תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Good Technology האמריקאית תובעת את AirWatch ו-Mobile Iron בגין העתקת פטנטים

החזית הבאה במלחמות החכמות

09/12/2012 14:49

חברת Good Technology האמריקאית, המפתחת פתרונות אבטחה מגוונים למכשירים ניידים, הגישה 2 תביעות נפרדות כנגד החברות: AirWatch ו-Mobile Iron בגין שימוש והפצת פתרונות לניהול נתונים והתקנים ניידים פרי פיתוחה, המוגנים בפטנט.

מספר מגזינים בארה"ב, ביניהם: SC Magazine, MSPMentor, ו-BYIT, מדווחים כי מנכ"ל החברה, קינג לי, צוטט באומרו: "טלפונים חכמים ומחשבי לוח הפכו להיות חלק חשוב ונפוץ ביותר של טכנולוגיה שאנו משתמשים בה בחיי היומיום שלנו. Good, חלוצת הטכנולוגיה והמוצרים הקריטיים המהווים בסיס לאבטחתו של הארגון. העתקה של המוצרים הללו, בהם השקענו מאה מיליון דולר במחקר, פיתוח ושיווק, פוגעת בלקוחותינו אשר סומכים עלינו שנעניק להם את הפתרונות היעילים והאמינים כדי להפעיל את המכשירים שלהם בביטחה. אנו מתכוונים להגן במרץ על זכויות הקניין והרוחניות שלנו ברחבי העולם".

על-פי אותם מקורות שצויינו לעיל טוען קינג, מנכ"ל Good Technology, כי כל אחת מהחברות (AirWatch ו-Mobile Iron) פוגעת בארבעה פטנטים של Good Technology באמצעות העתקת הפתרונות, שחלקן פותחו לראשונה בסוף 1990, תוך הטענה כי ערכת הכלים שלהם מאיצה את ניהול התקנים ניידים ומאפשרת גישה מאובטחת לנתונים עסקיים ודוא"ל מתוך התקנים אלה. "בחוצפתן", הוא אומר, "הן מטעות במידע שקרי על היותן 'ראשונות' לספק טכנולוגיה ומוצרים שלנו. חברת Mobile Iron, טוען קינג, עושה קמפיין ושווק המבוסס על שקרים וטענות מטעות".

בשוק הישראלי הגיבו על התביעות הללו באזהרות חמורות מפני שימוש במוצרי אבטחה שאינם מקוריים. לדברי מומחים בתחום, מנהל אשר יבחר לבסס את אבטחת הארגון שלו על פתרונות מועתקים, יינזק קשות פעמיים. פעם אחת בשל השימוש בפתרונות שלא בהכרח ימלאו את ייעודם, בשל העובדה שאינם מקוריים ופעם שנייה כאשר הספק יואשם בגניבת קניין רוחני, מה שיפגע בשמו הטוב ויגרום לנזק כלכלי.

אירועים קרובים