עוד בכיר לשעבר בממשל האמריקני: "החשש מפרל הרבור קיברנטי – אמיתי"

"כל אחד מהיריבים שלנו הוא בעל יכולת ריגול קיברנטי גבוהה", אמר סטיוארט בייקר, בכיר לשעבר בסוכנות לביטחון הלאומי ובמשרד להגנת המולדת ● לדבריו, "מי מהם יכול, בתוך רגע, לשנות את פעילות הריגול שלו לפעילות התקפתית, שתביא באופן מיידי לאותו 'פרל הרבור קיברנטי'" ● ארט קוביילו, יושב ראש ומנכ"ל RSA, שיגיע בחודש הבא לישראל, אמר ש-"אני מתעב את הביטוי 'פרל הארבור קיברנטי', משום שאני חושב שזו מטאפורה דלה כדי לתאר את האסון שהמדינה עלולה לחוות"

בכיר לשעבר נוסף בשירותי הביטחון האמריקניים מזהיר מפני "פרל הרבור קיברנטי". לדברי סטיוארט בייקר, בכיר לשעבר בסוכנות לביטחון הלאומי ובמשרד להגנת המולדת, מדובר בחשש אמיתי.

בייקר אמר, כי "הייתי שמח לחשוב שהחשש הזה מוגזם, אבל מי שחושב כך – מדבר מהרהורי לבו ולא נתמך על עובדות וניתוחים. אם בוחנים את היכולות של היריבים ולא את הכוונות שלהם, הרי שכל אחד מהם הוא בעל יכולת ריגול קיברנטי גבוהה. מי מהם יכול, בתוך רגע, לשנות את פעילות הריגול שלו לפעילות התקפתית, שתביא באופן מיידי לאותו 'פרל הרבור קיברנטי'".

בייקר מצטרף בכך לליאון פאנטה, אז ראש ה-CIA וכיום שר ההגנה של ארצות הברית, שאמר ביוני אשתקד, כי "יש להיערך לקראת מתקפת הפתע הבאה, בסגנון זו שניחתה עלינו בפרל הרבור. זו תהיה מתקפת פתע קיברנטית". בשבוע שעבר התבטא באופן דומה ג'ון "מייק" מק'קונל, שכיהן כמנהל הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) תחת הנשיא ביל קלינטון ולאחר מכן כמנהל המודיעין הלאומי, תחת הנשיאים ג'ורג' בוש הבן וברק אובמה. מק'קונל אמר, כי "ארצות הברית ניצבת בפני מתקפה קיברנטית ששווה בחומרתה לפיגועי ה-11 בספטמבר ומפגעי הרשת יבצעו אותה, אלא אם כן תבוצע פעולת מניעה דחופה".

לדברי פרופ' ג'והן אקילרה מאוניברסיטת מונטריי שבקליפורניה, "המטאפורה של פאנטה שגויה, משום שבפרל הרבור הייתה שגיאה חד פעמית". למרות זאת, קבע, "השירותים המזוינים שלנו הופכים להיות יותר ויותר תלויים בקישוריות שלהם והתשתיות הלאומיות שלנו עלולות להיפגע באופן הרסני, כאשר חלק ניכר מתשתיות אלה לא מצוי אפילו בבעלות ממשלתית".

ארט קוביילו, יושב ראש ומנכ"ל RSA, חטיבת האבטחה של EMC, וסגן נשיא בכיר ב-EMC, אמר ל-eWEEK בסוף השבוע, כי "אני מתעב את הביטוי 'פרל הארבור קיברנטי', משום שאני חושב שזו מטאפורה דלה כדי לתאר את האסון שהמדינה עלולה לחוות. קטסטרופה מצויה מאיתנו במרחק של חוט השערה, והיא תביא נזק לכלכלה העולמית או לתשתיות קריטיות".

לדברי קוביילו, "ההאקרים ממשיכים להיות יותר מתוחכמים. העולם הנייד גורם לכך שחומות ההגנה הארגוניות הולכות ונחלשות. אנחנו יכולים להיות קרובים לקטסטרופה קיברנטית יותר ממה שאנחנו חושבים או מודעים לה".

ארט קוביילו יהיה בין המרצים המרכזיים בכנס השנתי של תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה 2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים