איראן משיקה אתר חדש לשיתוף וידיאו, דמוי יו-טיוב

במסגרת המלחמה של השלטונות בטהרן באינטרנט המערבי הם השיקו אתר חדש שיעבור צנזורה ממשלתית ● באתר נכתב, כי מטרתו תהיה "לקדם את התרבות האיראנית" ● "מעתה והלאה יוכלו משתמשים להעלות סרטונים קצרים שלהם ולצפות בתכנים של הטלוויזיה הממלכתית של איראן", אמר לוטפולה סיאהקלי, סגן מנהל רשות השידור של המדינה

יו-טיוב (YouTube), גרסת איראן: במסגרת המאמצים לספק שירותי אינטרנט חלופיים, שעוברים צנזורה ממשלתית, השיקו השלטונות בטהרן אתר חדש לשיתוף וידיאו. האתר, ששמו "מאהר" ("חיבה" בפרסית), מיועד למשתמשים דוברי פרסית ונועד לקדם את התרבות האיראנית – כך נכתב בדף ה-"אודות" של האתר, על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, שסקרה אותו.

"מעתה והלאה יוכלו משתמשים להעלות סרטונים קצרים שלהם ולצפות בתכנים של הטלוויזיה הממלכתית של איראן", אמר לוטפולה סיאהקלי, סגן מנהל רשות השידור של המדינה.

ממשלת איראן מנהלת מערכה נגד תכנים "בלתי הולמים" באינטרנט ובחודש ספטמבר הודיעה, כי תחסום את הגישה למנוע החיפוש של גוגל (Google) ולג'י-מייל (Gmail). הם נימקו זאת בפרסום קטעים מהסרט "תמימות המוסלמים", שעורר את זעמם של המוסלמים במדינות רבות.

במקביל הודיעה הממשלה האיראנית, כי תקדם את התוכניות שפורסמו בעבר להקמת רשת אינטרנט מקומית, על מנת "לשפר את אבטחת המידע". כל משרדי הממשלה של איראן כבר חוברו ל-"רשת המידע הלאומית", דיווחה בזמנו רויטרס (Reuters), כאשר בשלב הבא יחוברו גם האזרחים לרשת.

למרות ההכחשות של ממשלת איראן, בעיתונות המקומית מדווחים שהקמתה של רשת האינטרנט האיראנית תושלם בשנה הבאה. לא ברור עדיין אם במקביל להפעלת הרשת המקומית תנתק הממשלה לאזרחי איראן את הגישה לרשת האינטרנט העולמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים