דלויט: חצי מבכירי ההון-סיכון רואים באנג'לים מקור מימון משמעותי יותר לסטארט-אפים מהקרנות

38% בלבד מהם רואים בקרנות ההון-סיכון כמקור המימון הבולט של חברות הסטארט-אפים - כך על פי סקר ה-VC Indicator לרבעון השלישי, שערכה Deloitte בריטמן אלמגור זהר ● עוד עולה מהסקר ש-60% מהבכירים חוזים שחברות הניו-מדיה הישראליות יהפכו לשחקניות גלובאליות משמעותיות, שהעסקות בעולם אבטחת המידע יעלו בקרוב ושהבחירות לא צפויות להשפיע על הענף

50% מבכירי קהילת ההון-סיכון בישראל מדרגים את האנג'לים כמקור המימון המוביל לחברות סטארט-אפ בישראל, מבחינת מספר עסקות,  יותר מאשר קרנות ההון-סיכון – כך עולה מסקר ה-VC Indicator לרבעון השלישי של שנת 2012, שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר. קרנות ההון-סיכון הגיעו למקום השני בסקר, עם 38%, ואחריהן דורגו החממות הטכנולוגיות, עם 8%.

הסקר נערך בקרב מנהלים ושותפים בקרנות ההון-סיכון בישראל, זו הפעם ה-42. עוד עולה ממנו, כי 60% מבכירי קרנות ההון-סיכון בארץ מאמינים, כי חברות היי- טק ישראליות בתחום הניו-מדיה מסוגלות להפוך לשחקניות גלובאליות משמעותיות.

רו"ח טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר, אמר בהקשר זה ש-"ישראל, שבעבר הובילה בתחומים מסורתיים דוגמת מוליכים למחצה ופתרונות תוכנה ארגוניים, מציגה יותר ויותר הצלחות מרשימות בעולם הניו-מדיה. הצלחות אלה משפיעות על דירוג פלטפורמות המימון, שכן הן דורשות השקעות נמוכות יותר. בנוסף, מספרן של קרנות ההון-סיכון הצטמצם בשנים האחרונות ואלה הפעילות גייסו סכומים נמוכים מבעבר".

ממחקר עולמי של Deloitte עולה ש-10 חברות ההיי-טק הגדולות בעולם צברו עד כה יותר מ-400 מיליארד דולרים. מרבית המשיבים לסקר הישראלי (54%) מניחים, כי יש לעובדה זו השפעה ישירה על רכישת חברות ישראליות בעתיד הנראה לעין.

עוד עולה מהסקר, כי 68% מבכירי ההון-סיכון הישראליים העריכו שהבחירות שיתקיימו בארץ בחודש הבא לא ישפיעו כלל על הענף ו-16% העריכו שתהיה להן השפעה שלילית עליו.

בנוסף, למרות הקיפאון בשוק ההנפקות הראשוניות בארצות הברית, 80% מהמשיבים מאמינים שאפשרות זו עדיין רלוונטית לחברות ההיי-טק הישראליות. רו"ח חן אמר, כי "נוכח המצב בשווקים באירופה, ועל רקע היקפי המסחר והשווי של חברות בבורסה בתל אביב, נראה שאין כל אלטרנטיבה אלא להמשיך להתמקד בבורסה בארצות הברית כאלטרנטיבה לאקזיט. זאת, על אף הקשיים והמשאבים שכרוכים בכך".

כמו כן, הסקר מצביע על כך שבהשוואה לרבעונים קודמים, אחוז גבוה יותר של בכירי הון-סיכון ישראליים (62%) מאמינים שכמות העסקות במגזר אבטחת המידע צפוי לעלות באופן משמעותי. לעומת זאת, על אף שמגזר האינטרנט עדיין צומח, חלה ירידה בולטת בשיעור המשיבים שחוזים שכמות העסקות בו תעלה: מ-65% ברבעון השני של השנה ל-46% ברבעון השלישי שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים