טרנד מיקרו: האיום המרכזי ב-2013 – נוזקות ביישומי אנדרואיד

מספר הנוזקות ביישומי אנדרואיד יגיע ב-2013 למיליון - פי שלושה לעומת השנה החולפת - כך חוזה חברת אבטחת המידע ● עוד עולה מהתחזית, כי בשנה הקרובה ייווצר "מרוץ חימוש" בין פושעי סייבר ליצרני אבטחה לאנדרואיד ● החוקרים אף חוזים שתשתיות מיחשוב הענן ימשיכו להוות כר לפעילות סייבר עוינת וכי הפושעים הקיברנטיים ימצאו מקלט באפריקה, בשל השימוש הגובר והולך באינטרנט שם והחולשה של גורמי החוק באכיפה נגד פשיעת סייבר

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

האיומים על מכשירים מבוססי אנדרואיד (Android) ועל תשתיות מיחשוב ענן, כמו גם השימוש הגובר במכשירים דיגיטליים ימשיכו להיות במוקד פשעי הסייבר, שיתאפיינו ברמת מורכבות גבוהה יותר – כך עולה מתחזית שפרסמה טרנד מיקרו (Trend Micro) לשנת 2013.

על פי החברה, שיש לה נציגות בישראל ושזברה טכנולוגיות משמשת כמפיצה ללקוחותיה העסקיים, האיום המרכזי בשנה הקרובה יגיע מכיוונם של יישומים מבוססי אנדרואיד הכוללים נוזקות. מספרם של אלה צפוי לעמוד השנה על כמיליון לעומת 350 אלף נוזקות שאותרו במהלך 2012. הגורם לזינוק זה נעוץ בהתרחבות השימוש באנדרואיד, שיהפוך את מערכת ההפעלה הזו לשחקן הדומיננטי בשוק המובייל, ממש כפי שחלונות (Windows) שלטה בעולם המיחשוב.

לדברי מומחי חברת אבטחת המידע, הצלחה זו תביא בשנה הקרובה ליצירת "מרוץ חימוש" בין פושעי סייבר ליצרני אבטחה לאנדרואיד, באופן שמזכיר את המצב ששרר לפני כעשור בשוק אבטחת המידע, בכל הנוגע למערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft).

עוד עולה מהתחזית, כי ריבוי פלטפורמות מיחשוב ומכשירים הופכים את אבטחת המידע למורכבת וקשה יותר. סביבת מערכת ההפעלה, שהתבססה על המרכזיות של חלונות, התחלפה וכיום היא מאופיינת בשימוש במגוון רחב של מערכות הפעלה, במיוחד הודות להופעת הטלפונים החכמים והטאבלטים. כל מערכת מביאה שימוש ייחודי וממשק שונה וכל אחת דורשת התייחסות שונה. כמו כן, ככל שהפעילות המקוונת עברה מדפדפן ליישומים, כך היכולת לתת מענה אבטחה הגנתי מדויק הופכת להיות קשה יותר.  עם זאת, חוזים חוקרי טרנד מיקרו, תהליך האימוץ האיטי של חלונות 8 (Windows 8) מצד ארגונים יביא לכך שהצרכנים ייהנו מרמת אבטחה גבוהה יותר סביב מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט.

החוקרים צופים בנוסף, כי תשתיות מיחשוב הענן ימשיכו להיות מטרה מרכזית לפעילות עוינת של גורמי לוחמת סייבר.

כמו כן, יבשת אפריקה צפויה, על פי טרנד מיקרו, להפוך מקלט לעברייני סייבר. הסיבות העיקריות לכך הן תשתיות האינטרנט ההולכות ומשתפרות ביבשת זו והחולשה של גורמי אכיפת החוק המקומיים נגד פשיעת סייבר.

בדו"ח נכתב, כי "החיים הדיגיטליים, שימשיכו לתפוס מקום מרכזי בחיינו, יגרמו לפשעי סייבר במקומות לא צפויים, כגון טלוויזיות ומכשירים ביתיים. בשנת 2013 נהיה עדים לעלייה במתקפות סייבר, במטרה לפגוע בתשתיות מידע ואף לפגוע פיזית במדינות וגופי ממשל".

לסיכום כתבו החוקרים, כי "למרות ההצלחה של מדינות מסוימות בהקמת יחידות למלחמה בפשעי סייבר, ייקח עוד כשלוש שנים עד שרוב המדינות המתועשות ישלימו מהלכים של פעילות אכיפה יעילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים