מניות אפל ממשיכות לרדת: הצפי המופחת במשלוחים הצניח את המניה ל-508.5 דולרים

גם התגובה הצוננת לה זכה ה-iPhone 5 לא סייע לערך המניה, שצנח ברבע משער השיא שלה בספטמבר - 705.07 דולרים

הפרה זכויות של קניין רוחני. אפל

מה קורה לאפל (Apple)? בעקבות קבלת הפנים הצוננת לה זכה ה-iPhone 5 בסין, ובשילוב עם התחזיות על הפחתה במספר המשלוחים מצד אנליסטים – צנחו מניות אפל בכמעט 4% בסוף השבוע, והגיעו לשפל של 508.5 דולרים למניה. בסך הכל איבדה מניית אפל כרבע משער השיא שלה בספטמבר, שעמד על 705.07 דולרים, מאז שגוברת יותר ויותר התחרות מצד מכשירי הסלולר מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

אנליסט מבנק ההשקעות ג'פריס (Jefferies) הפחית את הערכת המשלוחים של מכשירי אפל ברבעון הראשון של 2013 מ-52 ל-48 מיליון מכשירים, והוריד את שולי הרווח של החברה ב-2% – ל-40%.

גם חטיבת המחקר של בית ההשקעות UBS חתכה את מחיר היעד של מניית אפל ל-700 דולרים, מן היעד הקודם שפרסמה, שעמד על 780 דולרים – בעקבות צפי נמוך יותר למשלוחים של מכשירי iPhone ו-iPad.

לדברי האנליסטים, הם נקטו בהערכות שמרניות יותר לגבי הגידול של אפל לאחר שביצעו בדיקות בשרשרת האספקה של החברה, ומצאו שפחות מכשירי iPhone מצויים בתהליכי ייצור.

בנוסף, ציין האנליסט מ-UBS, ש-"כמה ממקורותינו הסיניים אינם צופים שה-iPhone 5 יזכה לאותה ההצלחה לה זכה ה-iPhone 4s במדינה". אפל השיקה את ה-iPhone 5 בסין בסוף השבוע – צעד שרבים ציפו שיספק לחברה מקופרטינו התאוששות מן הירידה בנתח השוק שלה בסין, ואולם דיווחים ראשוניים מראים שהביקוש אינו גדול כל כך כפי שצפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים