דיווח: אפל, גוגל ומיקרוסופט ירכשו במשותף פטנטים של קודאק

שני קונסורציומים – אפל ומיקרוסופט יחדיו, וכן גוגל וספקיות טלפונים חכמים - מתמודדים על מערך הפטנטים של ענקית הצילום לשעבר, שמוערך ביותר משני מיליארד דולרים ● אולם על פי דיווחים עדכניים, הקונסורציומים חברו יחד כדי לחלוק עלויות ולהציע הצעה משולבת בגובה 800 מיליון דולרים, סכום הנמוך ממחצית מערך הפטנטים על פי קודאק ואנליסטים בשוק

אפל (Apple), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) עשויות לשים בצד את המחלוקות ביניהן בענייני פטנטים ולרכוש את אלו של קודאק (Kodak), ענקית הצילום לשעבר.

קודאק נכנסה להליך של פשיטת רגל בינואר וקיבלה עירוי מזומנים, שהתבסס במידה רבה על ערך רב של מערך הפטנטים שלה, אם ימומש ברכישה. לחברה יש כמות עצומה של פטנטים בתחום ההדמיה הדיגיטלית, השווים יותר משני מיליארד דולרים.

בסוף השבוע האחרון דווח, כי שני קונסורציומים כבר מתכננים להתמודד על רכישת הפטנטים: אפל, כפי שעשתה כאשר רכשה את הפטנטים של נורטל (Nortel), יחד עם מיקרוסופט ומייסד ומנכ"ל Intellectual Ventures, נתן מירוולד – שהצעת הפתיחה שלהן עומדת סביב ה-500 מיליון דולרים.

בינתיים, גוגל משתפת פעולה עם קבוצה של ספקיות טלפונים חכמים מאסיה, וחברה העוסקת בפטנטים בשם RTX. בכוונתם להציע הצעה מתחרה בסכום דומה, כאשר הם עשויים אף לקבל את התמיכה של קודאק לרכישה. זאת, למרות שכיום לא שוררת אהבה רבה בין השתיים, לאחר שאפל וקודאק היו מעורבות במאבק משפטי נפתל השנה בדבר אחד הפטנטים של קודאק ובית המשפט פסק לטובת האחרונה.

עכשיו, דווח, הקבוצות של גוגל ואפל כבר ליבנו את ההבדלים ביניהן, ושני הקונסורציומים חברו יחד כדי לחלוק עלויות ולהציע הצעה משולבת על הפטנטים של קודאק תמורת 800 מיליון דולרים – סכום הנמוך ממחצית מערך הפטנטים על פי קודאק ואנליסטים בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים