עובדי פלאפון פתחו בעיצומים לאחר שההנהלה סירבה להכיר בוועד שלהם

העובדים טוענים, כי הנהלת החברה מסרבת להכיר בהסתדרות כארגון המייצג שלהם - ובתגובה לכך פתחו בעיצומים, שעלולים להביא לבעיות בקליטה ובגלישה ברשת שלה ● עשרות עובדים הפגינו הבוקר (ב') מול מטה החברה בגבעתיים ● בפלאפון הכחישו, כי קיימת פגיעה כלשהי ברשת של החברה ומסרו שהיא עובדת כרגיל

מעניין כמה עובדים יצטרפו לתוכנית. צילום: דני זודקביץ'

עשרות מעובדי פלאפון הפגינו הבוקר (ב') מול מטה החברה בגבעתיים ופתחו בעיצומים במחאה על כך שהנהלת החברה מסרבת להכיר בהתארגנות שלהם במסגרת ההסתדרות. על אף הצהרת העובדים על פתיחה בעיצומים, מהנהלת פלאפון נמסר, כי הרשת של החברה עובדת כסדרה.

בעיצומים נוטלים חלק עובדי חטיבת ההנדסה, החטיבה העסקית, מערכות המידע ומטה פלאפון, לאחר שלפני כשבועיים הכריזו ועד העובדים הזמני של החברה וההסתדרות על סכסוך עבודה. ייתכן שבעקבות העיצומים יחוו הלקוחות שיבושים ובעיות בשיחות ובגלישה ברשת של החברה. לדברי הוועד הזמני, "השביתה תתרחב ככל שיידרש, עד שההנהלה תכיר בהתארגנות העובדים שלנו, שהקמנו על פי חוק".

לטענת העובדים, הצטרפו להסתדרות יותר משליש מעובדי פלאפון, ולכן היא יכולה להיחשב כארגון יציג. מנגד, ההנהלה טוענת, כי אין זה כך וכי הוועד וההסתדרות לא מדייקים בטענתם שיותר משליש מהעובדים הצטרפו להסתדרות.

העובדים: "נמשיך בשביתה ככל שיידרש". צילום: דני זודקביץ'אתמול פרסם הוועד הזמני של עובדי פלאפון בפייסבוק (Facebook), כי הנהלת החברה שלחה לעובדים מכתב הפחדה בו נטען השביתה לא חוקית. הוועד פרסם בתגובה מכתב מטעם היועץ המשפטי של ההסתדרות לפיו הסכסוך הוכרז על פי דין, לאור הצטרפות 1,711 מעובדי פלאפון להסתדרות, "שהם הרבה מעל לשליש הדרוש, לפי כל פרמטר אפשרי". לדברי הוועד הזמני, מסרבת הנהלת פלאפון לפתוח במשא ומתן לכריתת הסכם קיבוצי עם עובדי החברה ומתעלמת מהם.

דוברת פלאפון מסרה בתגובה, כי "אנחנו מאמינים שאין בכוונת עובדי פלאפון לפגוע ברשת הסלולר על אף ההסתה לכאורה של ההסתדרות, שכן יותר מ-80% מעובדי החברה לא חתמו על הצטרפות להסתדרות ואינם מתכוונים לשבות כלל".

"במידה שהטענה שיותר משליש מעובדי החברה נמסרה על ידי ההסתדרות, הרי שזו התנהגות בריונית וחסרת אחריות האופיינית לה במאבק הזה", מסרה הדוברת. "לא יעלה על הדעת שעובדי פלאפון ישתפו פעולה עם פגיעה ברשת הסלולר, שכן היא משרתת את מרבית גופי הביטחון והחירום במדינה וכן מיליוני לקוחות".

עוד נמסר מפלאפון, כי ההסתדרות לא שלחה לחברה כל הודעה על שביתה או עיצומים, וכי היא מנהלת את סכסוך העבודה רק באמצעי התקשורת. "אי לכך", טענה הדוברת, "אין שום שביתה בחברה ובניגוד להצהרות ההסתדרות, רשת הסלולר של פלאפון עובדת בצורה תקינה בכל רחבי הארץ, לא נגרמים כל שיבושים במרכזי השירות ולא צפויה כל פגיעה בלקוחות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    מסכנה הנהלת חברת פלאפון.... לא גומרת את החודש....

אירועים קרובים