תחזית: נתח השוק של מחשבי הלוח עם חלונות לא יגיע ל-10% לפני שנת 2016

ב-IDC מעריכים, כי בסופו של דבר יצליחו מחשבי לוח עם מערכות חלונות לזכות בנתח שוק משמעותי על חשבון iPad ואנדרואיד, אולם זה יקרה רק בעוד ארבע שנים ● השנה עומד נתח השוק של מחשבי לוח עם מערכות חלונות על פחות מ-3%

בחברת המחקר IDC מעריכים, כי בסופו של דבר יצליחו מחשבי לוח עם מערכות חלונות (Windows) לזכות בנתח שוק משמעותי על חשבון מחשבי iPad ומחשבי לוח עם מערכות אנדרואיד (Android), אך צופים שזה יקרה בפועל רק בעוד מספר לא קטן של שנים.

על פי נתונים עדכניים מדו"ח Worldwide Tablet Tracker של IDC, המכירות של מחשבי לוח עם מערכות חלונות 7 (Windows 7), חלונות 8 (Windows 8) וחלונות RT יסתכמו השנה בנתח של 2.9% בלבד מכלל שוק מחשבי הלוח, ובחברה צופים שהנתח שלהם לא יגיע ל-10% מהשוק לפני 2016.

הנתונים של IDC מתפרסמים על רקע דיווחים על מכירות חלשות של כלל המחשבים והמכשירים עם מערכות חלונות – מציאות אותה מייחסים אנליסטים להאטה הכללית בשוק המחשבים האישיים. זאת אל מול האצה במכירות של מחשבי הלוח, שבעקבותיה העלתה IDC את התחזית שלה: כעת מעריכים בחברה, כי השנה יסתכמו המכירות של כלל מחשבי הלוח ב-122.3 מיליון יחידות, בהשוואה לתחזית הקודמת של 117.1 מיליון.

עוד עולה מהתחזית, כי בשנה הבאה יימכרו 172.4 מיליון יחידות של מחשבי לוח וב-2016 יגיע נתון זה ל-282.7 מיליון יחידות – יותר מפי שניים ממספר היחידות שנמכרו השנה.

"מחשבי לוח עם מערכות אנדרואיד יזכו להצלחה הודות להיצע מוצרים איתן של חברות דוגמת גוגל (Google), אמזון (Amazon), סמסונג (Samsung) וחברות נוספות", ציין טום מיינלי, מנהל מחקר ב-IDC. "גם ההשקה של מחשבי iPad Mini על ידי אפל (Apple), במקביל לרענון מפתיע של דגמי ה-iPad הגדולים יותר, מחזקת את מעמדה של החברה לקראת עונת הקניות של חגי סוף השנה".

ב-IDC מעריכים שמחשבי iPad ומחשבי לוח עם מערכות Android ינהלו קרב צמוד על נתח השוק, אך צופים שאפל תצליח לשמור על יתרון של כ-10% עד 2016. מיקרוסופט (Microsoft) תצליח, על פי IDC, לנגוס 3% נוספים מנתח השוק של אנדרואיד ו-4% נוספים מזה של אפל, אך זה יקרה רק בעוד ארבע שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים