ארה"ב: משלוח מסרונים למוקד החירום 911 יתאפשר ב-2014

ארבע ספקיות הסלולר העיקריות בארה"ב – AT&T, ספרינט, טי-מובייל ו-ורייזון, הסכימו להתחיל להטמיע טכנולוגיות שיאפשרו משלוחי מסרונים למוקדי החירום בשנת 2013, על מנת שיכולת זו תתאפשר במחצית מאי 2014 ● המערכת עשויה להיות קרש הצלה עבור אנשים המצויים במצבים שבהם הדיבור בקול רם עלול לגרום להם סכנה, או למוגבלים בדיבור וכבדי שמיעה

מתכתבים בזמן העבודה? כדאי שתחשבו שוב האם לעשות את זה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אל תתפלאו אם המשפט "OMG nd hlp dr" יהפוך למוכר למוקדנים של שעת חירום בארה"ב, זאת הודות לתכנית שתאפשר שליחת הודעות טקסט לטלפון החירום 911 מכל מקום בארה"ב בשנת 2014. יוליוס גנחובסקי, יו"ר ה-FCC (רשות התקשורת הפדרלית בארה"ב) הודיע ביום ה' האחרון, כי ארבע ספקיות הסלולר העיקריות במדינה – AT&T, ספרינט (Sprint), טי-מובייל (T-Mobile) ו-ורייזון (Verizon) הסכימו להתחיל להטמיע טכנולוגיות שיאפשרו משלוחי מסרונים למוקדי החירום בשנת 2013, על מנת שהיכולת הזו תתאפשר במחצית מאי 2014.

המדובר בתהליך שהחל בארה"ב כבר ב-2006, במטרה לשנות את המצב הקיים, בו ישנו צורך בתקשורת מילולית. את היוזמה הוביל משרד התחבורה האמריקני, עם "מאמץ הדור הבא של 911" (NG911). יצוין, כי הרגולטור הבריטי לתקשורת, Ofcom, חייב את ספקיות הסלולר לאפשר שירות זה כבר ב-2011.

ה-FCC הודיעה כבר בשנה שעברה על תכנית פעולה בת חמישה שלבים, שנועדה להאיץ את ההטמעה הארצית של NG911, עם "מערכת מבוססת תקשורת IP מקצה לקצה, מקושרת למוקדי החירום, המאפשרת העברה שקופה למשתמש של קול, טקסט, נתונים, תמונות ווידאו".

היכולת לשלוח מסרונים ל-911 היא רק צעד אחד בתהליך זה. משלוח טקסט ל-911 לא נועד להחליף את החיוג הקולי המסורתי למרכזי חירום. על פי ה-FCC, אנשים שמצויים במצבי חירום יצטרכו להמשיך לבצע שיחות קוליות ל-911 – כל עוד הם יכולים לעשות זאת. המערכת עשויה להיות קרש הצלה עבור אנשים המצויים במצבים שבהם הדיבור בקול רם עלול לגרום להם סכנה, או למוגבלים בדיבור וכבדי שמיעה.

גנחובסקי אמר, כי הוא שוקל לחייב ספקיות נוספות של יישומי מסרונים, דוגמת 2go ו-WhatsApp, להטמיע את הטכנולוגיה שתאפשר משלוח טקסט למוקדי החירום.

אירועים קרובים