חדש ב-Google Maps: תמונות ליליות מלוויין של נאס"א

גוגל ונאס"א מפרסמות ב-Google Maps תמונות לוויין ב-HD שמציגות את העולם בשעות הלילה ● ניתן לצפות בהן, למשל, במתרחש בערים שונות, כמו ניו-יורק ולונדון, בשריפות שפורצות בקידוחי נפט או בספינות שמשייטות בנילוס

לפני כשבוע פרסמה סוכנות החלל האמריקנית נאס"א (NASA) סדרה של תמונות באבחנה גבוהה (HD), שמציגות את העולם בשעות הלילה ושצולמו תוך שימוש בתאורה החשמלית בערים ברחבי העולם. הודות לשיתוף פעולה בינה לבין גוגל (Google) התמונות הללו מוצגות כעת בשירות המפות של ענקית האינטרנט, Google Maps.

הלוויין Suomi NPP (ר"ת Suomi National Polar-orbiting Partnership) צילם את התמונות במהלך 312 הקפות של כדור הארץ, ב-22 ימים, בין החודשים אפריל לאוקטובר השנה. התמונות הורכבו ושולבו במפה באמצעות מערכת Blue Marble Next Generation של נאס"א, שתומכת באבחנה גבוהה.

אמנם לא ניתן לעשות בתמונות הללו זום ולהגיע לרמת הרחוב, כמו בתמונות אחרות בשירות Street View או בתמונות לוויין אחרות של גוגל, אולם הן מאפשרות להתמקד עד לרמת העיר. כמו כן, הן מאפשרות, למשל, לצפות בלהבות אש פורצות מקידוחי נפט וגז בצפון דקוטה או במזרח התיכון, בשריפות משתוללות באוסטרליה, בספינות שמשייטות בנהר הנילוס במצרים ובאורות של ניו-יורק ולונדון.

הלוויין Suomi NPP שוגר באוקטובר 2011 ומאז שלח לנאס"א שפע של נתונים מדעיים ותמונות שמשמשות בעיקר לחקר האקלים. בין השאר צילם הלוויין תמונות של סופת ההוריקן סנדי ושל הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנה, תמונות של השריפות שהשתוללו במערב ארצות הברית בחודש יולי ותמונות של ניו-יורק במהלך הפסקת החשמל שאירעה בה בקיץ האחרון.

המצלמה של הלוויין, שפועלת בטכנולוגיה של אינפרה אדום, כה רגישה עד שדי באורות של ספינה בלב ים כדי לבצע צילום לילי. מדובר בשיפור משמעותי בהשוואה לטכנולוגיות קודמות שהותקנו בלוויינים לצורך צילום לילי. על פי נאס"א, צילומים אלה יוכלו לשמש מדענים שחוקרים מגוון של נושאים, משינויי אקלים ועד תנועות של אוכלוסיה, הזוהר הצפוני והפשרת הקרח בקטבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים