תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | הטרנדים המרכזיים בפעילות המגזר הציבורי בעולם המערבי

אודי נסימיאן, ארכיטקט פתרונות למגזר הציבורי באורקל אירופה, מסכם שנה שבה נפגש עם לקוחות מהמגזר הציבורי מסביב לעולם ● צריכת שירותי מחשב בענן, פיתוח אפליקציות מחשוב בהתבססות על מוצרים ופלטפורמות לפיתוח מהיר והתמודדות עם השינוי בדרך שבה משתמשים צורכים היום שירותי מחשוב - הם, לטענת נסימיאן, שלושת הטרנדים המרכזיים בפעילות המגזר הציבורי בעולם המערבי

09/12/2012 14:46
רוכשת. אורקל

אחד מהאתגרים המרכזיים איתם יתמודדו הארגונים בשנים הקרובות הוא הדרך בה יש לתכנן נכון יותר את פיתוח מערכות המידע שלהם ובאיזו גישה לנקוט. ממשלות באירופה ובארה"ב אינן נרתעות כיום מרכישת שירותים בענן ובעיות כמו אבטחת מידע ופרטיות נפתרות. כך, למשל, ניתן לציין את פרויקט ה G-cloud הבריטי שמנוהל על ידי משרד המשפטים הבריטי עבור כלל הממשלה, ואת גישת שירותי הענן בתוכנית האסטרטגית למחשוב ב-NSW Australia.

ארגונים ממשלתיים רבים פונים היום ליישום ארכיטקטורה המבוססת על מוצרים ולאו דווקא על פיתוח פתרונות תוכנה. בכך מתמודדים הארגונים עם אתגר הקונסולידציה והאינטגרציה של הארכיטקטורה הארגונית. שימוש במוצרים כתשתיות דוגמת מנועי תהליכים (BPM), מנועי ניהול תיקים (Case Management), ניהול תוכן (ECM), תשתיות תווכה (Middleware) ועוד, מאפשר למצות בצורה המיטבית היום את תפישת הService Oriented Architecture.

בדרך זו מתמודדים הארגונים גם עם האתגר הגדול ביותר שלהם והוא התמיכה והתחזוקה בעשרות עד מאות פתרונות תוכנה שונים בארגון ממוצע. אתגר זה צורך היום את רוב זמנו של ארגון IT ומוביל להוצאות אדירות ששוחקות בתקציבי ה-CAPEX שלהם. ארגונים רבים היום מממשים את הרצון שלהם בקונסולידציה אפליקטיבית, על ידי בחירה במוצרים במקום בפיתוח קוד ייעודי, וכן על ידי בחירה של כמה שיותר פתרונות מאותו ספק. כך, למעשה, ממזערים כמה שיותר את בעיות האחריות באינטגרציה בין מוצרים משני ספקים שונים, שזהו לחם חוקו של כל מנהל מערכות מידע ממוצע בארגון. דוגמה לכך ניתן לראות בפינלנד שם המשרד לביטחון הפנים מחליף את 140 מערכות המידע שיש במשטרה בפתרון מלא מבוסס ארכיטקטורה של אורקל.

אם ברצון הממשלה להמשיך ולשפר את רמת השירות לאזרח ואת תשתיות המחשוב שלה, עליה לפתור תחילה את בעיית ההזדהות של האזרחים מול הממשלה, ולבנות מנגנון הזדהות חזקה של האזרח מול הממשלה, ובהמשך עליה לבנות MDM כלל ממשלתי אשר יטייב את העברת המידע וניהול המידע בין משרדי הממשלה, ויאפשר שיתוף מידע מקוון בצורה מלאה בין המשרדים. לאורקל פתרונות מובילים בתחומים אלו בממשלות בעולם. הצעה נוספת מתייחסת לאופן בו צריכה רשות התקשוב הממשלתי למחשוב לפעול בכדי לייצר פתרונות מהירים. ניתן לראות דוגמה טובה לכך בדרך בה משרד המשפטים הישראלי מעביר את פלטפורמת ניהול המסמכים שבנה על תשתיות דוקומנטים לשימוש כלל הממשלה בפרויקט סע"ר.

אורקל מציעה את התשובות הטובות ביותר להתמודדות עם האתגרים היום של משרדי הממשלה, ולה מגוון פלטפורמות תוכנה עסקיות מבוססות מוצרים ל Rapid Development, בנוסף אורקל הינה החברה היחידה היום בשוק שיכולה להציע פתרונות מרמת הדיסק ועד האפליקציות ושירותי הענן – One red Stack. גישת הפיתוח המהיר מבוסס הפלטפורמה Rapid Development Solution Platform של אורקל מדגישה מספר יתרונות: מימוש הידע וה-Best Practice מהלקוחות בכל העולם יחד עם אינטגרציה מלאה של הצרכים הספציפיים של כל לקוח על הפלטפורמות שלה כגון Siebel, Web Center, Fusion ועוד. זמן הפיתוח על פלטפורמות מבוססות מוצרים מצטמצם משמעותית עד כשני שליש, וכך למעשה מצטמצם באופן ניכר ה-TCO על כל פרויקט פיתוח מערכות מידע.

אירועים קרובים