יישום חדש יאפשר לרופאים של אסותא נגישות לתיק הרפואי של המטופל דרך הסלולר

הרופאים של אסותא יוכלו מעתה לראות מידע אודות מצבם הבריאותי של המטופלים שלהם דרך הסלולר 24 שעות ביממה ● כל רופא יוכל לבקש מהיישום להראות לו מידע הרלוונטי לתחום התמחותו ולתת לצוות הרפואי בבית החולים הוראות לטיפול ● מדובר בשלב ראשון בפרויקט של אסותא, כשבשלבים הבאים יושקו יישומים דומים למטופלים ולרופאים בקהילה

רופאים בבתי חולים יכולים לראות כיום את התיקים הרפואיים של המטופלים דרך המחשבים במרפאות. רופאי בתי החולים של אסותא יוכלו מעתה לעשות זאת גם דרך הטלפון החכם האישי שלהם.

יישום חדש שפותח על ידי אסותא מאפשר לרופא נגישות מלאה באמצעות המכשיר שלו לכל המידע הרפואי של המטופל – החל מהתראה מתפרצת לגבי מדדים חריגים וכלה בגישה לתוצאות מעבדה חדשות וקבלת הודעות מהמחלקה. אלה יאפשרו לו לתת הנחיות לטיפול בזמן אמת ולאפשר מתן טיפול רפואי על ידי הרופא שמכיר את התיק הרפואי של המטופל באופן אישי, גם אם מדובר בשעות לא שגרתיות.

כך, למשל, קרדיולוג יוכל לבקש לקבל מידע אודות פעילות הלב של המטופל, בעוד שאת האורטופד יעניינו מדדי הכאב או סימנים המעידים על תחילתו של זיהום אפשרי.

מאסותא נמסר, כי הוא בית החולים הראשון בישראל לאפשר לכל רופא גישה מלאה מהסמארטפון לתיק הרפואי של המטופלים שלו.

ראש אגף שיווק באסותא, דני אנגל, שעמד מאחורי הרעיון לפיתוח האפליקציה, אמר שהמטרה היא לאפשר קשר ישיר, אישי ורציף בין המטופל לרופא. "היישום לא נועד להחליף את ערוץ התקשורת הקיים ואת המעקב של הרופא, אלא להוסיף ערוץ תקשורת פעיל וזמין מסביב לשעון. כל רופא יוכל להגדיר מהם המדדים שמעניינים אותו עבור כל מטופל שלו ושחשוב לו לקבל התראות עליהם, לפי תחום מומחיותו ומצבו הרפואי של החולה".

לדבריו של ראש אגף מערכות מידע באסותא, דרור אדמון, "תמו ימי הגיליון הרפואי שכתוב בכתב ידו של הרופא, שאף אחד חוץ ממנו לא מצליח לפענח. העולם הופך להיות עולם סלולרי והמחשב הביתי עובר לכיס שלנו. עולם הרפואה חייב להדביק את הפער ולהישאר בקדמת הטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים