תוכן שיווקי

ג'ון ברייס מכללת היי-טק, המרכז האקדמי דן וקבוצת אנשים ומחשבים ישתפו פעולה בקורס חדש לניהול פרויקטי תוכנה

17/12/2012 16:53

מאת צי'זמן נדלר

סטטיסטיקות עדכניות מעולם ניהול הפרויקטים בעולם התוכנה מציגות מצב מדאיג של כישלון בחלק גדול מהפרויקטים. הסטטיסטיקות מציגות כישלון חלקי או מלא של אחוז גדול מן הפרויקטים (!!!), אשר לא עמדו בתקציביהם, בלוחות הזמנים שלהם ו/או בתכולתן. אחת מהסיבות המרכזיות לכשל בניהול פרויקטי תוכנה נובע מניהול פרויקט לקוי. ניהול פרויקטי תוכנה הינו תפקיד מורכב הדורש שילוב ייחודי של מיומנויות מקצועיות יחד עם מיומנויות אישיות ושימוש במתודולוגיות ושיטות עבודה נכונות.

בעקבות הדרישות שעלו מהשוק למיסוד תהליכי ההכשרה של מנהלי פרויקטים בעולם התוכנה, הכריזו ג'ון ברייס מכללת היי-טק, המרכז האקדמי דן וקבוצת אנשים ומחשבים, על שיתוף פעולה בהעברת קורס ניהול פרויקטי תוכנה הכולל הכנה למבחני PMP.

קורס ניהול פרויקטי תוכנה (Software Project Management) העדכני נבנה במטרה להכשיר ולשדרג את הידע של המנהל בניהול פרויקטי התוכנה וה-IT תוך העלאת סיכויי ההצלחה של הפרויקט לעמוד ביעדיו ובתכולות שלו. המחזור הראשון של הקורס ייפתח ב-27 בינואר 2013.

פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשביםערן לסר, מנכ"ל ג'ון ברייס מכללת היי-טק, מציין ש-"הקורס נבנה במתכונת ייחודית, בה שזורות הכשרות בשלושה צירים עיקריים: מתודולוגיות ניהול פרויקט, הכנה למבחן ההסמכה ל-PMP – ההסמכה הידועה והפופולארית ביותר לניהול פרויקטים, ומתודולוגיות והסוגיות הייחודיות בניהול פרויקטים בעולם התוכנה ו-IT. הקורס פורס בפני משתתפיו תכנים מעולם ניהול הפרויקטים, בהם תכנון לוחות זמנים, תקציבים ומשאבים, טכניקות מעקב ובקרה וניהול איכות הפרויקט, היבטים בתחום מערכות המידע ופרויקטי התוכנה, כגון מחזור חיי מערכת התוכנה, הכרתן של מתודולוגיות וטכנולוגיות פיתוח ותפיסות חדשניות. על מנת להקנות כלים מעשיים משולב במתכונת הקורס לימוד כלי ה-Project בגרסת 2010 ככלי עזר למנהל הפרויקט".

פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, מציין כי "בעידן המודרני, מתחילים ארגונים רבים לבחון טכניקות ומתודולוגיות ניהול פרויקטים חדשניות, המאפשרות גמישות רבה יותר ויכולת דינאמיות ותגובה מהירה. טכניקות אלו נכללות תחת עולם התוכן הנקרא Agile ('גמישות'). קבוצת אנשים ומחשבים, ג'ון ברייס מכללת היי-טק והמרכז האקדמי דן, בנו קורס ניהול פרויקטי תוכנה שבו לראשונה משולב מודול מלא בנושא מתודולוגיות ניהול עדכניות מעולם ה-Agile, וכולל התייחסות למתודולוגיית הניהול הנקראת SCRUM וכובשת את העולם. כרובד נוסף, יכירו משתתפי הקורס את תפיסת העולם החדשנית שמנחיל ה-Agile ויפתחו גם לעולם זה של אפשרויות חדשניות".

אירועים קרובים