יבמ מפתחת טכנולוגיה שתאפשר שימוש באור במקום באותות חשמליים להעברת מידע בין מחשבים

טכנולוגיית Silicon Nanophotonics תאפשר שילוב של תאים אופטיים לצד מעגלים אלקטרוניים בשבב יחיד כדי לאפשר העברת נתונים בנפחים גדולים ובקצב גדול יותר, על מנת שחברות יוכלו להתמודד עם צרכי ה-Big Data ● הטכנולוגיה מנצלת את הפולסים של האור כדי לתקשר בין שבבים במהירות גבוהה, מה שמקל על המגבלות הקיימות כיום ומקטין את העלויות להעברת מידע בקצב מהיר

יבמ (IBM) הכריזה על התקדמות משמעותית בפיתוח שמטרתו להוביל לשימוש באור במקום באותות חשמליים כדי להעביר מידע בין מחשבים. החברה, שמכנה את הטכנולוגיה Silicon Nanophotonics, מסרה שהפיתוח יאפשר שילוב של תאים אופטיים לצד מעגלים אלקטרוניים בשבב יחיד כדי לאפשר העברת נתונים בנפחים גדולים ובקצב גדול יותר, על מנת שחברות יוכלו להתמודד עם צרכי ה-Big Data.

הטכנולוגיה מנצלת את הפולסים של האור כדי לתקשר בין שבבים במהירות גבוהה, מה שמקל על המגבלות הקיימות כיום ומקטין את העלויות להעברת מידע בקצב מהיר. הענק הכחול מייעד את הטכנולוגיה לשרתים, מרכזי נתונים גדולים ומחשבים.

"פריצת הדרך הזו היא תוצאה של יותר מעשור של מחקר חלוצי שמבוצע ביבמ. היא מאפשרת לנו להעביר את הטכנולוגיה הזו לסביבת ייצור אמיתי לה תהיה השפעה על מגוון של יישומים", אמר ד"ר ג'ון א. קלי, סגן נשיא בכיר ומנהל המחקר בחברה. לדבריו, טכנולוגיית ה-Silicon Nanophotonics, שזמינה כעת לפיתוח מסחרי, תאפשר לתעשייה לשמור על הקצב הנכון, לאור הגידול הנדרש בביצועי השבבים וכוח המיחשוב כדי להתמודד עם כמויות המידע העצומות המיוצרות כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים