סיסקו: 40% מבני דור ה-Y מבלים יותר זמן עם חברים באינטרנט מאשר במפגשים אישיים

38% מהגברים בעולם מבלים יותר זמן בפגישות אישיות מאשר באינטרנט, לעומת 29% בלבד מהנשים - כך עולה מדו"ח Connected World Technology השנתי של סיסקו ● 90% מבני דור ה-Y בודקים עדכונים בסמארטפונים שלהם עוד לפני שהם יוצאים מהמיטה בבוקר ● כמעט שליש מאנשי ה-IT בודקים את הטלפונים החכמים שלהם "ברציפות" ● כ-66% מהנסקרים סבורים, כי מעסיקים לא צריכים לעקוב אחר הפעולות המקוונות של העובדים

יותר אינטנרט, פחות מכשירים אילוסטרציה: אימג'בנק

40% מבני דור ה-Y מבלים יותר זמן עם חברים באינטרנט מאשר במפגשים אישיים – כך עולה מדו"ח Connected World Technology השנתי שפרסמה היום (ד') ענקית התקשורת סיסקו (Cisco). זאת ועוד, 66% מהנשאלים הודו שהם מבלים כמות זמן זהה או כמות גבוהה יותר ברשת החברתית, מאשר בלהיפגש עם חברים באופן אישי. עם זאת, מסתבר, כי יש הבדל בין המינים: 38% מהגברים בעולם מבלים יותר זמן בפגישות אישיות מאשר באינטרנט, לעומת 29% בלבד מהנשים.

על פי הסקר, שנערך על ידי InsightExpress בקרב 1,800 סטודנטים ואנשי מקצוע צעירים בגילאי 18 עד 30 מ-18 מדינות, 90% מבני דור ה-Y בודקים את הסמארטפונים שלהם לקבלת עדכונים בדואר אלקטרוני, הודעות טקסט ואתרי מדיה חברתיים – לעתים קרובות עוד לפני שהם יוצאים מהמיטה בבוקר. שניים מתוך כל חמישה שענו על הסקר הודו, כי "ירגישו חרדים, כאילו חלק מהם חסר", אם לא יוכלו להשתמש בטלפונים החכמים שלהם כדי להישאר מחוברים.

הדו"ח נועד לבחון כיצד בני דור ה-Y משתמשים באינטרנט ובמכשירים סלולריים כדי להתחבר עם העולם הסובב אותם. ממצאיו חושפים את התנהגותם ועמדותיהם בנוגע ליצירה, גישה ופרטיות הכמויות העצומות של הנתונים, הנוצרים על בסיס יומיומי על ידי טלפונים חכמים, חיישנים, מצלמות וידיאו, צגים והתקנים מחוברים אחרים.

אולם מכשירים ניידים הם רק ההתחלה. ככל שיותר ויותר מכשירים וחיישנים מתחברים לאינטרנט, כך הנפח והערך פוטנציאלי של כל הנתונים המופקים מחיבורים אלה גדלו באופן מדהים. סיסקו מאמינה, כי בעתיד הקרוב אנשים ועסקים יוכלו ליהנות מיותר יתרונות של תקשורת בין מכשירים על מנת לספק שירותים ויישומים ולקבל החלטות בזמן אמת.

בני דור ה-Y לא רוצים לפספס שום דבר, קובע הדו"ח של סיסקו. עבור תשעה מתוך עשרה משיבים ברחבי העולם, להתלבש, לצחצח השיניים, ולבדוק את הטלפונים החכמים שלהם – זה חלק משגרת הבוקר לקראת יציאה לבית הספר או לעבודה. נתון זה משמעותי למעסיקים, מציינת סיסקו, משום שהוא מוכיח כי כוח העבודה של העתיד הוא גמיש יותר, מעודכן יותר ומגיב יותר מכל דור קודם. הם חיים כדי להתחבר ולתקשר.

29% מהמשיבים, בני דור ה-Y, אומרים כי הם בודקים את הטלפונים החכמים שלהם, לעיתים כה תכופות, כך שהם מאבדים את הספירה. ברמה העולמית, אחד מכל חמישה (20%) בודק את הסמארטפון שלו כדי להתעדכן בדוא"ל, הודעות טקסט ועדכונים במדיה חברתית, לפחות כל עשר דקות. שליש (33%) מהמשיבים בודקים את הטלפונים החכמים שלהם לפחות אחת ל-30 דקות.

כמו כן, 60% מבני דור ה-Y בודקים באופן לא מודע או כפייתי את הטלפונים החכמים שלהם למיילים, טקסטים או עדכוני מדיה חברתיות. מתוכם, נשים יותר נוטת להתחבר: 85% מהנשים לעומת 63% מהגברים מוצאות את עצמן לעתים קרובות בודקות באופן כפייתי את הטלפון החכם שלהן להודעות טקסט, מיילים ועדכוני מדיה חברתיים.

מומחי IT מחוברים אפילו יותר
כמעט שליש (33%) מאנשי ה-IT הצהירו כי הם בודקים את הטלפונים החכמים שלהם "ברציפות", בעוד ש-40% מאנשי ה-IT הודו, כי בודקים את הסמארטפון לפחות כל עשר דקות. עבור בני דור ה-Y, מגלה הדו"ח, אין גבולות ברורים בין "יום העבודה" והזמן הפרטי. כך, מתקיימים ביניהם שילוב וחפיפה לאורך כל היום והלילה. למשל: שלושה מתוך ארבעה משיבים (75%) מרחבי העולם משתמשים בטלפונים חכמים במיטה. למעלה משליש מהמשיבים (33%) משתמשים בטלפונים חכמים בחדר האמבטיה. כמעט מחצית מהנשאלים בעולם (46%) אמרו שהם שולחים הודעות טקסט, בודקים דואר אלקטרוני ונכנסים למדיות חברתיות במהלך ארוחות עם המשפחה וחברים. כמעט אחד מכל חמישה נשאלים (20%) הודה ששלח הודעות SMS תוך כדי נהיגה.

כמעט 70% מהמשיבים לסקר אמרו, שיישומים ניידים חשובים לחיי היומיום שלהם. יותר ממחצית הנשאלים (50%) אמרו שהם משתמשים ביישומים ניידים בעיקר למשחקים ובידור. עם זאת, אחד מכל ארבעה (27%) משתמש ביישומים ניידים בעיקר לצורכי לעבודה.

בין אם מדובר במכשיר אישי או מכשיר בבעלות החברה – הסמארטפון יוצר אתגרים למנהלי ה-IT, שצריכים לשמור על נכסי החברה והמידע. למרות ששניים מתוך חמישה משיבים (40%) אמרו כי המדיניות של החברה שלהם אוסרת עליהם להשתמש במכשירים של החברה לצורך פעילות שאינה קשורה לעבודה, ארבעה מתוך חמישה (כ-80%) אמרו שהם לא תמיד מצייתים למדיניות זו. כ-66% סבורים, כי "מעסיקים לא צריכים לעקוב אחר הפעולות המקוונות של העובדים – זה לא עניינם".

כמה אפליקציות אתה צריך?
ספקים מפרסמים אלפי יישומים בחנויות היישומים שלהם, אבל האם הם בשימוש? מכל האפליקציות המורדות על בסיס יומי, באופן מפתיע, רק מספר נמוך יחסית נמצא בשימוש על בסיס קבוע. 60% מהמשיבים מדווחים על שימוש קבוע בפחות מעשר אפליקציות לטלפונים חכמים. רק אחד מכל חמישה (20%) מהנשאלים אמר כי הוא משתמש בעשר עד 25 אפליקציות באופן קבוע.

מי אתה באמת?
חיבור באמצעות האינטרנט יוצר הזדמנויות למתיחת הגבולות היומיומיים ולנסות ליצור דמות חדש, אבל זה גם יכול להניח את היסודות להטעיה. נשאלת השאלה, עד כמה אתה יכול לסמוך על מה שקראת באינטרנט? 81% מהנסקרים מאמינים כי לאנשים יש זהויות מקוונות ולא-מקוונות שונות. יותר משליש (33%) מהמשיבים הרגישו שלרוב האנשים יש זהויות מקוונות שונות למדיי מאלה שבמציאות. כשנשאלו לגבי עצמם, רק 44% אמרו כי הזהות המקוונת שלהם הייתה זהה לזהותם האמיתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים