HP הכריזה על הרחבת פורטפוליו Converged Cloud ליישום סביבות היברידיות

את היתרון המרכזי בפורטפוליו הענן שלה, רואה HP בתמיכתה במערכות פתוחות המאפשרות ללקוח לבחור את רכיבי האחסון, השרתים והרישות מספקים שונים - בניגוד ל-EMC ו-יבמ ● מול אמזון מציבה HP רמת SLA גבוהה, המתחייבת ומבטיחה גמישות בעברת העיבודים שנעשו בענן שלה לענן החברה בכל

09/12/2012 14:28

ענקית המיחשוב HP, שעברה שנה לא קלה, סיפקה שפע של הכרזות ב-DISCOVER 2012 – הכנס השנתי למשתמשיה מאזור EMEA. הפתרונות שהוכרזו בכנס, שנערך בשבוע שעבר בפרנקפורט שבגרמניה בנוכחות שיא של כ-9,500 משתתפים, התמקדו בשלושה קווי מוצר עיקריים: אחסון בתשתית אחודה, אופטימיזציית מידע ופתרונות ענן אחוד (Converged Cloud).

מג ויטמן, מנכ"לית HP, בחרה להמשיך ולהוביל אותה כחברה המציעה הכול – מניידים ומדפסות, דרך תשתיות שרתים, אחסון, מיחשוב ענן ועד תוכנה ושירותים. ויטמן, שבכנס מלאו שנה לכניסתה לתפקיד, בחרה שלא להיפרד מחטיבות ההדפסה והמחשבים האישיים, כפי שנרמז על ידי מנתחי התעשייה. כך, בהרצאת הפתיחה שלה, הבטיחה ויטמן להחזיר את HP לימי הזוהר שלה (בעבר הקרוב), עם תדמית של חברה המצטיינת במוצרים הנדסיים ברמה גבוהה ובאיכות על. יחד עם רמת שירות גבוהה, חידוש האנרגיה ובשילוב עם המשך ההשקעות במו"פ וברכישות, כך היא מאמינה ומצהירה, תחזור HP לצמיחה – מה עוד שהיא רווחית, תזרים המזומנים שלה חיובי ואין לה חובות מעיקים.

את היתרון המרכזי בפורטפוליו הענן שלה, רואה HP בתמיכתה במערכות פתוחות המאפשרות ללקוח לבחור את רכיבי האחסון, השרתים והרישות מספקים שונים – ולא רק ממנה. זאת, בניגוד למתחרותיה העיקריות, EMC ו-יבמ (IBM). מול אמזון (Amazon), מתחרתה הענקית והוותיקה בשירותי מיחשוב, מציבה HP רמת SLA גבוהה, המתחייבת ומבטיחה גמישות בעברת העיבודים שנעשו בענן שלה לענן החברה בכל עת, מה שלא ניתן או קשה ביותר לעשות בשירותי ה-AWS של אמזון.

בהכרזה המרכזית שנערכה ביום השלישי של הכנס, הודיעה HP על הרחבת פורטפוליו הענן האחוד שלה ליישום בסביבות היברידיות תוך שיפור הגמישות, האצת תהליכים והקטנת עלויות. פתרונות הענן החדשים, נמסר, מספקים מענה לעננים פרטיים, מנוהלים או ציבוריים.

מג ויטמן, מנכ"לית HP העולמית, מאמינה בכוחה של החברה להמשיך ולשגשג לאורך קווי המוצר שלה. צילום: פלי הנמר

אסטרטגיית הענן האחוד של HP, המתאים למיחשוב ארגוני ומתבסס על התשתיות האחודות שלה. צילום: פלי הנמר

מחקר שנערך במימון HP על ידי קולמן-פארקס (Coleman Parkes) העלה, כ-75% ממנהלי ה-IT ומהמנהלים העסקיים בחברות, מאמצים את המודל ההיברידי ככיוון פעולה עיקרי. 72% טוענים, כי היכולת לנייד עומסים בין מודלים שונים בענן הינה חיונית להצלחת המעבר לענן. עוד נמצא במחקר, כי 76% מהמנהלים הטכנולוגיים רואים צורך בקיומה של תשתית פתוחה ושקופה לענן, ו-70% מהם רואים חשיבות ביכולת של הארגון להיעזר באופן מיידי בספקי שירותי ענן חיצוניים בכל עת בה יהיה צורך בהרחבת נפחי הפעילות, כמענה לתנודות פתאומיות בדרישות.

ביל וגטה, מנהל התפעול הראשי של HP, אמר בכנס כי "HP מחויבת לספק לארגונים יכולות ענן שניתן לסמוך עליהן. ההכרזה הנוכחית מאפשרת ללקוחות לנצל את היתרונות ואת הגמישות והזריזות של הענן, בצורה משתלמת יותר ומבלי להסתכן בחריגה מרמות השירות אליהן הם מחויבים".

סקר לקוחות מראה: רוצים תשתית ענן פתוחה, שקופה והיברידית, הנסמכת גם על ספקי שירותי ענן חיצוניים בעיתות של צריכת שיא. צילום: פלי הנמר

HP מכוונת לעולם מיחשוב ארגוני מעונן של אספקת פתרונות ושירותים מהמתקן ועד הענן ההיברידי: פרטי, מנוהל וציבורי. היא תספק אותו למיחשוב הארגוני, רובו ככולו, ותבסס את הצעתה על SLA גבוה. צילום: פלי הנמר

בין הפתרונות החדשים בפורטפוליו HP Converged Cloud, נמנים הרחבות ל-HP CloudSystem, המבוססות על ארכיטקטורת התשתית האחודה HP Converged Infrastructure. הרחבות אלו, מסרה HP, מאפשרות ללקוחות החברה לספק שירותי ענן תוך מימוש ארכיטקטורה פתוחה המאגדת סביבות IT הטרוגניות. כך, פתרון ה-CloudSystem תומך מעתה באספקה של מכונות וירטואליות מבוססות VMware ומיקרוסופט (Microsoft), לצד מכונות פיסיות מבוססות HP Blades.

כמו כן הכריזה HP על גרסה 3.1 החדשה של HP Cloud Service Automation, המספקת פלטפורמה אחידה לניהול ענן ויצירת תשתית אספקת שירותים ויישומים בעלת זמינות גבוהה מאוד, שנועדה לפעול גם במקרים של תקלות והשבתות. הפלטפורמה מתממשקת לפתרונות האבטחה ממשפחת HP TippingPoint לצמצום החשיפה לסיכון. גרסה חדשה נוספת שהציגה החברה היתה גרסה 1.1 של פלטפורמת HP Continuous Delivery Automation, המשמשת לאוטומציה מלאה של שחרור גרסאות יישומים ונועדה לבטל את העיכוב שנגזר מהשקות ידניות.

לבסוף, חבילת הפתרונות הייעודיים לספקי שירותי תקשורת HP Cloud Solutions for Communication Service Providers, שהוכרזה גם היא בכנס, מאפשרת להקים ולהפעיל סביבות ענן ציבורי עבור ארגונים ועסקים קטנים ובינוניים.

HP תציע שירותים מקצועיים בעולם ההיברידי: יעוץ, הדרכה והטמעה; תבנה ותנהל עננים לארגונים; וגם תציע שירותי מיחשוב בענן - IaaS ו-PaaS. צילום: פלי הנמר

HP תציע ללקוחותיה - ובראשן חברות הטלקום - לבנות עבורן ענני מיחשוב שיציעו את שירותיהם ללקוחותיהם (IaaS ו-PaaS) וגם תבנה ותפעיל עננים מתוצרתה, שיציעו תשתיות מיחשוב מתחרות ב-AWS של אמזון, שמרבית לקוחותיה הם מפתחים עצמאיים. כלומר, היא תבטיח SLA של שלוש-תשיעיות לפחות, כמו שארגונים אוהבים. צילום: פלי הנמר

HP מכריזה על הצלחות ענן אצל לקוחותיה ושותפיה (הכול "יותר מ..."): בנתה 850 עננים ללקוחות, מנהלת 200 עננים ללקוחות, יש לה כבר 2,000 לקוחות לשירותי ענן הציבוריים שלה, יש לה 50 שותפים ספקי שירותים להקמה זריזה וגמישה של עננים וגם 130 מרכזי מצוינות בעולם. צילום: פלי הנמר

עוד הציגה HP שורה של הרחבות לענן הציבורי שלה, HP Cloud Services, הכוללות יכולות מיחשוב במודל תשלום לפי שימוש, מעבר לגרסת בטה של פתרון האחסון HP Cloud Block Storage, זמינות של HP Cloud Application במודל פלטפורמה כשירות (PaaS), אספקת שירותי ניוד העומסים HP Cloud Workload Migration Services בשילוב עם קהילת השותפים של HP ושירות הענן Global Product Authentication Service – המאפשר לגורמים מסחריים להגן על המותג שלהם ולהפעיל בזמן אמת כלי מודיעין יעילים ופשוטים לתפעול, על מנת לזהות ולעצור סחורה מזויפת ושימוש ללא זכויות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים