HP השיקה פתרונות חדשים לאופטימיזציה של המידע, המבוססים על רכישות אוטונומי ו-ורטיקה

ענקית המיחשוב ניצלה את יומו הראשון של כנס DISCOVER 2012 השנתי לאזור EMEA, להכרזת הדור הבא של הפתרונות שלה בתחום, שנועדו לסייע לארגונים לנצל את יתרונות ה-Big Data, להפיק תובנות ולפעול על פי מידע עשיר המגיע ממגוון רחב והטרוגני של מקורות מידע ● מג ויטמן, מנכ"לית HP: "בשנים הקרובות ההחזר על ההשקעה במידע יהיה המדד החשוב ביותר לאומדן ההצלחה של ארגונים"

05/12/2012 16:44

את DISCOVER 2012 – כנס המשתמשים השנתי של HP לאזור EMEA, שנערך השבוע בפרנקפורט שבגרמניה, פתחה מג ויטמן – מנכ"לית HP, שבדיוק החודש מציינת שנה לכניסתה לתפקיד. את הנאום שלה פתחה במשפט "איזו שנה רגילה זו הייתה". לאחר כמה שניות של דממה בקהל, הוסיפה ויטמן, "כולכם יודעים איזו שנה של הפתעות זו הייתה". סתמה ולא פירשה – אך 9,500 משתתפי הכנס הגדול ידעו שההפתעה הגדולה ביותר הייתה ה-"ההנדסה החשבונאית" שגילתה HP, לדבריה, בספרי חברת אוטונומי (Autonomy) הבריטית, אותה רכשה לפני שנה תמורת כ-11 מיליארד דולרים. על שאלות בנושא אטונומי ומנכ"לה המודח, מייק לינץ', סירבה ויטמן להשיב, אך על פתרונות אוטונומי לניהול תובנות שיווקיות, משפטיות ואחרות, והמענה שפיתחה ל-Big Data – דווקא שמחו ויטמן והמנהלים המקצועיים של HP לדבר.

באירוע הכריזה ענקית המיחשוב על הפתרונות החדשים המבוססים על שתי הרכישות הגדולות שלה של חברות תוכנה – אוטונומי ו-ורטיקה (Vertica). הרי HP יודעת שהיא חייבת להגדיל את נתח השוק שלה בתחומי השירותים, התוכנה והעולם החדש של האחסון המתקדם – מיחשוב ענן, מוביליטי וניהול ה-Big Data והתובנות האנליטיות. כך, היום המקדים לכנס שימש כפלטפורמה להכרזה הגדולה בעשור האחרון של קו מוצרי אחסון אחידי ארכיטקטורה, ואילו היום הראשון של הכנס עצמו היווה במה להכרזות אגף התוכנה של HP והפתרונות החדשים לאופטימיזציית המידע.

המדובר בתחום חדש יחסית עבור HP, בהשוואה ל-יבמ (IBM), למשל, מתחרתה הגדולה במיחשוב הארגוני, שמפתחת אותו כבר שנים – בין היתר בעזרת רכישה מסיבית של חברות תוכנה קטנות ויצירתיות, לאחר רכישתה של קוגנוס (Cognos), ממובילות ה-BI. ים הנתונים הנוצר של ידי המשתמשים של ארגוני העולם והצרכנים כמובן, יוצר בעידן האינטרנט של המכשירים (הערכה: 15 מיליארד מכשירים מחוברים כיום לרשת העולמית) סדרי גודל דמיוניים של נתונים לניהול ולהפקת תובנות עסקיות. יחידת המידה החדשה לגודל היא ברונטו-בייט (Brontobyte), כלומר 10 בחזקת 27. איך מנהלים את אחסון הנתונים והתובנות העסקיות הנובעות מהם? HP אומרת שבידה הפתרונים.

בעידן האינטרנט מרובה המכשירים וה-Big Data, אנו עוזבים את המערכת העשרונית ועוברים לסדר גודל חדש של נתונים שיש לנהל ולהבין. לא עוד מדידה של נפחים בפטה-בייטים אלא בברונטו-בייטים. בדקו כמה זה. צילום: פלי הנמר

האתגר של ניהול נתוני הברונטו-בייטים מכונה V בשלישית: Variety, Velocity, Volume. סקר טכנולוגי מראה שבעוד שלוש שנים בלבד, 90% מהנתונים יהיו לא-מובנים (כלומר לא מובנים לתוכנות ניהול בסיסי הנתונים הקיימות, הטבלאיות). בנוסף, 75% ממחסני הנתונים לא יתמכו כהלכה במבני נתונים לא-מובנים ב-2016. כיום, העלה המחקר, 86% מהארגונים לא מסוגלים לספק את הנתונים הנחוצים בזמן הנדרש. המצב: מבוקה ומבולקה. המוצא: פתרונות אוטונומי ו-ורטיקה. צילום: פלי הנמר

כך, הכריזה HP על הדור הבא של הפתרונות לאופטימיזציה של המידע, שנועדו לסייע לארגונים לנצל את יתרונות ה-Big Data, להפיק תובנות ולפעול על פי מידע עשיר המגיע ממגוון רחב והטרוגני של מקורות מידע. בכך, מעריכים ב-HP, יוכלו הארגונים להפיק ערך מרבי מההשקעה במידע.

ארגונים במגזר העסקי ובמגזר הציבורי משקיעים כיום סכומים גבוהים באיסוף ואגירת מידע, מסוגים שונים: מידע מובנה שנאגר במסד הנתונים המסורתיים; מידע לא-מובנה, כגון הודעות דוא"ל, תמונות, קבצי וידיאו ועוד; ומידע חצי-מובנה, שנאסף באופן אוטומטי באמצעות חיישנים, מדים ועוד. מנגד, מרבית הגופים עדיין אינם מצוידים בכלים שיסייעו להם להפיק את מלוא התועלות מכמויות המידע העצומות שהם אוגרים.

מחקר שנערך עבור HP על ידי חברת המחקר קולמן-פארקס (Coleman Parkes), מציג במדויק את הפער הזה. המחקר מצא, כי 69% מהארגונים העסקיים מאמינים שיישום יעיל של אסטרטגיה לאופטימיזציה של המידע, יעניק להם יתרון תחרותי חשוב, ו-74% מהארגונים במגזר הציבורי חושבים שיישום אסטרטגיה כזו יאפשר להם להעניק שירות טוב יותר לאזרחים. אך בהתייחס להערכת המצב כיום, קרוב ל-60% מהמנהלים הצהירו שהארגון שלהם אינו ערוך עדיין להפיק תובנות מה-Big Data. כ-10% בלבד מהמנהלים מעריכים, שהארגון שלהם יודע להפיק תובנות ולתכנן צעדים על בסיס מידע לא-מובנה.

המדד החדש הוא ROI, שראשי תיבותיו הם החזר על המידע. HP מציגה את הנוסחה שלה כיצד הוא נמדד. התוצאה שהיא מציגה: שימוש נכון במערכת אנליטיקה של הנתונים, מביאה להחזר של 10.66 דולרים לכל דולר מושקע. צילום: פלי הנמר

פול מילר, סגן נשיא Converged Application Systems בחטיבת ה-EG (אנטרפרייז גרופ) ב-HP, מציג כיצד ההשקה בפתרונות ניהול ה-Big Data מחזירה עצמה ללקוחות בשיא המהירות. צילום: פלי הנמרהמערכות החדשות שהציגה HP מתבססות, כאמור, על טכנולוגיות אוטונומי ו-ורטיקה, בשילוב פתרונות חדשים מפורטפוליו התשתית האחודה (Converged Infrastructure) שלה. במקביל, שירותי המומחה של HP מאפשרים כעת לארגונים להפיק תובנות מ-100% מהמידע המובנה והלא-מובנה. כך, לקוחות ארגוניים יכולים להרוויח ערך ממשי מההשקעה העצומה באיסוף ואגירת המידע.

לדברי ויטמן, "בשנים הקרובות ההחזר על ההשקעה במידע יהיה המדד החשוב ביותר לאומדן ההצלחה של ארגונים. HP עצמה תמשיך להשקיע בפיתוח פתרונות ושירותים המרסנים את הנפחים העצומים, את השונות הרבה ואת חוסר היכולת לצפות איזה מידע ייאסף – ולרתום אותם לטובת יצירת ערך אמיתי לטובת לקוחותיה".

מגוון טכנולוגיות, פתרונות ושירותים חדשנים הושקו על ידי HP ביומו הראשון של הכנס:

גרסה חדשה לפלטפורמת HP Vertica Analytics Platform 6.1, שתוכננה מיסודה לאופטימיזציה של ה-Big Data. הגרסה החדשה כוללת חידושים רבים, פועלת באינטגרציה מורחבת עם Hadoop ומותאמת לפריסה פשוטה בענן Amazon EC2.

הרחבה של פורטפוליו HP AppSystems, העצמת יכולות ניתוח הנתונים על פלטפורמות HP Converged Infrastructure באמצעות סביבות הניתוח Apache Hadoop, HP Vertica Analytics Platform ו-Autonomy eDiscovery.

פתרונות ניתוח ייעודיים לספקי שירותי תקשורת HP Telco Big Data and Analytics, שמאפשרים לתרגם מידע הנאסף מהלקוחות בדרכים שונות, בין אם מידע מובנה או מידע לא-מובנה, לכדי תובנות וצעדים לביצוע.

שתי פלטפורמות ענן חדשות וייעודיות – Autonomy Legal Performance Suite לייעול של פעולות אכיפת המדיניות הארגונית לרוחב הארכיב, הגילוי האלקטרוני (eDiscovery), וניהול תכנים, מסמכים ורשומות; ו-Autonomy Marketing Performance Suite, לאופטימיזציה של ההשקעה בשיווק, הגדלת ההכנסות מהערוצים השונים וניתוח טוב יותר של המידע, התשומות והתפוקות בערוצים השונים – מניהול תוכן ברשת, דרך קמפיינים ברשת ופעילות ברשתות חברתיות ועד ניהול Call center.

הכנס השנתי של לקוחות HP נערך השבוע בפרנקפורט בהשתתפות שיא של כ-9,500 לקוחות, שותפים ואנשי HP מכל איזור EMEA. האירוע כלל שפע של הכרזות חומרה, תוכנה ושירותים חדשים, אותם HP רוצה לספק לארגונים ולצרכנים בעידן הענן, המובייל וה-Big Data. צילום: פלי הנמר

HP Proactive Care for SAP לאופטימיזציה של התשתיות לסביבות סאפ (SAP), תוך האצת משך הניתוח של נתונים בנפחים גדולים, ובכלל זה ניתוח מגמות ביישומים (Application trend analysis), תכנון נפחים ומדדי ניצול של המשאבים.

סדנת HP Big Data Strategy Workshop, שמעניקה פתרונות להתמודדות עם אתגרי המידע, ליצירת מתאם טוב יותר בין ה-IT לבין היעדים העסקיים ולקביעת מדדי הצלחה קריטיים לאסטרטגיית ה-Big Data והתשתיות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים