דו"ח: סוריה מסוגלת לנתק את כל אזרחיה מהאינטרנט בשיחות טלפון ספורות

כ-60 מדינות בעולם, בהן סוריה, מסוגלות לנתק לאזרחים שלהן את הגישה לאינטרנט במספר שיחות טלפון בלבד - כך עולה מדו"ח של חברת המחקר Renesys ● סוריה ומדינות נוספות שמהוות מוקדים לסכסוכים, כמו תוניסיה, מיאנמר ולוב, מסווגות על ידי חברת המחקר ברמה של "סיכון גבוה", בשל היעדר ייתוריות בחיבורי התקשורת לעולם החיצון ● שארצות הברית, לעומת זאת, מצויה בקטגוריה של "חסינות"

סוריה היא אחת מבין כ-60 מדינות שבהן יכולים השלטונות לנתק לכלל האזרחים את הגישה לאינטרנט בשיחות טלפון ספורות – כך עולה מדו"ח של חברת המחקר Renesys. מדינות אלה מסווגות על ידי חברת המחקר ברמה של "סיכון גבוה", בשל היעדר ייתוריות בחיבורי התקשורת לעולם החיצון.

באותה קטגוריה כלולות מדינות נוספות שנמצאות במוקד של סכסוכים, בהן תוניסיה, מיאנמר ולוב, משום שהן מחוברות בקו תקשורת אחד, או שני קווים בלבד, לרשת האינטרנט העולמית. שתי קטגוריות נוספות – "סיכון משמעותי" או "סיכון נמוך" – כוללות מדינות נוספות, בעוד שארצות הברית מצויה בקטגוריה של "חסינות".

"תיאוריות קונספירציה רבות גורסות, כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יכול לנתק את הגישה לרשת האינטרנט בלחיצה אחת על 'מתג כיבוי', אבל המציאות שונה מאוד", אמר ארל זמישבסקי, סגן נשיא ומנכ"ל Renesys. "סוריה שונה מאוד מבחינה זו ממדינות מערביות כמו ארצות הברית, קנדה או מדינות מערב אירופה".

ב-29 בנובמבר, במהלך הקרבות עם המורדים בסוריה, נותקה הגישה של אזרחי המדינה לאינטרנט. השלטונות האשימו במעשה את המורדים, אך בחברת האבטחה Cloudflare טענו, כי יד המשטר בדמשק במעשה. "לסוריה ארבעה כבלים פיזיים שמקשרים אותה לרשת האינטרנט העולמית. ארבעה הכבלים נותקו במקביל, וזה מעשה שיכולה לעשות רק הממשלה", אמר מתיו פרינס, מנכ"ל Cloudflare.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים