אופיר זמיר, VMware: "תוך שנים ספורות, 90% ממערכות ה-IT בארגונים תהיינה וירטואליות"

"החזון שלנו הוא שתוך שנים ספורות, כל הרכיבים בדטה-סנטר יהיו וירטואליים", אמר זמיר - מנהל טכנולוגי אזורי ב-VMware, בכנס Virtualization 2012 ● איציק רייך, מומחה לטכנולוגיות VMware ב-EMC ישראל: "התוכנה היא שתניע את החומרה. היא נדרשת להיות חכמה יותר ולהגיב מהר וטוב יותר"

"בשנת 2008, כ-30% ממערכות ה-IT היו וירטואליות. כיום, 60% מהן וירטואליות ובתוך שנים ספורות 90% ממערכות ה-IT בארגונים תהיינה וירטואליות. על המנמ"רים להיערך לכך", אמר אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי ב-VMware. זמיר אמר את הדברים בכנס Virtualization 2012. לכנס, שנערך בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים מהתחום. הוא התקיים אתמול (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהנחיית יהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

"בהתחלה", אמר זמיר, "בוצעה קונסולידציה של שרתים בדטה-סנטרים. לאחר מכן, השרתים חוו וירטואליזציה ואחרי כן הייתה וירטואליזציה של תחנות הקצה (VDI). כעת, החזון שלנו הוא שתוך שנים ספורות, כל הרכיבים בדטה-סנטר יהיו וירטואליים". הוא תיאר את החזון המבוסס על התפיסה החדשה של SDDC (ר"ת Software Defined Data Center) שיצרה VMware, לפיו נדרש לשלב את טכנולוגיית הווירטואליזציה שלה, תשתית ענן ויכולות ניהול מתקדמות – במערכת אחת. כך, אמר, כי "הדבר ייעשה באופן שמפשט את אימוץ טכנולוגיית הענן ביעילות, תוך שיפור הגמישות התפעולית של ארגונים בכל גודל. הכול וירטואלי: כל התשתיות מסופקות בצורת שירות וכל הבקרה נעשית באמצעות תוכנה. גם ייצור חלקי הדטה-סנטר נעשה עם תוכנה".

זמיר הוסיף, כי "ארגונים נדרשים לייעול מערך ה-IT ואנחנו מציעים ללקוחות את כל מה שהם צריכים כדי לבנות, להפעיל ולנהל את סביבת הענן שלהן באמצעות תוכנה. החברה מספקת את הפתרון המיטבי למרכזי מיחשוב להרצת כל סוגי היישומים ומציגה את הארכיטקטורה החדשה ליישום ולאימוץ מיחשוב הענן".

איציק רייך, מומחה לטכנולוגיות VMware ב-EMC ישראל. צילום: קובי קנטור"המטרה היא לספק תשתית עמידה וממוכנת, עם יכולות גידול ועמידות", סיכם זמיר. "עליהן נריץ כל מיני יישומים: חלונות (Windows), לינוקס (Linux), בסיסי נתונים, יישומים למשימות קריטיות, Big Data ומיחשוב עתיר ביצועים (HPC). ל-SDDC יש ניהול מיחשוב, איחסון, זמינות, רישות ואבטחת מידע. הכול מופשט וממוכן, עם יכולת הקצאות. ככה אנחנו מקבלים תשתיות ענן כוללות ואמינות. שם המשחק הוא ניהול, אולם אסור להתפשר על היציבות של הפלטפורמה".

איציק רייך, מומחה לטכנולוגיות VMware ב-EMC ישראל, אמר כי "התוכנה היא שתניע את החומרה. היא נדרשת להיות חכמה יותר ולהגיב מהר וטוב יותר".

הוא הציג את התפיסה המקבילה לזו של VMware עבור עולם האחסון: Software Defined Storage. על פי תפיסה זו, אמר רייך, "נדרש לשנות את אופן ההתייחסות לניהול מבוסס עמודי מיחשוב ולעבור לניהול מבוסס שירות, אשר מאגד את כל העמודים הנפרדים של המיחשוב בעבר, לשלושה עמודים – של אחסון, רישות ואבטחת מידע".

לדבריו, מדובר בהגדרה חדשה של טכנולוגיה עתידית המטפלת בעולם האחסון, ששמה הוא Vvol, והיא מתייחסת לשינוי האמור הנדרש באופן בו מנהלי תשתיות יתפסו את פעולות ה-IT. במסגרת תפיסה זו, סיכם רייך, "אנו מספקים התייחסות ברמת המכונה הווירטואלית – ולא ברמת ה-lun".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים