שלומית הרט, גרטנר: "למרות המיתון, ענף ה-IT בישראל יצמח ב-2013 ביותר מ-4%"

הרט, מנכ"לית גרטנר ישראל, ביססה את ההערכה שלה על חישוב של גידול התוצר המקומי הגולמי, שמשפיע על ה-IT ● זה צפוי לגדול ב-2013 בקרוב ל-3% - לעומת קרוב ל-5% ב-2010 ● היא אף ציינה שחל שינוי במעמד המנמ"רים, והם מבינים כיום יותר מבעבר בהיבטים העסקיים של הארגון

השוק הישראלי אמנם עומד בפני מיתון, אולם ענף ה-IT בארץ צפוי לצמוח בשנה הקרובה ביותר מ-4% – כך מעריכה שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר (Gartner) ישראל. היא מבססת את ההערכה שלה על חישוב של גידול התוצר המקומי הגולמי.

הרט דיברה בפתח טקס הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2012, שהתקיים הבוקר (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס נערך זו השנה העשירית והשתתפו בו מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים.

בדבריה ציינה הרט, כי ב-2010 עמד הגידול בתמ"ג בארץ על 4.9%, ב-2011 הוא גדל ב-4.5%, השנה הוא צפוי לגדול ב-3.1% וב-2013 – ב-2.9%. "נתונים אלה משפיעים על ה-IT, וצפויה התאוששות בסופה של השנה", העריכה.

"מצבה של ישראל אינו רע", הוסיפה הרט. "אמנם, הגידול של התמ"ג בהודו ובסין צפוי לעמוד על 8%-9%, אבל מנגד, באירופה צפויה סטגנציה, שתשפיע ישירות על ה-IT, והתמ"ג של ארצות הברית יעלה בשיעור של 1.8%".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

המנמ"רים מבינים יותר בהיבטים העסקיים
בהמשך דבריה ציינה הרט, כי "מחקרים שערכה גרטנר השנה בקרב מנכ"לים של ארגונים העלו ש-60% מהם רואים בעדיפות ראשונה הטמעה של מערכות CRM, עם 60% מהם. 40% רואים חשיבות לפרויקטים לניהול שמונע על ידי מידע ואילו המסחר המקוון מצוי במקום השלישי, אף הוא עם 40% מהמנכ"לים".

"עולם ניתוח המידע עובר שינוי", הוסיפה הרט. "בעבר, ההתמקדות הייתה בניתוח היסטורי ואילו כיום, התחום פונה לניתוח צופה פני עתיד – Analytics. העולם נדרש לחשיבה יצירתית ולחדשנות עסקית, שאם לא כן, ארגונים ילכו בדרכן של בלוקבסטר (BlockBuster) וקודאק (Kodak)".

הרט הוסיפה, כי חל שינוי במעמד המנמ"רים, והם מבינים כיום יותר מבעבר בהיבטים העסקיים של הארגון. היא הדגימה זאת בשלושה מינויי מנמ"רים: גיא הדרי, שמונה למנמ"ר טבע והגיע מיבמ (IBM) ישראל, ושניים שהגיעו מאמדוקס (Amdocs): דן ירושלמי לבנק לאומי וצביקה נגן לבנק הפועלים.

"באופן מוזר", אמרה הרט, "אלה שמובילים את החדשנות בארגונים הם המנכ"ל, הדירקטוריון וההנהלה הבכירה, ואילו המנמ"ר מעורב בה מעט או כלל לא מעורב, על אף שהחשיבות שלו בתרומה לחדשנות רבה".

"קיים משולש ברמודה לגבי האסטרטגיה הדיגיטלית שהכוללת את המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים וסמנכ"ל נוסף", הוסיפה. "לשני האחרונים יש נגיעה רופפת לטכנולוגיה. לעומת זאת, המנמ"ר יושב בצד, לא רואים ולא שומעים אותו. זה מצער, אולם עוזר להסביר את איטיות התגובה בארגונים".

היא פירטה את ההמלצות שמספקת גרטנר לארגוני IT: לשמור על עלויות מבוקרות; לזהות ולחבק את המנהלים התומכים באסטרטגיה של חדשנות בארגון; לתמוך ולעודד את המנכ"ל להשתמש בטאבלט ולהנגיש רשתות חברתיות; ולהגדיל את ההשקעות של ה-IT בתחומי מודיעין עסקי תחרותי; ולהגדיר יעדים בתחום המידע הנדרש עבור מטרות החדשנות הארגונית.

כמו כן, היא ציינה שהעדיפויות הטכנולוגיות, על פי המנמ"רים, הן ניתוח צופה פני עתיד ובינה עסקית, טכנולוגיה של ניידות, מיחשוב ענן ושיתופיות. הרט מנתה את הטכנולוגיות שגרטנר ממליצה למנמ"רים לפעול בהן בשנה הקרובה: עולם הרכיבים הניידים והיישומים בו, מיחשוב ענן פרטי, "אינטרנט של דברים", ענן בן כלאיים ומיחשוב הטרוגני, Big Data אסטרטגי וניתוח מידע שמניע לפעולה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים