סיסקו רוצה להגדיל את הכנסותיה מתוכנה ואבטחת מידע – לצד ההכנסות מתקשורת

החברה מתווה לעצמה אסטרטגיה חדשה, של צמיחה דרך התבססות בעולמות התוכנה, השירותים ואבטחת המידע, ושואפת להיות חברת ה-IT המובילה בעולם - כך אמר ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו ● הוא העריך, כי בתוך חמש שנים תכפיל החברה את הכנסותיה מחברה וכי הצמיחה שלה תנבע גם מרכישות, לצד צמיחה אורגנית

ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו. צילום: פלי הנמר

סיסקו (Cisco) מתווה לעצמה אסטרטגיה חדשה, של צמיחה דרך התבססות בעולמות התוכנה, השירותים ואבטחת המידע, ושואפת להיות חברת ה-IT המובילה בעולם – כך אמר ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל החברה, בשיחה עם אנליסטים בניו-יורק, שנערכה בסוף השבוע.

הוא ציין, כי עיקר הצמיחה של החברה תהיה אורגנית, אולם בנוסף, היא תכלול כמה רכישות. על פי צ'יימברס, עסקי הנתבים והמתגים של סיסקו מניבים לה כמחצית מהכנסותיה, אך כבר כיום היא מציעה פתרונות בעולמות נוספים, דוגמת מרכזי מיחשוב, אבטחת רשתות ושיחות ועידה בווידיאו.

צ'יימברס העריך, כי בתוך חמש שנים תכפיל סיסקו את הכנסותיה מתוכנה, שבשנה האחרונה עמדו על שישה מיליארד דולרים – יותר מ-14% מהכנסותיה הכלליות, שעמדו השנה על 46.1 מיליארד דולרים. הוא ציין שהתחזית שלו נסמכת על המומחיות של סיסקו בתחום הרשתות, שלדבריו "מאפשרת התפתחויות כגון מיחשוב ענן, מרכזי נתונים ויישומים. אלה יאפשרו, בסופו של דבר, את התפיסה של 'האינטרנט של דברים'. כך, כל דבר יחובר לכל דבר: החל מרמזורים, עבור במכשירים רפואיים וכלה בתחנות כוח".

פרנק קלדרוני, סמנכ"ל הכספים של סיסקו, אמר שהחברה צופה צמיחה שנתית של 7%-5% בשלוש עד חמש השנים הקרובות.

לדברי זאוס קראוולה, אנליסט מ-ZK Research, "יש לסיסקו סיכוי טוב בניסיונה להיות חברת IT רחבה, אבל היא בקושי מציעה הפתעות כלשהן. זאת, במיוחד לאור תחזית ההכנסות, שהיא צנועה וקלה להשגה. זה יהפוך אותה לחברה משעממת. אולם, בגדול, מה שסיסקו עושה לבעלי המניות שלהם טוב יותר ממה שעושות HP ו-דל (Dell)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים