טאטו ואליקה, Eaton: "גם פתרונות וירטואליזציה וענן צורכים חשמל; יש לקחת זאת בחשבון בהפעלת מרכז הנתונים"

"אנשים בדרך כלל שוכחים שלמרות שהם מריצים סביבה וירטואלית או כזו המבוססת על ענן - היא עדיין פועלת במחשב כלשהו באופן פיזי", אמר ואליקה - מנהל מוצר תוכנה לאזור EMEA ב-Eaton, בכנס Data Centers Infrastructure 2012 ● ארז בן ישי, ה-CTO של RiT, הציג את פתרון ה-IWON של החברה ● גונן ורדי, מייסד ומנכ"ל בונקרסק, דיבר על התגוננות והתאוששות מאסון על רקע מבצע "עמוד ענן"

"הווירטואליזציה ומיחשוב הענן קוראים תיגר על מעמדו של השרת ועל מיקומו במרחב המיחשוב. אחת השאלות שנשאלת היא, איפה הוא בכלל? אין ספק שווירטואליזציה וענן הם פתרונות נכונים ומועדפים, אבל הם גם יוצרים בעיה כלשהי, והיא שאנשים בדרך כלל שוכחים שלמרות שהם מריצים סביבה וירטואלית או כזו המבוססת על ענן – היא עדיין פועלת במחשב כלשהו באופן פיזי, ולכן צורכת חשמל בפועל. זה אומר שהאנרגיה והחשמל נותרו סעיף שחייבים לקחת בחשבון בהפעלת מרכז הנתונים", כך אמר טאטו ואליקה, מנהל מוצר תוכנה לאזור EMEA ב-Eaton, המתמחה בפתרונות ניהול חשמל ואנרגיה לצורך שיפור היעילות.

ואליקה אמר את הדברים בכנס Data Centers Infrastructure 2012 של קבוצת אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ב') באווניו שבקריית שדה התעופה. הוא הציג דרכים שונות שמובילות לחסכון בצריכת חשמל גם בסביבות שהינן ווירטואליות בעיקרן, ובדרך ערער על הטענה לפיה אין להדמים שרתים, ושמרכזי נתונים חייבים להיות זמינים כל הזמן. לדבריו, אפשר ויש לתעדף הדממה במקרים מסוימים כדי לחסוך בהוצאות. "אם לא מדובר בחברה גלובלית, זה בהחלט דבר שאפשר לקחת בחשבון", אמר ואליקה.

"ומה עם מדובר באתר ייצור? אם הייצור מופסק מסיבה זו או אחרת, אז למה אי אשר לוותר על ה-IT שמלווה אותו במשך אותה תקופת זמן? ואם יש חלקים שצריכים להמשיך לעבוד, הרי מדובר בסביבה וירטואלית. אפשר בהחלט לסדר את מיקומי השרתים הווירטואליים כך שכאלה שניתנים להשבתה ישבו במחשב פיזי אחד, ואז לשמור על כל האחרים – אלה שבאמת אי אפשר להשבית או להדמים לזמן מה, במקום אחר וברמה שמאפשרת עבודה רציפה ללא כשלים", סיכם.

ארז בן ישי, ה-CTO של חברת RiT, הציג פתרון תוכנה שמאפשר ניהול מקצה לקצה של פעילות הרשת ברמה הפיזית מכל נקודה בעולם ובכל רגע נתון, באופן מדויק שנעזר בממשק ויזואלי שמקל על הניתוחים ועל הבנת המידע. המערכת, IWON, יכולה לדבריו להתחרות בכל מערכת כבילה קיימת, כולל מערכות אופטיות ואלחוטיות – ובאופן מהיר יותר.

גונן ורדי, מייסד ומנכ"ל בונקרסק. צילום: קובי קנטור"התוכנה שלנו מיועדת לניטור החלק הפיזי, הלוגי והכוח ברשת והוא מספק יכולות הגנה וניהול", אמר בן ישי. "יש אפשרות לקבל בזמן אמת את המצב הנתון של מה שקורה ברשת. יש אינטגרציה עם מערכות אחרות ברשת ועבודה בסינרגיה מלאה. אין מתחרה ל-RiT מבחינת מגוון החומרות הרחב בו היא תומכת. המדובר במערכת שמורכבת מחלקים פשוטים מאוד ומאפשרת לבצע הקצאת חלקים פשוטה מאוד".

גונן ורדי, מייסד ומנכ"ל בונקרסק (BunkerSec), החזיר אותנו כמה ימים אחורה, למבצע "עמוד ענן", בו ספג העורף הישראלי פגיעות טילים רבות. "אחד הדברים עליהם מסכימים כמעט כולם הוא, שחדרי השרתים שלנו לא בהכרח מוכנים להתאוששות מאסונות, וקיים חשש מהעמידות הפיזית שלהם. אנחנו נמצאים בתקופה מרובת איומים – טבעיים ומעשה ידי אדם – שמשפיעים באופן ישיר על הארגון שלנו. עם זאת, אנחנו לא יודעים כמה להשקיע כדי להגן על עצמנו".

לדבריו, זה בדיוק הזמן להתחיל להתכונן. "מבצע 'עמוד ענן' הראה שליבת העסקים שלנו חשופה בפני איומי ייחוס, כמו ירי טילים .אין מספיק הגנה וקיים חשש ממשי להשמדה מלאה של חדרי המחשבים. מה שיגרום לשינוי – ותאמינו לי שזה יגרום לשינוי – זה רגולציות שונות שהולכות ומתחזקות בעולם. הן אמנם עוד לא התקבלו בארץ, אבל זו רק שאלה של זמן. ארגונים שרוצים להיות גלובליים חייבים למגן את חדרי המחשבים שלהם בפני איומי ייחוס. זה הזמן להתחיל. למרות שלא מדובר בתהליך קצר, צריך להתקדם לפני שזה יתפוס אותנו לא מוכנים. בסופו של דבר הרי אסור לשכוח: זמן השבתה שווה הרבה כסף", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים