אפל תחזור לייצר את מחשבי המקינטוש בארה"ב

טום קוק, מנכ"ל אפל, ציין כי החברה השקיעה לא פחות מ-100 מיליון דולרים בהעברת הייצור מהמזרח הרחוק בחזרה לארה"ב ● עם זאת, החברה לא פירטה אלו דגמים של מחשבי מקינטוש ייוצרו בארצות הברית ואלו ימשיכו להיות מיוצרים בארצות אחרות

אפל (Apple) תתחיל לייצר חלק ממחשבי המק (Mac) שלה בארצות הברית כבר ב-2013 – כך עולה מראיון שנתן מנכ"ל החברה, טים קוק, לבלומברג (Bloomberg) בסוף השבוע האחרון.

על פי מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה, זהו תהליך עליו עובדת החברה זמן רב, ומדובר ביותר מאשר רק הרכבה של חלקים אותם מכינים במפעלים אחרים. "יכולנו לבנות רק קו הרכבה במהירות, אבל הכיוון הוא לעשות משהו יסודי ורחב יותר", הוא אמר.

קוק הוסיף וסיפר, שאפל משקיעה לא פחות מ-100 מליון דולרים בהעברת ייצור מחשבי המקינטוש, או חלקם לפחות, בחזרה לארצות הברית מהמזרח הרחוק. ההערכות הן שבמפעל החדש יועסקו כ-200 עובדים, שאמורים לגרום לכך שמקווי הייצור של המפעל החדש יצאו כמיליון מחשבים בשנה.

עם זאת, קוק לא פירט אלו דגמים של מחשבי מקינטוש ייוצרו בארצות הברית ואלו ימשיכו להיות מיוצרים בארצות אחרות, וכן לא ציין האם מדובר בתחילתו של מהלך בו בסופו של דבר תחזיר אפל את ייצור כל המוצרים שלה לארצות הברית.

אירועים קרובים