תוכן שיווקי

לקראת אירוע | נתן הוכמן, מפעיל: "דפוס האופסט יורד משמעותית במקביל לגידול חד בהדפסה דיגיטלית"

לקראת הכנס השנתי של מפעיל, יום ג', ה-18 בדצמבר, אונו - המגדל העגול עזריאלי

13/12/2012 14:28

מאת הילל יוסף

"המגמות העולמיות הן שדפוס האופסט יורד משמעותית לעומת גידול חד מקביל בעולם ההדפסה הדיגיטלית והדפסה לפי דרישה, עד ירידה של עשרות אחוזים מנתח שוק האופסט בעקבות הנטייה להדפסה בזמן אמת", אמר נתן הוכמן, מנהל מחלקת פתרונות במפעיל. הוכמן התראיין לקראת הכנס השנתי שתערוך החברה אחר הצהריים ביום ג', ה-18 בדצמבר, באונו – המגדל העגול עזריאלי, תל אביב.

לדברי הוכמן, "מפעיל עוסקת בתחום ההדפסה בפורמט רחב. זה יותר מעשור וחצי אנו נציגים של קיפ (KIP) וריקו (RICOH), חברות המספקות מדפסות בפורמט רחב בלייזר. בנוסף, אנו נציגים של קונטקסט (contex) בתחום הסורקים של חומר בפורמט רחב. מזה חמש שנים אנו שותפי זהב מועדפים של HP למדפסות בפורמט רחב ונותני שרות מוסמכים".

מפעיל, אמר הוכמן, "זיהתה בשוק התעניינות הולכת וגוברת לפתרונות הדפסת פרודקשן, שחור-לבן וצבע. המדובר במדפסות דיגיטליות מקצועיות, המדפיסות במגוון מהירויות, עד 135 דפים בדקה. הדפסת פרודקשן היא הדפסה באיכות גבוהה ומסוגלת לעמוד בעומסי עבודה של מאות אלפי הדפסות, עם אפשריות גימור נרחבות, המיועדת לריצות קצרות ובינוניות עם מידע משתנה ועונה על הצורך של הדפסה בזמן אמת ובכמויות לפי דרישה.

לפני כשנתיים, אמר הוכמן, החליטה מפעיל להתמקד בתחום. "הקמנו מחלקה חדשה, לטובת מיקוד בהדפסת פרודקשן. ובתוך זמן קצר הפכה מפעיל לשחקן משמעותי בעולם הדפוס הדיגיטלי, עם בסיס התקנות החוצה ארגונים, בתי דפוס מובילים. תחום זה מהווה מנוע צמיחה חשוב במפעיל כיום". הוא הוסיף כי "לפני שנתיים, במסגרת כנס PRINT 2010, השקנו את הפעילות בתחום על ידי הצגת מדפסת פרודקשן של Ricoh. במהלך שנת 2011 מפעיל זכתה במכרז מהותי של משרד הביטחון למדפסות פרודקשן שחור-לבן. בתערוכת PRINT 2011 הציגה מפעיל את הדור החדש של מדפסות הפרודקשן מבית Ricoh, ולקראת סוף אותה שנה נסגרו עשרות עסקאות של קו מדפסות זה. במהלך השנה האחרונה, חגגנו את התקנת הפרודקשן ה-100 בשוק הישראלי.

בכנס DRUPA השנה, אמר הוכמן, "הושקה מדפסת 7800 KIP, המשלבת פורמט רחב צבעונית-לייזר במהירות חמישה מטרים בדקה בצבע מלא, וששה מטרים שחור-לבן – באיכות 1200 DPI, עם פלט עמיד ל-UV ולמים. יש לנו מגוון מוצרים רחב, מיצרנים שונים, הכולל סורקי קונטקסט לפורמט רחב, מדפסות פורמט רחב משולבות לייזר, צבע ושחור-לבן של KIP, מדפסות משולבות פורמט רחב של HP בהזרקת דיו במגוון מהירויות, ומדפסות פרודקשן של Ricoh".

תוכנות נילוות להדפסה
המגמה של ירידת דפוס האופסט, הסביר הוכמן, "מביאה לכך שארגונים רוכשים מדפסות מהסוגים שציינו ועוברים לעבוד 'בתוך הבית', משום שהשימוש במדפסות המקצועיות, קל, זמין וכלכלי, מעבר לאבטחת המידע ושמירתו בארגון ולשליטה בזמינות העבודה. במקביל, אנו עובדים מול בתי דפוס שזונחים את האופסט לטובת הדפסה דיגיטלית. אנו מספקים שתי פעילויות: האחת, מכירה של המכונות, והשנייה, תחזוקה ותפעול שלהן".

נושא חשוב לא פחות, אמר הוכמן, הוא פעילות מפעיל באספקת מגוון פתרונות תוכנה נילווה. כך, אמר, "אנו מספקים תוכנה המבצעת הדפסת מידע משתנה (לדוגמה, חשבון של חברת אשראי ללקוחותיה, או פרסום מותאם אישית). פתרונות תוכנה אחרים מטפלים בתהליכי העבודה בבית הדפוס, או בארגון, בהיבט של אופן ההפקה, המאפשר לעשות כמה פעולות במקביל. לדוגמה – להפיק במקביל גם פנקס קבלות, וגם קטלוג. תהליך התופס תאוצה הוא Print 2 web, בו הלקוח שולח להדפסה דרך הווב לבית הדפוס או פנימה לארגון".

"מפעיל רואה בתחום הפורמט הרחב והפרודקשן תחום חשוב", סיכם הוכמן, "ומשקיעה מאמצים רבים להשגת טכנולוגיות עדכניות ופתרונות מיטביים".

אירועים קרובים