סיסקו מוכרת את חטיבת נתבי הלינקסיס שלה

על פי הערכות של אנליסטים, החטיבה, שסיסקו רכשה אותה ב-2003 תמורת 500 מיליון דולרים, צפויה להימכר במחיר נמוך יותר, מאחר ששולי הרווח במכירת הנתבים הללו נמוכים ● המכירה היא חלק מהאסטרטגיה של סיסקו לעזוב את השוק הצרכני-פרטי ולהתמקד, לצד ציוד ושירותים בעולם התקשורת, בעסקי התוכנה שלה ובאספקת שירותי טכנולוגיה

ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו. צילום: פלי הנמר

ענקית התקשורת סיסקו (Cisco) מציעה למכירה את חטיבת נתבי הלינקסיס (Linksys) שלה. החברה פרסמה הודעה על כך אתמול (א') ונכתב בה, כי לצורך המכירה העתידית היא שכרה את שירותי בנק ברקליס (Barcklies).

על פי הערכות של אנליסטים, החטיבה, שסיסקו רכשה אותה ב-2003 תמורת 500 מיליון דולרים, צפויה להימכר במחיר נמוך יותר, מאחר ששולי הרווח במכירת הנתבים הללו נמוכים.

המכירה של סיסקו את חטיבת הנתבים האלחוטיים הביתיים היא חלק מהאסטרטגיה של סיסקו לעזוב את השוק הצרכני-פרטי ולהתמקד, לצד ציוד ושירותים בעולם התקשורת, בעסקי התוכנה שלה ובאספקת שירותי טכנולוגיה. במסגרת הארגון מחדש, בכוונתה של סיסקו למקד את פעילותה בעולם הארגוני ולא בזה הצרכני-פרטי. בשל כך, היא תשקיע את משאבי המו"פ והמכירות בעיסוקי הליבה שלה – בעולם התקשורת.

באפריל אשתקד סגרה ענקית התקשורת את חטיבת הווידיאו שלה ופיטרה 550 עובדים במסגרת מהלכי ארגון מחדש. סיסקו אף הפסיקה את פיתוח וייצור מצלמות הווידיאו פליפ (Flip), שהתבססו על רכישת חברת Pure Digital Technologies – רכישה שבוצעה לפני יותר משלוש שנים תמורת 590 מיליון דולרים. כמו כן, בשל הירידה ברווחיה פיטרה ענקית התקשורת השנה קרוב ל-8,000 מעובדיה.

דוברי סיסקו וברקליס סירבו להגיב לידיעה.

לצד לינקסיס, סיסקו פועלת בשוק הביתי עם סיינטיפיק אטלנטה (Scientific Atlanta), שמספקת ממירי קופסה לטלוויזיות. במרץ השנה הודיעה סיסקו, כי תרכוש את NDS הישראלית לשעבר תמורת חמישה מיליארד דולרים. מרכז המו"פ של NDS פועל מהר החוצבים שבירושלים ומעסיק 1,300 עובדים. שאר 5,300 עובדי החברה מועסקים בחו"ל. בין לקוחותיה של NDS נמנות חברות הטלוויזיה הגדולות בעולם, דוגמת רשת סקיי (Sky) הבריטית, הטלוויזיה הסינית CCTV וחברת הכבלים הגרמנית Kabel Deutschland. על לקוחות NDS בישראל נמנות פרטנר, יס (yes) והוט (HOT).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים