מטריקס תטמיע מערכת של BMC בחברת החשמל בפרויקט בהיקף שבעה מיליון שקלים

המערכת שתוטמע, BSM/ITSM, כוללת אינטגרציה של תהליכים וטיפול בניהול של נכסי ה-ICT הארגוניים, ניהול השינויים ותהליך ניהול הפניות והשפעתן העסקית ● היא תאפשר ליחידת התיקשוב של חברת החשמל לשפר את רמת השירות והתמיכה שלה, כמו גם לבצע זיהוי מהיר ומדויק של גורם התקלה וטיפול בו

מטריקס תטמיע מערכת BSM/ITSM של BMC בחברת החשמל, בפרויקט שהחל בימים אלה וצפוי להימשך שלוש שנים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על שבעה מיליון שקלים.

המערכת תתרום לאינטגרציה של תהליכים באגף מערכות מידע ותיקשוב (אמ"ת) בחברת החשמל. הפתרון כולל אינטגרציה של תהליכים וטיפול בניהול של נכסי ה-ICT הארגוניים, ניהול השינויים ותהליך ניהול הפניות והשפעתן העסקית.

מערכת ה-ITSM תאפשר ליחידת התיקשוב של חברת החשמל לשפר את רמת השירות והתמיכה שלה, כמו גם לבצע זיהוי מהיר ומדויק של גורם התקלה וטיפול בו.

במסגרת הפרויקט יוטמע פתרון Service Desk – לטיפול בתהליכי ICT, טיפול בתקלות, תיעוד ותחקור שלהן. בנוסף, יוטמעו מערכות ניהול נכסים, ניהול שינויים ו-CMDB, שהינו בסיס נתונים שמכיל מידע עדכני על כל הרכיבים השונים של מערכות המידע ותשתיות המיחשוב והתקשורת בארגון. מאגר מידע זה נועד לתעד את הקשרים הפנימיים בין המיחשוב ובין התהליכים העסקיים, ולספק מידע המסייע בהמשכיות ורציפות של השירותים שאגף מערכות מידע ותיקשוב מספק לחברת החשמל.

אחד המודלים שיוטמעו בפרויקט הינו Impact Management, שיאפשר לאנשי אמ"ת להעריך את ההשפעה העסקית של אירועי ה-ICT השונים. כל ההתראות שיתקבלו יעובדו וימופו באופן אוטומטי, ויתקבל מידע הקושר אותן ישירות לתהליך עסקי. תהליך זה יאפשר לאגף מערכות המידע והתיקשוב לקבל החלטות באיזה סדר לטפל באירועים השונים, על פי מידת החשיבות והדחיפות שלהם.

לדברי יוסי שנק, מנהל אגף מערכות המידע והתיקשוב בחברת החשמל, "מדובר בפרויקט חדשני בהיבט מתן מענה אינטגרטיבי בין תחומי המיחשוב המגוונים ותחומי הקשר, הטלקום והתקשורת. אלה מהווים את עמוד השדרה התשתיתי והפונקציונלי למכלול שירותי האגף". שנק הוסיף כי "עם הטמעת המערכות, נקבל אחידות בתהליכי העבודה ביחידות האגף, על ידי אימוץ שיטת עבודה מובנית בהתאם למתודולוגיית ITIL, תוך ניהול התהליכים מקצה לקצה".

יורם אלול, מנהל אזור ישראל ותורכיה ב-BMC, אמר ש-"הפתרון שיוטמע יאפשר לחברת החשמל להוציא לפועל אסטרטגיה של תמיכה מאוחדת במערך ה-ICT בארגון, תוך תיאום מלא עם התפיסה העסקית הארגונית שלה".

יגאל שחק, מנהל אגף ניהול מערכות במטריקס, ציין ש-"הפתרונות שיוטמעו בחברת החשמל ישבו על גבי פלטפורמת CMDB, שתמפה את הארגון מבחינת כל הנכסים שלו, כולל שרתים, מתגים, תוכנות אבטחה ועוד. זאת, על מנת שהארגון יוכל להבין, במקרה של תקלה, מהו התהליך העסקי אותו מנהלת אותה מערכת IT. מידע זה יסייע לחברה לאתר את סיבת התקלה ומקורה, לדעת לאיזו יחידה עסקית היא שייכת ובהתאם לתת מענה מיידי – בכפוף לסדר העדיפויות הארגוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים