עובדי פלאפון הפגינו מול מטה החברה בגבעתיים

"לא נעמוד מנגד בזמן שמנכ"ל פלאפון, גיל שרון, פוגע בזכות היסוד - זכות ההתאגדות", נכתב בדף הפייסבוק שקרא להפגנה ● המפגינים: "זה לא מאבק על כסף, זה מאבק על כבוד וקיום ועל היומיום שלנו" ● פלאפון: "4,250 מתוך 4,500 עובדי פלאפון אינם שובתים וממשיכים לעבוד כרגיל"

עוד סיבוב בקרב בין הוועד להנהלת פלאפון. צילום: דני זודקביץ'

עובדי פלאפון ממשיכים בעיצומים ובהפגנות: מאות הפגינו היום (ב') בצהריים במשך כשעה מול מטה החברה בגבעתיים, בהפגנה שהוביל ועד העובדים הזמני. "לא נעמוד מנגד בזמן שמנכ"ל פלאפון, גיל שרון, פוגע בזכות היסוד – זכות ההתאגדות", נכתב אתמול בדף הפייסבוק (Facebook) שקרא להפגנה. "עובדים, פעילים חברתיים, לקוחות וכל מי שחש זעזוע מאטימות המנכ"ל, יגיע מחר, ה-17/12/12, למטה החברה ויגיד: עובד מרוצה = לקוח מרוצה. גיל שרון, תתעורר, העובדים שווים יותר".

בין הקריאות שנשמעו בהפגנה היתה גם זו של ענבל מלכה זכות, מדריכה במחלקת ההדרכה בפלאפון, הפעילה בוועד ההקמה של מאבק העובדים: "זה העתיד שלנו, של הילדים שלנו והמאבק שלנו. יש אנשים שמדברים על ההיסטוריה, אבל אנחנו כותבים את ההיסטוריה. יבוא יום ואתם תהיו גאים שהייתם כאן. אנחנו עושים היסטוריה. זה לא מאבק על כסף, זה מאבק על כבוד וקיום ועל היומיום שלנו".

דפנה כהן נוריאל, סגנית דובר ההסתדרות, ציינה בפני אנשים ומחשבים, כי "אנו קוראים להנהלה להפסיק להתעמר בעובדים ולהיכנס למשא ומתן להסדרת תנאי העסקת העובדים במסגרת הסכם קיבוצי. לא ייתכן שהנהלת החברה תתעמר בעובדים, שבסך הכל רוצים זכויות. לא ניתן יד לזה ונמשיך במאבק עד אשר יהיה הסכם לחברת פלאפון".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, השיבה כהן נוריאל, כי אם דרישותיהם לא תיענינה, בכוונת העובדים להחריף את המאבק עד אשר יהיה הסכם.

"לא נעמוד מנגד בזמן שמנכ"ל פלאפון פוגע בזכות ההתאגדות". עובדי פלאפון. צילום: דני זודקביץ'

"אנו קוראים להנהלה להפסיק להתעמר בעובדים". עובדי פלאפון. צילום: דני זודקביץ'

מדוע הוועד לא מציג בפני ההנהלה את רשימת 1,760 העובדים שחתמו על טופס ההצטרפות להסתדרות, ובכך יכול העניין להתבהר?
"ההנהלה כלל אינה רוצה להיפגש עם העובדים, וכשההסתדרות פונה אליה בבקשה לשבת לשולחן המשא ומתן, לראות את הרשימה המלאה ולדון בנושא – היא טוענת כי אינה מכירה כלל בהתאגדות וכי אינה מכירה בהסתדרות כגוף יציג של העובדים".

"מאבק על כבוד וקיום ועל היומיום שלנו". עובדי פלאפון. צילום: דני זודקביץ'נראה שגם אם מרבית התגובות בדף הפייסבוק של התאגדות העובדים אוהדות ותומכות במאבק העובדים, מובעת גם תמיהה, כפי שכתב אחד העובדים: "אני תומך בוועד, אך עלתה בי תהייה. למה שלא פשוט תפרסמו את כל הטפסים באינטרנט? לדעתי אתם משחקים לידי ההנהלה. אפילו אני כבר מתחיל לפקפק בכמות האמיתית של הטפסים".

דוברת פלאפון מסרה בתגובה: "בהפגנה שנמשכה כשעה מתחת למשרדי פלאפון השתתפו כ-100 מפגינים, מרביתם אינם עובדי החברה. יודגש כי 4,250 מתוך 4,500 עובדי פלאפון אינם שובתים וממשיכים לעבוד כרגיל. החברה פועלת כסדרה והשירות לא נפגע".

יצוין, כי בסוף השבוע הודיעה ההסתדרות, כי תממן את משכורותיהם של עובדי פלאפון השובתים מקרן השביתות של ההסתדרות.

השתתף בהכנת הידיעה: דני זודקביץ'

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    ההתנהלות של הנהלת פלאפון, תפגע בעסקי בחברה, כשהציבור יימנע מרכישת שירות בחברה שנוהגת בעובדיה כחזיר קפיטליסטי.

אירועים קרובים