מחקר: מחצית מהמנמ"רים מודים שרכשו ציוד IT – והתחרטו לאחר מכן

הנושא העסקי-אסטרטגי שמעסיק את המנמ"רים השנה וצפוי להעסיק אותם בשנה הבאה הוא חזרה לשגרה, בעוד שב-2010-2011 הם התמקדו בהישרדות - כך עולה ממחקר חדש שעוסק בסוגיות שונות בענף ● רוב המנמ"רים העידו, כי ב-2011, תקציב ה-IT שלהם לא היה פחות משזה של 2010 ומרביתם מאמינים שיישומים ושירותים חדשים צריכים להיות במיקור-חוץ ● שלושת התחומים הצפויים בעדיפות עליונה לעבור למיקור-חוץ הם בדיקה ופיתוח, גיבוי והתאוששות מאסון והקמת ותחזוקת אתרי אינטרנט

מחצית מהמנמ"רים בארגונים מודים שרכשו ציוד IT והתחרטו על כך לאחר מכן – כך עולה ממחקר חדש, שבוצע על ידי Savvis and Vanson Bourne ועסק בסוגיות שונות המעסיקות את הענף. המחקר מבוסס על סקר גלובלי שנערך בקרב 550 מנמ"רים ומנהלי IT בארגונים.

על פי המחקר, הנושא העסקי-אסטרטגי שמעסיק את המנמ"רים השנה וצפוי להעסיק אותם בשנה הבאה הוא חזרה לשגרה, בעוד שבשנים 2010-2011 הם התמקדו בהישרדות ובצורך לנווט את ספינת ה-IT במימי הכלכלה הקשה.

רוב המנמ"רים העידו, כי ב-2011, תקציב ה-IT שלהם לא היה פחות משזה של 2010. יותר ממחצית מהם (55%) השיבו ב-2010 שהאתגר המרכזי שעמד בפניהם היה "לעשות יותר (פרויקטי IT) עם פחות (תקציב)". נתון זה ירד משמעותית ב-2011, ועמד על 29%. השנה הוא רשם ירידה קלה נוספת והגיע ל-28%.

נתון נוסף שעולה מהמחקר מצביע על כך שמנמ"רים מארגונים גדולים נוטים יותר להסכים עם הקביעה לפיה בעלות ותחזוקה של תשתית ה-IT, במקום אירוח וירטואלי דרך ספק אמין, מביאה לבזבוז משאבים ולעלות מיותרת. 66% מהמנמ"רים בארגונים בעלי מחזור שנתי של 50-100 מיליארד דולרים הסכימו עם קביעה זו, בניגוד ל-56% מנמ"רים בארגונים בעלי מחזור של 1-25 מיליארד דולרים.

הממצא עולה בקנה אחד עם הנתון לפיו מנמ"רים מאמינים שיישומים ושירותים חדשים צריכים להיות במיקור-חוץ, כי כך הם יהיו יותר יעילים, חסכוניים ותחרותיים. 59% מהם סברו כך – נתון המשקף גידול של 12% לעומת 2011. כל המנמ"רים שהפעילו שירותים במיקור-חוץ השיבו שמצפים לחסוך עקב כך כרבע מהתקציב שלהם.

שלושת התחומים הצפויים בעדיפות עליונה לעבור למיקור-חוץ הם בדיקה ופיתוח (49%), גיבוי והתאוששות מאסון (44%) והקמת ותחזוקת אתרי אינטרנט (44%). בין 31%-38% מהמנמ"רים בארגונים שוקלים להעביר את כל אחד מתחומי ה-IT למיקור-חוץ.

עוד עולה מהמחקר, כי מיקור-חוץ של מיחשוב ענן יהווה מרכיב מרכזי בעבודתם של המנמ"רים בעשור הקרוב. בשנים הקרובות צפוי גידול מ-4% כיום ל-43% בשנים הקרובות במספר המנמ"רים שמתכננים לנצל את מיחשוב הענן עבור רוב התשתית שלהם.

המכשול העיקרי באימוץ מיחשוב הענן נותר היבט אבטחת המידע. עם זאת, המנמ"רים מודאגים גם לגבי היכולת שלהם לנהל ולשלוט במערכי ה-IT הפועלים באופן זה. חשש נוסף נוגע לסוגיות משפטיות ורגולטוריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים