רו"ח דורון רונן, ISACA ישראל: "סייענו לחוקק חוקי בזק בתחום הסייבר"

"חברי ISACA ישראל המליצו בפני חברי הוועדות המלצות אופרטיביות איך להתמודד עם איומי הסייבר. כמה חוקים כבר מומשו בחקיקת בזק – ועדיין רבה המלאכה לעשות", אמר רונן – נשיא האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע ● ד"ר זיו רייך, נשיא IIA ישראל: "המבקר הפנימי חייב להצטייד בגישה של חדשנות על מנת שיצליח בתפקידו"

"השנה בכנסת היתה פעילות רבה בנושא הסייבר בוועדת המדע והטכנולוגיה ובוועדת חוקה חוק ומשפט. זאת, על רקע מתקפות קיברנטיות ועל רקע פרשת ההאקר הסעודי. חברי ISACA ישראל – האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע, המליצו בפני חברי הוועדות המלצות אופרטיביות איך להתמודד עם איומי הסייבר. כמה חוקים כבר מומשו בחקיקת בזק – ועדיין רבה המלאכה לעשות", אמר רו"ח דורון רונן, נשיא האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע.

רונן דיבר בפתח הכנס המקצועי השנתי של ISACA ישראל ו-IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים. הכנס החל היום (ד') ויינעל מחר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מבקרים פנימיים ורואי חשבון ממגוון ארגונים. מדובר בכנס השנתי ה-34 של ISACA ישראל והשני של IIA ישראל.

לדברי רו"ח רונן, "שיתוף הפעילות בין שני הארגונים ועריכת הכנס במשותף יביא להפריה מקצועית משותפת ולתועלת חברי שני הארגונים. ל-ISACA כמה שדות פעילות: ממשל, ביקורת, סיכונים ואבטחת IT, קביעת תקנים לתחום ומעורבות ביצירת רגולציות, התייחסות לניהול סיכוני IT מול הערך של IT, התייחסות לרגולטורים שונים, דוגמת רמו"ט והמפקח על הביטוח, כתיבת דפי עבודה והנחיות, מתן הסמכות וקיום כנסים והשתלמויות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא סיים בציינו, כי חברי הסניף הישראלי מעורבים בפעילות הבינלאומית של האיגוד, וכי "הסניף ישראלי קיבל בספטמבר האחרון בפעם הרביעית תואר הצטיינות באזור אירופה-אפריקה ובפעם השנייה סניף מצטיין עולמי, על הישגים בתחום השתלמויות והכשרה מקצועית".

ד"ר זיו רייך, נשיא IIA ישראל. צילום: קובי קנטור

"קורא למבקרים הפנימיים לא לשמש כיסוי לתאגידים"
ד"ר זיו רייך, נשיא IIA ישראל, אמר כי "מרגע הקמת איגוד המבקרים הפנימיים בישראל שמנו לנו למטרה לסייע למבקרים בעבודתם. זהו תחום דינמי ומתפתח הקובע דרישות גבוהות. המבקר הפנימי חייב להצטייד בגישה של חדשנות על מנת שיצליח בתפקידו".

"האיגוד אינו רק גוף לחברים בו, אלא הוא מעניק כלים להצלחה בתפקיד", אמר ד"ר רייך, "חברי האיגוד מעודכנים, הם מחויבים לבולטות מקצועית, הם מעודדים רעיונות. בזכות השיח הפעיל ביניהם, הם יכולים לקדם את התחום ולספק לחברים תובנות חדשות".

רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל. צילום: קובי קנטוררו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, אמר כי "מקצועות הביקורת הפנימית וראיית החשבון מתפתח ומתקדמים כל הזמן. כיום מודל המבקר הפנימי הנפוץ הינו זה שבודק את אפקטיביות הביקורת. בעתיד התחום יהיה זה של בדיקת אפקטיביות של ניהול הסיכונים, בנוסף לבדיקת הבקרות שנעשית כיום".

הוא ציין, כי "ההימנעות של המחוקק מהסדרת היקף עבודת המבקר היא בעייתית. כשחברה מקצצת בתקציב, לצערי זה מגיע גם לביקורת. יש ארגונים המעסיקים מבקר פנימי בהיקף סמלי ביותר. אני קורא למבקרים הפנימיים לא לשמש כיסוי לתאגידים כמתפקדים תיאורטיים. בעת צרה ההסברים לא יסייעו לכם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. המבקרים

    כל הכבוד לנשיאים דורון רונן , ד"ר זיו רייך , דודי גולדברג , אני בטוחה כי בשיתוף פעולה האיגוד יתחזק

אירועים קרובים