פייסבוק הציגה אמצעי בקרה חדשים לשמירה על הפרטיות

הכלים החדשים יסייעו להגדיר מי יוכל לצפות בתמונות, בתגובות ובשאר פריטי המידע שמופיעים בחלקים שונים של דפי הרשת החברתית, וכן לדרוש הסרה של תמונות שנויות במחלוקת שבהן מופיעים המשתמשים ● קיצור דרך חדש שמופיע בראש הדף מעניק גישה מהירה לרבות מהגדרות הפרטיות, שמסייעות, בין השאר, לקבוע מי יוכל לפנות למשתמשים ולבקש חסימה של משתמשים מסוימים

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) החלה אתמול (ד') להשיק שורה של אמצעי בקרה חדשים לשמירה על הפרטיות, במסגרת המאמצים לסייע למשתמשים לקבוע מי יוכל לראות את המידע האישי שהם מעלים לרשת החברתית הגדולה בעולם, שמונה כמיליארד משתמשים.

הכלים החדשים יסייעו להגדיר מי יוכל לצפות בתמונות, בתגובות ובשאר פריטי המידע שמופיעים בחלקים שונים של דפי הרשת החברתית, וכן לדרוש הסרה של תמונות שנויות במחלוקת שבהן מופיעים המשתמשים. קיצור דרך חדש שמופיע בראש הדף מעניק גישה מהירה לרבות מהגדרות הפרטיות, שמסייעות, בין השאר, לקבוע מי יוכל לפנות למשתמשים ולבקש חסימה של משתמשים מסוימים.

סם לסין, מנהל מוצר בפייסבוק, מסר שהשינויים נועדו לאפשר למשתמשים לחוש בנוח ברשת החברתית. "כשהמשתמשים מכירים את אמצעי הבקרה ואת התפיסות שמאחוריהם, הם יכולים לתת ברשת את האמון הנדרש", אמר.

השינויים בהגדרות הפרטיות מצטרפים לשינויים במדיניות הפרטיות של הרשת החברתית עליהם נערכה לא מכבר הצבעה. שינויים אלה כללו שיתוף של נתוני משתמשים עם אינסטגרם (Instagram), יישום שיתוף התמונות שפייסבוק רכשה לא מכבר, והקלה על ההגבלות על משלוח הודעות בדואר האלקטרוני בין החברים ברשת. כמו כן, הם כללו ביטול של ההצבעות שנערכו עד כה לגבי שינויים במדיניות, ובמקום מנגנון ההצבעה יופעל דף תלונות שייענו סלקטיבית על ידי מנהלת הפרטיות הראשית של פייסבוק, ארין איגן, בתשדיר אינטרנט קבוע שתערוך.

בהצבעה שנערכה על השינויים האחרונים לא הגיע מספר המצביעים נגד אפילו ל-600 אלף משתמשים – הרבה פחות מכ-300 מיליון משתמשים, הרף הנחוץ כדי שההצבעה תחייב את החברה. זאת, מאחר שהכלל הנוכחי קובע שרק כאשר מניין המצביעים מגיע ל-30% מכלל המשתמשים בפייסבוק, ההצבעה מחייבת אותה.

שני ארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות פנו עוד בחודש שעבר לפייסבוק בבקשה לבטל את השינויים המתוכננים בתנאי השירות. במכתב ששלחו למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, טענו מנהלי הארגונים Electronic Privacy Information Center ו-Center for Digital Democracy, כי "השינויים שמציעה פייסבוק עומדים בסתירה לתנאים של הסכם הפשרה שהושג לא מכבר עם רשות הסחר הפדראלית (FTC)". זאת, משום ששיתוף המידע עם אינסטגרם פותח פתח לפרופילים אחודים של המשתמשים, על סמך נתונים שמקורם הן באינסטגרם והן בפייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים