תקלות חמורות אירעו אמש בגוגל ובפייסבוק

משתמשי פייסבוק ורבים מהשירותים של גוגל, בהם ג'י-מייל, לא הצליחו לגלוש אמש (ב') באתרים ● בפייסבוק מייחסים זאת לשינוי שביצעו בשרתי ה-DNS שלה ● בשתי החברות אישרו את קיום התקלות - והתנצלו

משתמשים בפייסבוק (Facebook), הרשת החברתית הגדולה בעולם, וברבים משירותי ענקית האינטרנט גוגל (Google) חוו אמש (ב') תקלות חמורות, ורבים התקשו לגשת אליהם.

פייסבוק הושבת אמש במשך 20 עד 25 דקות כמעט באופן מלא ורבים מהמשתמשים, אם לא כולם, לא הצליחו לגלוש בה. טרם ברור מה גרם לתקלה, שבעקבותיה לא נטענה הרשת החברתית הגדולה בעולם למחשבי PC ולמכשירים ניידים.

גם ה-"לייקים" שמותקנים באתרים חיצוניים לא פעלו, מה שמצביע על כך שכמעט כל השירותים של הרשת החברתית לא היו זמינים במהלך התקלה. דיווחים על ההשבתה התקבלו הן מצפון אמריקה והן מאירופה, מה שמצביע על כך שמדובר היה בתקלה כלל עולמית.

דובר פייסבוק ייחס את התקלה לשרתי ה-DNS של הרשת החברתית ומסר שהיא מנעה טעינה שלה אצל רבים מהמשתמשים. "עקב שינוי שערכנו בתשתיות ה-DNS שלנו נתקלו כמה משתמשים בבעיות גישה זמניות לאתר. איתרנו את הבעיות ופתרנו אותן במהירות וכעת שבנו לפעילות מלאה. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות", אמר.

התקלה בפייסבוק אירעה שעות ספורות לאחר ששירותי גוגל, ובהם ג'י-מייל (Gmail), הושבתו אתמול למשך 30 עד 40 דקות. בגוגל אישרו שהתגלו "הפרעות בשירות" התגלו בג'י-מייל וב-Google Drive, שירות האחסון של החברה. שני השירותים נכללים בחבילת Google Apps.

מהחברה לא נמסר באילו מדינות סבלו המשתמשים מהתקלה, אך דיווחים עליה הגיעו ממדינות רבות, ובכלל זה ארצות הברית, בריטניה וברזיל. חלק מהמשתמשים דיווחו על תקלות גם ב-Google Docs ואפילו על קריסות פתאומיות של הדפדפן כרום (Chrome).

אנדריאה פרוינד, דוברת גוגל, מסרה בהודעה שפרסמה החברה, כי "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שאולי נגרמה לכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים