תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם יקי שאלתיאל, מנהל פעילות הייעוץ לעולם התשתיות הארגוניות ב-HP בישראל

17/12/2012 15:32

שלום יקי. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום רב. שמי יקי שאלתיאל, כאמור, ואני מנהל את פעילות הייעוץ לעולם התשתיות הארגוניות, עם דגש על וירטואליזציה, מרכזי מחשוב ואחסון. אני 15 שנים ב-HP, במגוון תפקידי ייעוץ, ועובד רוחבית מול כל הלקוחות הגדולים במשק.

מהם האתגרים שאתה רואה כים אצל הלקוחות?
בשנים האחרונות ישנה מגמה ברורה של התיישנות מתקני המחשוב, תוך עלייה חדה בדרישות המחשוב הארגוניות. במקביל הרגולציה והמציאות הבטחונית מחייבת לקוחות לתכנן ולבנות אתרי DR. כאן אנחנו נכנסים לתמונה, עם שילוב של ייעוץ על טכנולוגי הכולל את ניתוח צרכי הארגון, תכנון הפתרונות ויישום, וזאת ע"י שילוב מגוון של מומחים מובילים בתחומם בכל נושא.

אנחנו מכירים את המושג רילוקיישן מתחומי תוכן אחרים (קרי העברה של אנשים מארץ לארץ/אזור וכו'). מה זה בעצם Relocation, ואיך זה קשור לנושא תשתיות אחודות?
בסופו של דבר, כל ארגון שעומד בפני הקמה של חדר מחשב חדש, מעבר משרדים, בניית אתר DR או שיפוץ מתקן קיים, עומד בפני הצורך להגירה של מרכז המחשבים שלו ו/או המשתמשים הארגוניים. ל-HP ישראל ניסיון של מעל 10 שנים בפרוייקטים מסוג זה. לצורך הגירה, או Relocation, נדרש תהליך מורכב למדי של פירוק לגורמים של כל מערכות ה-IT, למידת קשרי הגומלין בינהם, ובנייה של תוכנית הגירה שמתאימה לצרכי הארגון עם מינימום הפרעה לארגון וללקוחותיו. תהליך מסוג זה ביצענו בהוט, פז, שטראוס, טבע, בצבא, אינטל, משרד הרווחה, הבנקים הגדולים ולקוחות רבים נוספים.

איפה הערך ללקוח?
פרוייקט הגירה הנו אחד מהמשימות המורכבות ביותר בעולם ה-IT, משימה שרוב הלקוחות יבצעו פעם אחת בחיים במהלך הקריירה הארגונית שלהם. מעבר לכך הגירה דורשת משאבים רבים שלא זמינים ביום יום של הלקוח. הלקוח עלול להפסיד כסף רב ומוניטין מהגירת חדר מחשב כושלת, ולפיכך זה קריטי לקחת שותף מנוסה שחי את העולם הזה ומבצע פרוייקטים דומים בשוטף. בכל פרוייקט מחדש אנו עוזרים ללקוח ללמוד מחדש את המערכות שלו בראייה שונה מראיית התפעול הרגילה, מגדירים איתו את האסטרטגיה הנוכונה ביותר עבורו, ועוזרים לו לעבור בצורה חלקה לאתר החדש.

למה HP? ולמה עכשיו?
חברת HP הנה אחת ממובילות השוק הבולטות בתחום זה, עם עשרות לקוחות מרוצים ועם מערך יועצים ומנהלי פרוייקטים מנוסים. ל-HP יש יועצים בכל ממחזור החיים של ההגירה, החל מהגדרת הבסיס ל-DC החדש, דרך איפיון ה-DC החדש ואסטרטגיית ההגירה, ועד לביצוע ההגירה בפועל.

תודה יקי. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפיסה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים