות אחסון וירטואליות, בענן וב-Big Data.

במת הכרזת פורטפוליו האחסון בכנס DISCOVER 2012. צילום: פלי הנמר

על פי מחקר של Evaluator Group שציטטה HP באירוע, ארגונים רבים מבזבזים עד 70% מהתקציב על נפחי אחסון שאינם מנוצלים בפועל לשמירת נתונים, בעוד שהם נאבקים בניהול עשרות ארכיטקטורות אחסון נפרדות. כך, נוצרת תשתית שמתרחבת במהירות, אינה מאפשרת גמישות ושינויים ומחייבת את הארגונים לבחור בין הרחבת היכולות לבין עמידה בתקציב הנתון.

ההכרזה החדשה של HP משמעותה רענון מקיף של פורטפוליו האחסון שהיא מציעה. במקביל, לדבריה, מדובר בפריצת דרך לפתרון בעיית המורכבויות וחוסר היעילות – והעיקר עם ארכיטקטורה אחת ויחידה המתאימה ללקוחות מכל גודל. במהלך ההכרזה הדגישה הנהלת HP את ההבדל העיקרי בפורטפוליו שלה לעומת זה של EMC, שהיצע פתרונותיה מתבסס על לא פחות מחמש פלטפורמות שונות להיקפי אחסון שונים ולסוגי לקוחות שונים, ארגונים לעומת עסקים ולשימושים שונים של אחסון לעומת גיבוי.

השוואת ביצועים של חיפוש בקצבים HP StoreAll לעומת חיפוש מסורתי בקבצים - של מתחרים כמובן. צילום: פלי הנמר

ההכרזה הזו של HP מהווה למעשה את השקת הפורטפוליו המקיף ביותר של חידושים בתחום האחסון מאז הקמת החברה, ובכלל זה היצע חדש של מוצרים ממשפחות HP 3PAR StoreServ Storage, HP StoreAll Storage ו-HP StoreOnce Backup.

קו מוצרים חדש של חומרה ותוכנה משולבים, המגביר את גמישות הארגון
בשנה שעברה הכריזה HP על האחסון האחוד כפתרון להתגבר על מגבלות של האחסון המסורתי – מגבלות שנוצרו בשל צמיחה אדירה בנפח המידע הלא-מובנה שנוצר על ידי משתמשי קצה, כמו גם בשל איחוד תשתיות ובנוסף גם הפיכת ה-IT למרכז לאספקת שירותי מידע. החזון של HP Converged Storage בנוי על אחסון פשוט ופולימורפי (רב-צורני) הניתן להתאמה לסביבות שונות ומבוסס על ארכיטקטורה אחת – מרמת הכניסה ועד הקצה העליון של המערכות (מ-Small Business ועד ל-Enterprise), עם שירותי נתונים משותפים עבור כל פרוטוקולי האחסון, יהיו Block או Object או File, ובאופטימיזציה – הן לאחסון בכונן קשיח סטנדרטי (HDD) ןהן בכונני SSD.

עשר ארכיטקטורות שונות לניהול צרכי אחסון שונים אצל המתחרים לעומת יחידה בפורטפוליו החדש לדבריה של HP. צילום: פלי הנמר

הפורטפוליו החדש שהוצג על ידי HP, כולל את המערכות הבאות:

HP 3PAR StoreServ 7000 Storage – פלטפורמה עם ארבעה בקרים המיועדת לשוק הביניים, ומציעה אחסון ברמת Tier 1 ושליטה ברמת השירות, במחיר כניסה בסיסי. המערכת תומכת בשירותי נתונים בתצורת Block ו-File, וזמינה גם עם כונני SSD. בתצורת SSD מלאה, המערכת מבצעת יותר מ-320 אלף פעולות I/O בשנייה – נתון המשקף ביצועים של פי 2.4 מהמתחרה הקרובה ביותר בנוסף, החברה פיתחה מודל אופטימאלי ל-SSD, שיספק ביצועים גבוהים במיוחד, מבלי לגרור מורכבות נוספת.

HP StoreAll Storage – פלטפורמה סקלבילית במיוחד לגישה לנתונים בתצורת Object ו-File, שמספקת סביבה פשוטה יחסית לארכיון Big Data ולאחסון בענן, כדי להפחית הצורך בחומרה נוספת או במשאבי ניהול נוספים. HP StoreAll Express Query הינו מסד נתוני-על Metadata, שנוצר על ידי זרוע המחקר HP Labs ומאפשר על פי HP להריץ שאילתות בקצב גבוה פי מאה אלף בהשוואה לשיטות חיפוש קיימות, כתמיכה לקבלת החלטות מושכלת המבוססת על הנתונים העדכניים ביותר. אינטגרציה עם HP Autonomy Intelligent Data Operating Layer אמורה להפחית את עומסי העיבוד של HP StoreAll, כך שניתן לבצע ניתוחים מהירים יותר, על בסיס נתונים עדכניים יותר, תוך שימוש במשאבי מיחשוב מצומצמים יותר.

יתרונות הארכיטקטורה החדשה האחידה של מערכות האחסון של HP. צילום: פלי הנמר

HP StoreOnce 2000/4000 Backup, עם תמיכה בתוכנת HP StoreOnce Catalyst, נועדה לייעל את העברת הנתונים לשפר את ביצועי מערכת מניעת כפילות הנתונים (Deduplication), על מנת להקטין את עלויות ההגנה על הנתונים באתרים מרוחקים ובמרכזי מיחשוב. על פי נתוני החברה, מבצעים הדגמים החדשים פעולות גיבוי בקצב מהיר עד פי שלושה בעלות נמוכה ב-35%, בהשוואה למערכת המתחרה הקרובה ביותר בביצועיה.

דיוויד סקוט, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת האחסון ב-HP, אמר במסיבת העיתונאים כי "ספקי מערכות האחסון המסורתיות פשוט אינם ערוכים לסייע לארגונים להתמודד עם העומסים החדשים, והחיבור של יכולות חדשות לארכיטקטורות ישנות הפך לסיוט. החידושים הייחודיים של HP בתחום ה-Converged Storage מסייעים ללקוחות לפשט את התשתית ולהפחית עלויות, תוך שימוש בארכיטקטורה אחת שחוצה את כל הסגמנטים ואת כל הקטגוריות בתחום האחסון".

היצע חדש של חומרות ותוכנות לשיפור גמישות הארגון
במהלך הכנס אמרו אנשי HP, כי החדשנות של HP Converged Storage נועדה לסייע לארגונים לפשט את תשתית האחסון ולהגיב לדרישות לא-צפויות, תוך העלאת הערך לארגון מההשקעה בשלושה תחומים: Return on Information (החזר על ההשקעה במידע) – בזכות קבלת החלטות מושכלת ומהירה יותר, שמסתייעת בטכנולוגיות מוטמעות לחיפוש ולניתוח כאמצעי להפקת ערך מכל פריטי המידע; Return on Infrastructure (החזר על ההשקעה בתשתיות) – בזכות ניצול טוב יותר של המשאבים, תוך שימוש בתכנון פולימורפי שמותאם לסביבות רבות וטכנולוגיות לשיפור היעילות אשר חותכות את נפח האחסון הנדרש בכמחצית; ו-Return on Individual (החזר על ההשקעה באנשים) – בזכות אספקת שירותי נתונים משותפים וניהול מרכזי של כל מערכות האחסון, להפחתת המורכבות ומשך הזמן הנדרש לניהול.

דיוויד סקוט, מנהל האחסון העולמי של HP, שואג את ההכרזה הגדולה ביותר בתולדות האחסון של HP. צילום: פלי הנמר

בנוסף, הכריזה HP על שירותים חדשים, שעתידים לסייע לארגונים להבטיח אופטימיזציה של ההשקעה ולהתאים את הסביבה הנכונה ביותר עבור העסק שלהם. כך, הציגה החברה שירותים טכנולוגיים (Technology Services) להשגת אופטימיזציה של ביצועי HP StoreOnce ולהאצת גזירת הנתונים מ-HP EVA ל-HP 3PAR; תוכנית השירותים הפיננסיים HP Financial Services Capacity on Demand, המאפשרת להגיב במהירות לצמיחה לא-צפויה בצרכים, ולהרחיב את נפח האחסון מעבר לנפח הבסיסי שנרכש על ידם; ושירותי הניהול HP Storage Management Services, שנועדו ליצור אינטגרציה בין HP 3PAR StoreServ, HP StoreAll ו-HP StoreOnce, ליצירת טכנולוגיית אחסון חדשה, המוצעת ללקוחות ארגוניים בליווי ידע וניסיון בניהול מערכות ודרכי פעולה ויישום.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים