תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | חמשת השלבים של VMware לאימוץ הווירטואליזציה

17/12/2012 15:34

וירטואליזציה עזרה לחברות מסביב לעולם להפוך את תשתית ה-IT שלהם לחסכונית יותר, בזמן, באנרגיה ובמשאבים כספיים. זאת תוך הגברת הגמישות היעילות ויצירת פתרון אחסון וגיבוי אופטימאלי. כחלוצת הווירטואליזציה המודרנית VMware יצרה מהפך בתעשיית ה-IT השיפור ניכר בכל מימד של  תחנות העבודה ומרכז הנתונים. פלטפורמת הווירטואליזציה של VMware מעניקה תמיכה לכל הסביבה הטכנולוגית החל משרתים, לאחסון, רשתות, אבטחה ניהול, ומערכות הפעלה.

השלב הראשון: הפרדה
השלב הראשון של הווירטואליזציה הוא הפרדה של פונקציות מקומיות של מחשב מהתשתית הפיסית. השלב הראשון הוא קריטי כיוון שהוא שובר את קשרים בין החומרה הפיסית שעליה התוכנה מותקנת. למעשה, וירטואליזציה של VMware מבודדת את מערכת ההפעלה והאפליקציות שרצות מעליה ומריצה  אותם יחד מעל חומרה וירטואלית. מערכות ההפעלה והאפליקציות הופכים לקובץ תוכנה המהווה את המכונה וירטואלית.

השלב השני: קונסולידציה
על ידי בידוד מערכות ההפעלה והאפליקציות השונות והכנסתם לתוך מכונה וירטואלית אחת, השרת הווירטואלי מאפשר למספר רב של אפליקציות ומערכות הפעלה לרוץ על כל חומרה ללא קשר לקונפיגורציה ולחלוק אותה תשתית חומרה באופן בטיחותי. ארגונים משתמשים בטכנולוגיה זו בכדי לפצל שרתים מבוססי 86x  למספר שרתים וירטואליים, כמו כן נעשית קונסולידציה לאפליקציות ואיחוד של מספר מערכות הפעלה על אותה חומרה לאורך הגדרות חומרה שונות (באופן נח למשתמש ובעלויות מוזלות). פתרונות VMware מאפשרים, לאלפי לקוחות, ארגונים קטנים וחברות אנטרפרייז בין לאומיות לוותר על 90 אחוז או יותר מהשרתים במרכזי הנתונים שלהם ולשפר את רמת היעילות של השרתים הנותרים מ- 5-15 אחוזים ל 60-80 אחוזים כיום. לעיתים הכפילו או שלשו החברות את היחס בין השרתים לשרת המרכזי. כל אלה הוזילו את עלויות התפעוליות בכ-50 אחוז והעלו את זמן תגובה לשרת ב-70 אחוז.

השלב השלישי: אגירה או צבירה
על ידי קונסולידציה של שרתים ויצירת שרת וירטואלי עצמאי נוצר מצב בו מספר שרתים וריטואלים יכולים לפעול על מחשב פיסי אחד. השלב הבא בתהליך הווירטואליזציה מאפשר לחברות לאגור מצבור של מחשבים לתוך מאגר משאבים הכולל CPU זיכרון, אחסון ורשתות, אשר יוכל באופן גמיש להעניק משאבי מחשוב בכל מקום לפי דרישה. מאגר משאבים זה הוא גמיש יותר ממחשב רגיל. במידה ואחד המחשבים הפיסיים במאגר קורס, שאר המחשבים פשוט אוספים ממנו את העבודה ממשיכים הלאה בעבודתם. כעת חברות IT יכולות לספק צרכי מידע לפי הדרישה בלא צורך בהקצאת משאבים מיותרת. בדומה למהפכה שיצרה שיטת Just in-time בניהול המצאי אצל יצרנים וקונים.

השלב הרביעי: אוטומציה
יעילות נוספת מגיעה כאשר צוות ה-IT עובר לשלב של אוטומציה של השירותים שמספקים ללקוחותיהם. התשתית הווירטואלית מאפשרת למכן אספקת שרתים, תכנון קיבולת, איזון עומס, התאוששות מאסונות, ניהול כוח, ועוד.

השלב החמישי: שחרור
כשהווירטואליזציה נהיית סטנדרט בארגון תשתית אחידה נפרשת מעל למרכזי מידע ומגשרת בין  גבולות תאגידים. דבר שמאפשר איחוד בטוח של משאבים מקומיים ורחוקים לענן מחשוב אחד.  דבר המבטיח טיב שירות על ידי שימוש משאבים באופן שאינו תלוי במיקומם.

אירועים קרובים