תוכן שיווקי

לקראת אירוע | השלב הבא של הניידות הארגונית, כאן

איגור גולברייך, CTO של חברת MobileU - המפיצה בישראל פתרונות ניהול ואבטחה למכשירים ניידים ומוצרי Mobile Security, מדבר על הניידות הארגונית והמהפכה שהיא מחוללת

05/12/2012 14:16

מהפכת הניידות שלקחה מחלקות טכנולוגיות מידע בסערה בשנתיים האחרונות, נראית כרגע מובנת ומטופלת טוב יותר. אם עד היום התמקדנו באתגרי תופעה של "חדירת מובייל לארגון", ובעיקר כיצד מגנים על דואר אלקטרוני ורשתות ארגוניות, הרי שכעת השיחה משתנית. לא עוד ניידות כאתגר אבטחתי, אלא ניידות ארגונית כנכס אסטרטגי. המטרה בשנתיים אחרונות היתה: "אמור כן לסלולרי", המטרה  היום היא: "לתת לנייד לעבוד".

הצבת "מובייל" לעבודה
ניהול מכשירים, כמו גם ניהול אבטחה נשארו תנאים הכרחיים  שאינם  סובלים דיחוי.

הפעילות ההכרחית לארגונים העוסקים ביוזמות "מובייל":

•    לספק הגנה על מכשירים באמצעות קביעת תצורת מכשיר, אפליקציות, רשתות והגדרות אבטחת מידע
•    לאפשר נעילה או מחיקה מיידית של מכשירים שאבדו או נגנבו
•    פיקוח ודיווח על מצב מכשיר, שירות סלולרי, תשתית סלולרית וכו'
•    ביצוע תמיכה מרחוק למשתמשים
•    מתן אפשרות למשתמשים לנהל את המכשיר בשירות עצמי
•    זיהוי בזמן אמת כל הפרת מדיניות של הארגון וביצוע פעולות אוטומטיות על המכשיר לשם תיקון ואכיפת המדיניות

ובכך אין די.

כדי " לתת לנייד לעבוד" אין די בכל הפעולות הנ"ל. לשם כך צריכים להתקיים עוד כמה תנאים הכרחיים:

MobileU•    פתיחות
למשתמשי הארגון צריך שיהיה חופש להוריד מהאינטרנט או מהאינטראנט הארגוני את היישומים החיוניים לעבודתם, ולהשתמש בהם באופן חופשי.

•    שביעות רצון משתמש קצה
ב"מובייל" משתמש הקצה הוא המלך. הארגון  אינו צריך למנוע או לקלקל את חוויית המשתמש.

•    הגנת נתוני הארגון כולל פתרונות לאבטחת תוכן ו-collaboration
הארגון צריך לאפשר למשתמשים ניידים לשתף פעולה, גישה וזמינות לתוכן ארגוני מורשה, תוך קביעת מדיניות המגדירה מה מותר לעשות עם התוכן ומה לא. מדיניות תאפשר לשמור על שליטת במידע הרגיש ולמנוע ממנו לדלוף החוצה.

•    אפליקציות מובייל "מוכנות לעסקים"
משתמשים ניידים צריכים להיות מסוגלים להשתמש באפליקציות שעושות אותם יעילים יותר בעבודתם. לפיכך, הארגון חייב לאפשר  למשתמשים לעבוד תוך הגנת נתונים ארגוניים רגישים. לשם כך ארגונים צריכים יישומים "מוכנים לעסקים" –  אפליקציות עם מנגנון אבטחת מידע מובנה, כולל אריזת תוכן מאובטחת, מנגנון אימות משתמש, אבטחת קישוריות לרשת עם app-specific-VPN והצפנת נתונים "במנוחה" (data-at-rest). יכולות אלו צריכות להיות אפשריות גם לאפליקציות שפותחו על ידי הארגון וגם לאלה המסופקות על ידי ספק יישומים.

אנחנו ב-MobileU מאמינים ביכולתנו לספק את הפתרון הטוב ביותר לאימוץ ניידות עסקית בארגונים, ע"י אספקת מגוון המוצרים המובילים והחדשניים בתחום, הלא הוא פתרון הכולל בתוכו את מוצר ה-MDM של Zenprise – החברה המובילה בתחום ניהול הניידות העסקית בארגון. ל-Zenprise רשימה ארוכה של "first" בתחום MDM, כגון פתרון ראשון ויחיד למניעת זליגת נתונים, Mobile App Tunnel, אינטגרציית SIEM וכו'. Zenprise בנתה את הדור הבא של MDM וכבר היום תומכת ביישומים "מוכנים לעסקים".

המוצרים העובדים באינטגרציה מלאה עם מערכת MDM של Zenprise – אפליקציות מובייל "מוכנות לעסקים":

•    מערכת אנטי וירוס של f-secure – הפתרון הוכר על ידי חברות אנליסטים (AV-TEST) כמוביל באבטחת ניידות. f-Secure מגנה על המכשיר הנייד מכל האיומים הנפוצים, שומרת מפני אובדן וגניבה, מגנה בעת גלישה באינטרנט ובעלת פונקציות בקרת תוכן חזקות.

•    LetMobile – הפתרון הבטוח ביותר לאבטחת דואר אלקטרוני ויומן במכשירים ניידים – סיסמת משתמש לא מאוחסנת במכשיר ולא משודרות ברשת, קבצים מצורפים מוגנים שלא ניתן לאחסן אותם במכשיר או בענן.

•    FileCatalyst – פתרון לעברת נתונים וגיבוי של Mobile Data מנוהל באופן מרכזי. התעבורה יכולה להגיע למהירויות של עד פי 100 יותר מאשר ה-FTP. הפתרון מטפל בניהול קבצים ומשתמשים, אבטחה והצפנת נתונים, האצת תעבורה (עד Gbps 10), ועוד.

אירועים קרובים