מילות החיפוש הפופולריות ביותר בגוגל: "גולן טלקום" ו-"עמוד ענן"

גולשים רבים בגוגל ישראל חיפשו השנה מילים ומונחים שקשורים למהפכת הסלולר, המצב בדרום, ההשקה של iPhone 5 והמוות של ויטני יוסטון ● חלק גדול מהם רצו גם לדעת איך לעשות כסף ואיך להוציא גימלים

"גולן טלקום" ו-"עמוד ענן" היו מילות החיפוש הפופולריות ביותר בגוגל (Google) ישראל ב-2012 – כך פרסמה החברה הבוקר (ד'). כמו כן, ישראלים רבים ביקשו השנה לקבל הדרכה איך עושים כסף ואיך מוציאים גימלים.

גוגל מחלקת את ניתוח מילות החיפוש הפופולריות שלה לרשימות משני סוגים: "השאילתות החמות" – המילים "החמות" שחלה עלייה משמעותית בחיפושים שלהן על פני פרקי זמן מסוימים לאורך השנה החולפת, ו-"השאילתות המחופשות" – המילים שהיקף החיפושים סביבם היה הגבוה ביותר בשנת 2012.

"השאילתא החמה" בגוגל ישראל הייתה השנה, כאמור, גולן טלקום. הגולשים הישראלים ביצעו חיפושים רבים גם לגבי הפרויקט של רביבו, שנמצא במקום השני, שביתה, אינסטגרם (Instagram), ויטני יוסטון, צביקה הדר, חוק טל, אבי הזמר והחלקיק האלוהי. צבע אדום הגיע רק למקום העשירי.

לעומת זאת, המצב בדרום (ובמרכז) תפס את ראש הרשימה בכל הנוגע לחדשות ואקטואליה. עמוד ענן היה שאילתת החיפוש הראשונה בתחום זה, ולאחר מכן – שביתה כללית במשק, משה סילמן, אולימפיאדה, סנדי, פיגוע בבורגס, קוני 2012, בחירות ארה”ב ו-אייפון 5 השקה. המונח ויטני יוסטון מתה סוגר את העשירייה הראשונה.

גולשים רבים נעזרים במנוע החיפוש העברי של גוגל על מנת לקבל הדרכה בתחומים שונים. עשרת החיפושים הפופולריים בישראל לשאלת "איך ל" (how to) היו: איך לעשות כסף, איך להוציא גימלים, איך עושים ילדים, איך למשוך אישה, איך לבנות אפליקציה, איך מתנשקים צרפתית, איך להתגרש נכון, איך להשתזף נכון ואיך להפסיק לעשן. למקום העשירי הגיעה השאלה איך להיות מקובלת.

מילות החיפוש הפופולריות ביותר בעולם יתפרסמו במהלך השבועיים הקרובים באתר ייעודי שטרם עלה לאוויר. במסגרת האתר תוצגנה מילות החיפוש ה-"חמות" על פי חלוקה למדינות ובקטגוריות שונות, למשל בידור, טכנולוגיה, חדשות ואקטואליה ומוזיקה.

יש לציין, כי הכלים עליהם מתבסס הסיכום השנתי אינם חושפים חיפושים של גולשים אינדיבידואליים או משקפים מספר אבסולוטי של ביצוע חיפושים. מדובר בריכוז של שאילתות אנונימיות שבוצעו על פני פרק זמן מוגדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים