קרב הפטנטים: מיקרוסופט ומוטורולה מבקשות חיסיון משפטי

שתי החברות מבקשות שפרטים אודות הסכמי תמלוגים ותוכניות מסחריות עתידיות יקבלו חיסיון – וגם שפרטים אלו יעברו עריכה בפרוטוקולים ציבוריים ● זאת, חרף הביקורת כי משפטים בבתי משפט ציבוריים צריכים להיות פתוחים לכל ● ההתדיינות המשפטית בין החברות מעוררת עניין בתעשייה, שכן עניינה הוא הבעלות על הטכנולוגיה שעליה מבוססים סמארטפונים, השוכנת גם במכשיריהן של אפל, סמסונג, נוקיה ועוד

מיקרוסופט (Microsoft) ומוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), שנרכשה על ידי גוגל (Google) השנה, ביקשו מבית המשפט בארה"ב להתיר להן להגיש כמה פרטים בסיכומי המשפט תחת חיסיון – וגם שפרטים אלה יוסוו ויעברו עריכה בפרוטוקולים הציבוריים. המדובר בפרטים הקשורים לתנאי הרישוי של מוטורולה עם חברות מצד שלישי ולתוכניות העסקיות והשיווקיות לעתיד של מיקרוסופט בקשר למוצריה. עוד ביקשה מוטורולה להשאיר תחת חיסיון כמה מסמכים הקשורים למשא ומתן על הסדר שהחל בין שתי החברות, בטענה ששמירה על סודיותם תעודד פתיחות בשיחות עתידיות ותקל על הגעה להסדר.

שתי ה"מתגוששות" שוקדות כעת על הכנת סיכומי המשפט, שהתקיים באמצע נובמבר השנה, מול השופט, שצריך להחליט על שיעור התשלום שיהיה על מיקרוסופט לשלם למוטורולה עבור השימוש בטכנולוגיית אלחוט חיונית ותקנית שמיקרוסופט משתמשת בה בקונסולת המשחקים Xbox ובמוצרים נוספים. ההתדיינות המשפטית בין החברות מעוררת עניין בתעשייה, שכן עניינה הוא הבעלות על הטכנולוגיה שעליה מבוססים סמארטפונים, השוכנת גם במכשיריהן של אפל (Apple), סמסונג (Samsung), נוקיה (Nokia) ואחרות.

במהלך המשפט גילה השופט, ג'יימס רובארט, הבנה באשר לרצונן של החברות לשמור על סודיות בנוגע להסכמי תמלוגים על פטנטים ולתוכניות מסחריות עתידיות. זאת, למרות שהובעה על כך ביקורת מצד כאלה שחושבים שמשפטים בבתי משפט ציבוריים צריכים להיות פתוחים לכל. השופט דאג לפנות את אולם המשפט בכל פעם שעלו בדיונים פרטים רגישים וסודות מסחריים.

"מאותם טעמים הכרחיים שבגללם הסתיר בית המשפט עדויות כאלה במהלך המשפט, ראוי ועקבי יהיה לנקוט אותה גישה בהקשר לסיכומי המשפט של החברות", טענו מיקרוסופט ומוטורולה בבקשתן.

פסק הדין של השופט לא עתיד להינתן לפני השנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים