תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | בדיקות יעילות תהליכים בארגון בשיטת ה-Process mining

11/12/2012 14:16

בכנס השנתי המשותף של ISACA ו-IAA הציגה חברת SecAudit שירות חדשני בתחום תחקור הנתונים – Process Mining.

"Process Mining הינו תהליך בו אנו מנתחים בארגונים את קבצי הלוג של התהליכים הנבדקים על גבי מערכת ייחודית וייעודית ועל ידי כך מאתרים צווארי בקבוק, פעילויות חריגות או שלא בהתאם לנהלים. הכול מומחש בצורה ויזואלית באמצעות אנימציות ותרשימי זרימה כך שההנהלה מבינה בדיוק היכן נמצאים הליקויים", מספר אסף קורן, מנכ"ל משותף בחברת SecAudit.

אורן שני, מנכ"ל משותף בחברת SecAudit, הוסיף: "לדעת שמשהו תקול בתהליכים העסקיים אינו דומה לידיעה של מה תקול וכיצד לתקנו. באמצעות שימוש בכלים הללו החברה יודעת בדיוק היכן קיימים תהליכים לא יעילים, מי הגורם שנהג שלא בהתאם לנהלים ומי עוקף את הבקרות, כל זאת על מנת לאפשר שיפור של התהליכים באופן יסודי וברור".

על פי קורן ושני, פרויקטי Process Mining עשויים לעניין מנכ"לים, סמנכ"לי ומנהלי תפעול וכספים ואף מבקרים פנימיים. עוד הוסיפו כי ביקורת פנימית המבצעת פרויקטים מסוג זה קופצת מדרגה. עד היום מבקרים פנימיים כמעט ולא טיפלו בנושאים תהליכיים וצווארי בקבוק, אך באירופה ובארה"ב מבקרים נכנסים לפרויקטים מסוג זה. באמצעות שימוש בכלי Process Mining ביקורות תהליכיות כגון בדיקת תהליכי מתן הרשאות למערכות מידע, תהליך הזמנות בחברה, בדיקת תהליך ייצור, תהליך מתן אשראי וכד' הופכות לברות ביצוע ומוסיפות ערך מוסף רב לחברה.

אירועים קרובים